Umni е съавтор в 1-я доклад за картографиране на технологиите в туризма в България!

Отне 3 часа на 2 говорители – СЕО на Umni, Елица Стоилова, и СЕО на PrEXCELerator България, Силвия Павлова, за да разкажат за предисторията и резултатите от първото изследване на технологиите в туризма в България, направено в сътрудничество от двете компании и първия по рода си доклад, който картографира българските стартиращи фирми, работещи върху технологии за туризъм, какъв софтуер и хардуер са разработени в страната и кои са празните ниши. Двамата лектори надградиха доклада с информация за най-новите тенденции и прогнози в туристическата индустрия в световен мащаб и в България. Събитието привлече професионалисти от туристическата индустрия и местни медии.

Umni беше представен в доклада не само като негов съавтор, но и като една от много активните стартиращи компании, предоставящи на местната туристическа индустрия технически решения. Докладът такива проекти на Umni като AI чатботове за хотели, туристически агенции и ресторанти, първият туристически AI чатбот като градско решение, направен в България от Umni през 2019 г. за туристите на град Пловдив като Европейска столица на културата.

Умни стана на 3!

Umni навърши 3 години и това е наистина вълнуващо за нашия екип! Както преди 3 години, ние все още сме пълни с идеи, продължаваме да вървим към нашата визия, продължаваме да развиваме нашата услуга и да разрастваме клиентската си база.

Благодарим на всички наши клиенти, партньори и приятели за подкрепата, че ни се довериха и останаха с нас по време на пандемията. За нас това означава, че правим нещо важно, нещо, което има значение за нашите клиенти и това е, което ни мотивира да продължим напред. Честит рожден ден на екипа Umni!

100% безплатен чатбот за 1 година от Умни

3 години Първа чатбот агенция Umni

Промоция

„Дигитален Агент 007“

1 година АБСОЛЮТНО безплатен чатбот!

Чудите се дали чатбот би ви помогнал в бизнеса? Бихте пробвали, но ви притеснява бюджетът за такава иновативна инвестиция?

В годината на пандемията всичко е възможно, включително и да тестваш чатбот за своя бизнес абсолютно безплатно за цяла година, без обвързване!

Първа чатбот агенция Umni ви прави подарък за своя 3ти рожден ден!

Период на промоцията: 18.09 – 30.10

Брой ботове: 20

Детайли на промоцията:

  • 1 година АБСОЛЮТНО безплатен чатбот (изграждане, внедряване и поддръжка)
  • 6 месеца – таен чатбот-агент:
    • Интегрираме чатбот във вашия месинджър (и на сайта на бизнеса при желание)
    • Инсталиране на модул с Промоции и/или информация в бота (до 10 карти с бутон за повече информация или заявка с линк към ресурс на бизнеса)
    • След първите 6 месеца – изграждаме разговорен модул (conversational AI) на базата на клиентските запитвания от Вашия чатбот и активираме модула в чатбота
  • 6 месеца – допълнителни настройки и “обучение“ на вашия умен дигитален асистент

Условия:

  • Офертата не е обвързана с продължаване на договора след изтичане на безплатния период.
  • Допълнителни функционалности в чатбота са по договаряне.
  • Промоцията не е валидна за хотели, места за настаняване, турагенции, салони за красота и настоящи клиенти на Umni.

За заявки и информация: sales@umni.bg, +359 895 190 022

Хотелски чатбот на Umni е #1

Umni участва в първия турнир за роботи, организиран от EduBots, Асоциация по роботика и автоматизация (PARA), Innovation Starter, Sofia Tech Park и TechnoMagic Land. Нашата компания участва със своя умен хотелски чатбот и си тръгна с 1во място в категория „Комплексни задачи и изкуствен интелект“. Хотелският чатбот на Umni е с централизиран AI модул и освен стандартните задачи като автоматизиране на заявки за настаняване, за масаж, спа и други хотелски услуги, предоставя възможност на клиентите на хотел да задават въпроси и получават директно отговори според услугите и условията на хотела. Централизираният хотелски модул позволява на чатботовете на хотели  (или други бизнеси) да „тренират“ един от друг и да стават по-умни по-бързо. Турнирът за роботи беше чудесна възможност за Umni да покаже как изкуственият интелект помага на бизнеса.

MyBot от Umni в Топ 3 на Pitch2Pitch

Umni завърши в топ 3 стартиращи компании на GRAND Finale на целогодишното състезание за стартапи Pitch2Pitch. Преди повече от година Umni спечели второто месечно състезание от този цикъл, за да се класира за големия финал. На Grand Finale екипът на Umni докладва за постиженията през последните месеци, само да изброим няколко: изграждане на Beta на MyBot, платформата на Umni за управление на чатбот, добавяне на централизиран AI модул, над 1 милион съобщения в нашите ботове за по-малко от 12 месеца. Състезанието беше вълнуващо преживяване и възможност за Umni да се представя пред инвеститори сред други иновативни стартиращи компании. Umni се гордее, че се нареди сред най-добрите като единственото софтуерно решение, което стигна до края.

Covid-19 и технологиите в туризма – Umni в ТВ Европа – част 2

Има ли промяна в използването на технологиите? Въпросът на водещия Димитър Вучев стана тема за втората част на предаването Business Daily на ТВ Европа с участието на съ-учредителя на Umni, Елица Стоилова, и съ-учредителя на PrEXCELerator Bulgaria Силвия Павлова, по повод представянето на 1-вия за България доклад за технологичните решения в туристическата индустрия BULGARIA: Tourism Tech Mapping Report 2020, съвместно изследване на двете компании.  Докладът ще бъде официално представен на 29.09 в Metropolitan Hotel Sofia.

„Още преди Covid-19 според изследване на McKinsey & Company, 92% от компаниите вярват, че ще трябва да променят бизнес моделите си в резултат на цифровизацията. В резултат на пандемията тези процеси се ускориха в рамките на няколко месеца до резултати, които се очакваха да се случат през следващите 6-10 години“, сподели в ефира Елица Стоилова. Повече за мястото на държавата за развитието на технологиите, практики и инвестиции в технологиите в туризма в света и добрия пример на Шотландия вижте в част 2 на предаването.

Предаването се излъчи в 2 части

 

Виж повече за част 1 тук

Технологиите в туризма в България – Umni в ТВ Европа – част 1

„Въпреки имиджа на България като аутсорсинг дестинация в технологиите, бързото развитие на стартъп екосистемата през последните години и развитието на туризма в страната като стратегическа индустрия, едва 38% от компаниите, развиващи технологии в туризма у нас, са основани през последните 5 години“, сподели в ефира на ТВ Европа, в предаването Business Daily, СЕО на Umni, Елица Стоилова, в разговор с водещия Димитър Вучев по повод представянето на 1-вия за България доклад за технологичните решения в туристическата индустрия. Докладът BULGARIA: Tourism Tech Mapping Report 2020 е съвместно изследване на PrEXCELerator Bulgaria и Umni и ще бъде официално представен на 29.09 в Metropolitan Hotel Sofia.

„Една от причините за по-бавно навлизане на технологии в туризма в България е липсата на големи потребители, които да инвестират в и да използват местни разработки, което да стимулира стартъпите да насочат своето ноухау за решаване на проблеми в тази индустрия. Недостиг на актуална информация за развитието на технологиите и тяхното практическо прилагане, както и доза консерватизъм в самата индустрия са други пречки пред внедряването на нови технологии в индустрията от страна на стартъпите“, обясни Елица Стоилова в ефира.
Предаването се излъчи в 2 части

 

Виж повече за част 2 тук

Чатботът – безпристрастен социолог по време на протести

БНР София отрази с интервю по темата пускането на чатбот за сондиране на общественото мнение от Umni само 24 часа след първото гласуване на граждани в него.

Чатботът като платформа за обществено мнение дава еднаква възможност на всички, които искат да споделят какво мислят – с няколко клика, денонощно. До него има достъп потенциално много по-голяма аудитория, защото е във Фейсбук Месинджър, и може да се разпространи много по-бързо защото се споделя лесно, без да се ангажира времето на хора за такава рутинна дейност като интервюта по телефона. Важна характеристика на този иначе съвсем простичък чатбот е възможността за обратна връзка с готови резултати – в реално време!

Използването на чатботове за обществено полезни задачи не е ново. Чатботовете-анкети се използват от бизнеси, от неправителствени или държавни организации за събиране на информация по обществено значими теми и обратна връзка от гражданите. През пролетта в разгара на епидемията в медиите се появиха много публикации за КОВИД 19 чатботове, които информираха хората какво се случва и как да се предпазват. Има множество чатботове-обучители, които са създадени за да повишат интереса на хората към някаква важна тема като например проблемите на различни групи хора, опазването на околната среда, на застрашени животински видове, и други.

За да споделите своето мнение за протестите в страната през чатбота на Umni, влезте в бота на този линк: https://m.me/yes.or.not.bot

Чатботът – безпристрастен социолог по време на протести

Радио София - Радиокафе: Радио „София“ (БНР)

Крайъгълен камък за Umni: 1 милион

Еха! Нашите Umni чатботове достигнаха заедно 1 милион съобщения, получени и отговорени само за 12 месеца!

Това е забележителен момент за нашия екип, защото доказва, че чатботовете могат да бъдат много полезни и интерактивни и не само да предоставят информация или да подпомогнат със запитване, но и да бъдат забавни и ангажиращи.

Очакваме с нетърпение следващия ни крайъгълен камък в чатботове, но определено вече можем да споделим една тайна: във всички чатботове във всички индустрии, които Umni подкрепя, жените са не само по-активни от мъжете, те разговарят с бизнеса … два пъти повече от мъжете.

Проверено и доказано с 1 милион съобщения

1 million messages

Umni в Bloomberg TV за чатботовете срещу пандемията

Umni беше поканен в ефира на “Бизнес старт” на Bloomberg TV за 15-минутен разговор по темата на деня: как чатботовете помагат на хората и бизнесите по време на пандемията и защо те са инструмент за излизане от кризата.

В разговор с водещия Христо Николов коментирахме инвестициите в армия от чатботове-адвокати в Щатите и тяхното значение за обществото, виртуалните асистенти като тенденция и необходимост за бизнеса, чатботовете за хотели на Umni, успехите на българските чатботове и как виртуалните асистенти се справят с лоши думи.

Технологиите в помощ на туризма: Umni в уебинар на БББА

Британско-Българската Бизнес Асоциация организира уебинар „Съвети за планиране на бизнес и туризъм през 2020: Бъдещето на туризма“.

Umni взе участие в панела за иновации в туризма, където разказахме за чатботовете, защо Gartner преди 2 месеца ги сложи в списъка на ТОП 5 решения за бизнеса в момента и през следващите 18-24 месеца за по-бързо излизане от кризата, а през юни CB Insights ги посочи като технологията, която ще промени клиентската поддръжка и обслужване в света след корона-вируса.

Umni с 3 чатбот кейс-стъдита на клиенти

Umni публикува едновременно 3 кейс-стъдита на свои клиенти от 3 различни индустрии и тип бизнеси. Общото за тях е, че чатботовете спестяват време на персонала, помагат в обслужването на клиентите, удължават работното време и автоматизират рутинни задачи. Интересен факт е, че средно 35% от потребителите си общуват с чатботовете на бизнесите нощем.

Ето накратко за 3те чатбота от Umni:

 

Ели, чатботът на Варненска Регионална Библиотека, е интегрирана с електрония каталог на библиотеката. Ботът отговаря на често задаваните въпроси и позволява на читателите да презаписват книги по всяко време на денонощието. Ели „удължава” работното време на библиотеката и успешно замества служителите след 17:00. 3 месеца след активирането на чатбота презаписването на заетите книги е функцията, използвана най-активно от потребителите. През м. март 2020 г. Ели е поела 30 % от заявките за презапис на заета литература. След активирането на Ели се наблюдава експоненциално увеличение на комуникацията между читателите и библиотеката в месинджър. Кейс-стъди тук.

Кейс стъди Варненска библиотека


ТЕЗБот, чатботът на туристическа агенция TEZ Tour България, помага на персонала на агенцията да събере необходимата информация от клиентите за да може да им бъде направена оферта, отговаряща на техните изисквания. Чатботът предлага информация за пътуване до различни дестинации. Преди внедряването на ТЕЗБот, съобщенията във Фейсбук и на сайта в чат са отнемали за отговор средно 4 до 6 работни часа от времето на 1 човек на 8 часов работен ден. За 10 месеца работа ТЕЗБот е помогнал на над 4200 потребителя, обработил е успешно над 1100 заявки, спестил е средно 12 минути на клиент на персонала – общо над 850 работни часа. Кейс-стъди тук.

Кейс стъди TEZTour


„Д-р Рос“ е първият в България виртуален естетичен асистент. Той помага на клиентите на дерматологичен център Reverse да определят какъв естетичен проблем имат и да запишат час за подходяща процедура. Преди Д-р Рос да поеме тази роля, 80% от съобщенията на клиенти в социалните медии на клиниката са оставали неотговорени, а един разговор е отнемал 15-20 минути. Само за 11 месеца работа, виртуалният помощник на клиниката е спестил 1460 часа на персонала. Кейс-стъди тук.

Кейс стъди клиника REVERSE

Чатботовете: революция в туризма

Статия от Umni за ползата на чатботовете в хотелиерството и туризма беше публикувана на сръбски в онлайн списанието за туризъм и хотелиерство TURISTIČKI SVET.

Заглавието “Революция в туристическата индустрия: изгряващата звезда на чатботовете” отразява отлично необходимостта от дигитализация и автоматизация в индустрията като дългосрочно решение и важна инвестиция за изхода от кризата и възстановяването след Covid-19.

Екипът ни благодари TURISTIČKI SVET  и главния редактор Лиляна Реброня за споделянето на нашата статия и подкрепата

Чатботовете в топ 10 технологии за излизане от кризата

Международно Висше Бизнес Училище организира на 22 май уебинар на тема “Covid-19: Рестарт в туризма. Дигиталните технологии и “новото нормално” в туризма”.

Уебинарът беше насочен към бизнеси в сферата на туризма и разгледа различни приложения на дигиталните технологии като антикризисни решения. В панела участваха с интересна и полезна информация лектори от академичните и бизнес среди.

С благодарност към организаторите за поканата, въвеждащата презентация на уебинара беше на Елица Стоилова от Umni за необходимостта от използване на технологиите в туризма и чатботовете като виртуални помощници.

През април тази година на свой уебинар Gartner сподели 10 насоки за повишаване на дигиталната ефективност и самообслужването на бизнеса сега и през следващите месеци 18-24 месеца и на пета позиция бяха чатботовете като необходим инструмент за комуникация.

Уебинар и демо на Umni за чатбот и MyBot

Първа чатбот агенция Umni организира онлайн презентация и демо на чатбот за хотел и за туристическа агенция, платформата за управление на хотелски чатбот MyBot и идеи за приложение на чатбота.

За 40 минути CEO на Umni Елица Стоилова ще се постарае да разкаже какво правят чатботовете, как помагат, как могат да се използват, колко струват и да отговори на въпроси.

Напомняме, Umni беше една от първите компании, които протегнаха ръка за помощ на индустрията и предложиха своя услуга безплатно.

  • За хотелите: безплатна изработка и безплатна поддръжка до 1 септември на базов хотелски чатбот с разговорен AI
  • За туристическите агенции: безплатна изработка и безплатна поддръжка до 1 септември на базов чатбот.

Участието в онлайн презентацията е безплатно, но с ограничение в количеството участници.

За да се регистрирате или зададете въпрос, който да засегнем по време на уебинара, моля влезте в нашия чатбот за регистрация тук: https://m.me/umnipromo и следвайте инструкциите, или ни пратете имейл на sales@umni.bg

Събитието във Фейсбук: https://facebook.com/events/2980518522055615

Umni с уебинар за автоматизацията като антикризисно решение

На 12 май съвместно с нашите партньори от Travel Academy направихме уебинар за това как технологиите помагат и ще помагат на бизнесите да излизат от кризата (акцент върху туризма, но тенденцията е валидна за всички индустрии).

По време на уебинара бяха засегнати въпроси като какви технологии вече съществуват и помагат на бизнеса в туризма и какви технологии се зараждат/засилват в момента и трябва да се имат предвид при планирането на следващите 5 години, за самообслужването като основна форма на обслужване в следкризисния период и какви са 10 препоръки на Gartner за адаптацията на бизнеса с момента.

Естествено споменахме и за AI чатботовете като достъпно и бързо за внедряване решение. Панелист по темата за автоматизацията като антикризисно решение беше  Елица Стоилова, CEO на Първа чатбот агенция Umni.

Umni участва с AI чатбот за хотели в #EUvcVirus

#EUvcVirus ! Първият ни хакатон е сигурно най-големият организиран до сега. За нас, #Umni беше чест да участваме в него и да общуваме с иноваторите, със светлите умове в Европа, събрани на едно място виртуално. Umni участва в хакатона със своята платформа за чатбот мениджмънт, която помага на хотелите бързо и лесно да активират свой AI чатбот.

Невероятната енергия от този уикенд ще тласне Европа към повече иновации и технологии в полза на живота ни като хора, като бизнес и като общество. Този хакатон показа, че няма малки идеи и проекти, и всеки А-Ха момент заслужава внимание и подкрепа

Чатботове ще помагат на хотели да излизат от вирусната криза

Екипът на Първа чатбот агенция Umni също се включи в борбата с вируса. Стартъпът обяви, че ще направи безплатни изработката, внедряването и месеците на поддръжка до 01 септември’20 на базов хотелски чатбот, на български или английски, за всички нови клиенти в рамките на възможния капацитет на компанията.

Umni е фокусирана върху създаването, поддържането и обучението на AI виртуални асистенти за хотели и други бизнеси. Миналата година компанията получи наградата за най-добър „Хотелски и ресторантьорски софтуер 2019“ от Smartourism.bg и стана известна с направата на първия градски туристически чатбот у нас, Пловдив Сити Консиерж. CEO на Umni, Елица Стоилова, влиза в света на технологиите след 22 години в туристическата индустрия, на позиции, като генерален и изпълнителен директор в хотели и туроператор, и има поглед едновременно и върху туризма и върху необходимостта от технологиите в индустрията.

Въпрос: Световният съвет за пътувания и туризъм обяви, че 1 милион души в света губят работата си в туристическия сектор ежедневно заради пандемията от корона вирус. Какво ще последва от създалата се ситуация? Оптимизация на процесите, орязване на разходите включително до намаляване на персонал за неизвестно време, затваряне на бизнесите?

Отговор: Всяка една от тези опции ще се случи поетапно в бизнесите като мярка за оцеляване в зависимост от това колко дълго продължи кризата. Във всички случаи обаче трябва да се замислим за живота, работата и бизнеса си след кризата, след 3, 4, 6… 12 месеца, 2 години. 5 години. Къде искаме да сме? Колкото и да е лош този вирус и икономическата криза, която причинява, историята го е показвала много пъти: ще преминат, ще го преживеем.

Ако става въпрос за всеки един от нас, трябва да инвестираме в образование, повишаване на квалификацията, изучаването на нови неща – те ще ни потрябват за да сме на по-добро работно място утре, да сме по-конкурентноспособни и да живеем по-добре в условията на света след кризата.

Ако става въпрос за бизнеса, сега е моментът да се направи анализ на всички операции, продукти и услуги, да се определи всичко, което подлежи на оптимизация, дигитализация и автоматизация и да се внедрят необходимите технологии. Конкуренцията след кризата ще е агресивна – за клиентите, за запазване на място на пазара и за нови пазари, за качествен персонал, и тези, които са мобилни, онлайн, гъвкави и бързи, винаги там, когато са нужни на клиентите – буквално на секундата – ще са успешните бизнеси. Това не може да се случи по стария начин на правене на бизнес – “защото така сме го правили до сега”. Ще има нужда от максимално използване на технологии и инвестиране в иновации и в образовани хора.

Въпрос: Защо смятате, че чатботът ще помогне на хотелите?

Отговор: Някой трябва да работи, да приема заявките и да отговаря на клиентите 24/7 дори когато няма никой в офиса. Това може да се прави от чатбот. Кризата ще отмине и клиентите ще се върнат. Първо ще започне да се възстановява вътрешният туризъм – виждаме го в момента в Китай и исторически така е било след други кризи, но не с такава скорост, че бизнесът да може бързо да се върне към нормалните си равнища на работа и бизнес модели. Бизнесите ще трябва да разчитат да се справят месеци наред с обслужването на клиенти, които са недостатъчно, с много ограничен персонал, минимална или никаква печалба. Чатботът може да запълни празнините, да поеме част от задачите и комуникацията, и да помогне на хотела да оптимизира работата на наличния персонал с по-голяма полза за бизнеса и клиентите, с по-малко разходи.

Освен това, потребителите след кризата ще са много по-дигитални и ще търсят варианти за самообслужване когато не се налага лична комуникация, поради социалната дистанция и по-голямата осъзнатост за лична безопасност.

Въпрос: Какво точно прави един хотелски чатбот и защо се спряхте на хотелите?

Отговор: Ние имаме клиенти от различни индустрии, но преобладават хотелите, и с тях нашият екип има най-богат опит. Не можем да помогнем на всички, но ще помогнем на хотелите. Ще инвестираме своето време и работа в толкова хотели, колкото може да поемем през следващите месеци. Това, което предлагаме, са безплатни изработка, внедряване и месеците поддръжка до 01 септември’20 на базов хотелски чатбот, на български или английски език. Времето за конфигурация ще зависи от количеството заявки.

Хотелският чатбот работи 24/7 във Фейсбук Месинджър и на сайта на хотела, на 1 или повече езици и може да го прави с множество клиенти в един и същи момент като помага, насочва към и автоматизира заявки за хотелски услуги, примерно за настаняване, масаж, маса за ресторант, трансфер, рум сървиз или друга услуга. Освен това чатботът автоматизира често задаваните въпроси чрез „разговорен модул“, като по този начин икономисва време на персонала и на клиентите и спестява ресурси на хотела.

Въпрос: Кога е подходящият момент за един хотел да внедри чатбот и колко време отнема?

Отговор: Направата на хотелски чатбот зависи от това колко бързо хотелът може да предостави необходимата информация. При максимално бърза реакция от страна на бизнеса внедряването на базов бот може да се случи в рамката на един месец. Смятаме, че сега е изключително благоприятен момент за тази дейност, защото повечето или всички дейности на хотелите са на „пауза“ и тя ще продължи още поне 1-1.5 месеца, ако има летен сезон. Добре е чатботът да бъде внедрен и работещ когато първите клиенти започнат да пишат на бизнеса въпроси и да изпращат заявки.

Въпрос: Има ли нещо по-специално във вашите хотелски чатботове?

Отговор: Платформата на Umni за управление на хотелския чатбот позволява на хотела да потвърждава или отказва заявки, получени през Месинджър и обработени от чатбота, с 2-3 клика, да създава и предлага промоции и цени на услуги директно в чатбота, да поддържа актуални отговорите на чатбота за услугите и територията на хотела, и да получава актуална статистика за поведението на потребителите в полза на маркетинга и планирането – всичко от едно място. Това прави чатбота също така отличен асистент на нови служители, помага в тренинга им и е под ръка, ако не знаят отговор.

Централизираната база данни за често задавани въпроси зад „разговорния модул“ в нашите хотелски ботове в момента съдържа над 350 хотелски теми с над 3 000 клиентски въпроса. Планираме до края на 2020 количеството на разпознаваемите хотелски теми да надхвърли 1 000!

Въпрос: По какъв начин клиентите ще узнаят за чатбота на хотела?

Отговор: Това е една от хубавите страни на тази технология. Чатботът и отделните форми за заявки имат свой собствен URL-линк и QR-код. Това позволява на хотела да насочва клиентите към заявка в чатбота от където и да е онлайн и офлайн: имейл, пост в социална медия, СМС, брошура, меню, флаер и др. – с 1 клик за клиента. При сканирането на QR-код на видно място в стаята или на друго място, клиентите може да се самообслужат в чатбота с минимална намеса на хотелски персонал.

  • За повече информация свържете се с нас по имейл или телефон

Umni с участие в научна статия за COVID-19

Научна статия в сферата на корона вируса и дигитализацията в туризма с участие на Umni беше публикувана в arXiv на Университета Cornell University!

Благодарим на проф. Станислав Иванов от Варненския Университет по мениджмънт за поканата да участваме в този интересен международен проект: как COVID-19 би повлиял на пътуванията и туризма в дългосрочен план, заплахата за биологичната сигурност за бизнеса и като резултат – засилването на автоматизацията и дигитализацията в индустрията. Надяваме се, че статията ще бъде полезна и ще бъде подходящата тема за мислите не само за специалисти в сферата на туризма, но и в други области.

В проекта участваха проф. Станислав Иванов (Варненски Университет по Мениджмънт), проф. Крег Уебстър (Ball State University, Indiana, USA), Елица Стоилова (CEO, Umni) и Даниел Слободской (CEO, Sezam24.com, Prague, Czechia).

Чатбот агенция или фрилансър?

Все по-често на екрана ни изскачат чатботовете на бизнеси и организации, по света и у нас. Чувате, че спестяват време на персонала, ресурси на бизнеса, повишават качеството на клиентското обслужване, и продажбите отивали нагоре. Казват ви, че потребителите очакват от вашия бизнес да бъде онлайн 24/7 и да им дадете възможност да се самообслужат. Май е време за чатбот и във Вашия бизнес.

Да си направите чатбот сами звучи като страхотна идея. Регистрирате се на някоя от многото платформи „направи-си-сам“, почвате да цъкате, добавяте картинки, линкове, файлове. В Youtube и световната мрежа има достатъчно наръчници и напътствия и в момента на пазара има поне дузина горе-долу добри платформи за създаване на чатбот.

Приемаме, че преди това сте определили сами какво точно ще върши чатботът. Изчели сте всичко за чатботовете и знаете за всички възможни функционалности в един чатбот, и вече сте избрали най-подходящото за вашия бизнес.

Приемаме също, че знаете как да опишете процесите в чатбота и да визуализирате всички връзки в него, къде какво трябва да се сложи – и сте го разписали черно на бяло преди да влезнете в платформата и да започнете да цъкате.

Пускате чатбота. Това обаче е само началото – всеки месец оттук нататък трябва да го поддържате, развивате и адаптирате, да го тренирате и да го промотирате…

Дали не беше по-лесно и успешно някой друг да го направи и поддържа?

Ето някои въпроси, на които да си отговорите преди да решите по кой път да тръгнете – да направите сами чатбот, да възложите тази работа на „един познат“ фрилансър или да се доверите на чатбот агенция.

1. Имате ли познания по програмиране?


1. Имате ли познания по програмиране?

Повечето платформи твърдят, че можете да си направите чатбот без да знаете и капка програмиране. Те предлагат по един или друг начин визуален помощник за създаването на чатбот. Съединявате различни боксчета, линкчета, картинки и други елементи, и изглежда лесно. Така можете да направите изключително базов чатбот, нищо повече.

За да може един чатбот да е наистина добър от гледна точка на функционалности, полезни и нужни на бизнеса, персонала и клиентите – с интеграции към външни платформи или имейл, с вградени форми за заявки и с други рутинни задачи, автоматизирани чрез бота, ще ви се наложи да знаете и програмиране..

 

2. Искате ли да знаете какво реално се случва в чатбота ви?


2. Искате ли да знаете какво реално се случва в чатбота ви?
Повечето платформи предлагат някакъв тип статистики. Обикновено те се свеждат до това колко пъти е кликнато на някой линк, евентуално колко мъже и колко жени са посетили бота, колко посетители като цяло има, може би също от коя държава са.

Само че бройката на хората, посетили чатбота, не дава наистина отговор на това дали те просто са влезнали в бота без да са написали и едно съобщение в него.

Много по-важно е да знаете колко човека са се върнали в бота ви този месец, колко време са прекарали в него, колко съобщения са си разменили, какво са търсили най-много и по кое време на денонощието… Ако искате наистина да знаете какво се случва във вашия чатбот, тогава ви трябва достъп до специализирана платформа, с каквато би разполагала чатбот агенция. В България с такава платформа с детайлни статистики разполага Първа чатбот агенцията Umni. Достъп до нея имат всички клиенти на Umni. Повече за платформата Umni Insights може да откриете от линка долу: Umni Insights – Чатбот Статистики

 

 

3. Знаете ли как да си обучите чатбота да разбира и отговаря смислено?


3. Знаете ли как да си обучите чатбота да разбира и отговаря смислено?

Чатботът не е списък от въпроси с отговори в месинджър и не е повторение на сайта.

Същността на чатбота е да чати – да му се задават въпроси, той да ги разбира и да отговаря с правилната информация. Голяма част от платформите за направа на чатбот предлагат добавянето на базово разпознаване на ключови думи в текста на потребителя. Ботът обаче хваща само една ключова дума в изречението. Работата с ключови думи по такъв начин често води до това чатботът да отговори грешно и да изглежда „тъп“.

Нека вземем този пример на английски (езикът не е от значение).

Да речем, че ключовата дума е park (като парк, за разходки).
В този пример ако човек напише Where is the nearest park?, ботът ще реагира правилно и ще му даде информацията за парка.

Какво обаче ще се случи ако потребителят напише Where can I park my car?, или Where to park in the city? Чатботът отново ще му каже къде е паркът, което ще бъде грешно, а в други случаи би могло да доведе и до проблеми.

Разбира се, вместо ключови думи можете да напишете словосъчетания или цели изречения. Чатботът обаче ще ги разбира само при 100% съвпадение. Това няма да ви свърши работа, защото не знаете как точно потребителят би структурирал изречението и какви грешки би допуснал.

На помощ идва възможността да интегрирате в бота външен инструмент (на Google или друг доставчик на „разговорен модул“ – NLU, conversational AI), който да помогне в правилното разбиране на това, което пише потребителят, и да даде правилния отговор. Тук отново се сблъсквате с четене, учене, програмиране и много тестване (ако използвате външен конектор като „Янис“, то тогава настройки) за да накарате чатбота да си говори с външния „мозък“.

Най-лесният вариант за обучение на един чатбот е някой да го обучава вместо вас, а вие само да давате необходимата информация. Някой, за когото това е ежедневие и знае как да го прави правилно, каквато е работата на чатбот агенция.

 

4. Знаете ли как да сте GDPR съвместими?


4. Знаете ли как да сте GDPR съвместими?

Не случайно задаваме въпроса по този начин. С малко повече играчка чатботът може да се направи да е съобразен с GDPR, но знаете ли дали вие сте GDPR съвместими? Дали този фрилансър, който сте наели, е GDPR съвместим? Дали инструментите, които използва този фрилансър, и мястото, където съхранява информацията, са GDPR съвместими? Дали той самият има GDPR отношения с Вас?

В Първа чатбот агенция Umni държим на тази съвместимост, защото тя е изключително важна от легална гледна точка!

ВАЖНО!!! Преди да започнете работа по чатбота, проверете можете ли Вие да го правите и управлявате от GDPR гледна точка.  Ако решите да се доверите на някой друг за вашия чатбот, то попитайте за Договор за обработване на лични данни между Вашата компания и него/нея/тях.

 

5. Развитие и динамика на чатбота


5. Развитие и динамика на чатбота
Ако сте решили да имате базов бот с няколко бутончета и линкчета, в него да не се случва нищо ново, или да променяте по нещичко от време на време, прескочете тази точка.

Животът и развитието на един добър чатбот започват в момента на неговото „раждане“ – активирането му в Месинджър. От този момент нататък чатботът изисква ежемесечни технически и информационни грижи – да се добавя динамична информация (с цел маркетинг и продажби), да се донастройва, надгражда и тренира:

  • Актуализиране на отговори, цени и друга информация
  • Добавяне на нови теми в „умния“ модул“ на основата на проведени разговори с клиенти. Колкото повече са темите, толкова по-“умен“ става вашият бот.
  • Ре-тренинг на бота при погрешно разбрани въпроси
  • Създаване и внедряване в бота на промоции, действителни за клиентите през чатбота
  • Наблюдение и поддръжка на форми за заявки и други функционалности, интеграции с имейл, СМС или с други платформи и всякакви други връзки с чатбота
  • Техническо адаптиране на чатбота към промените в неговата екосистема. Съвременните технологии се развиват много динамично и всяка промяна в чатбот платформата, където е направен бота, във Фейсбук, в месинджър, във външните приложения, с които е интегриран вашия чатбот, може да наложи адаптация или преработка на чатбота за да продължи да функционира.

Запомнете, чатботът е динамично софтуерно решение, представляващо съвкупност от технологии, събрани заедно за да изпълняват поставените задачи, а не завършен самостоятелен софтуер, инсталиран на нечий компютър.

Ако искате някой успешно да се занимава вместо вас с цялата тази динамика, това задължително е работа за чатбот агенция. В България много IT компании добавят чатбот в списъка на услугите си, но чатботовете не са фокусът на тяхната дейност. Агенциите за дигитален маркетинг, които предлагат чатбот услуга, се ограничават с използването й в най-базов вариант, основно с краткосрочни маркетинг цели. Фрилансърите работят на парче и поемат само изработката на чатбота като рядко се ангажират с поддръжката и развитието на чатбота по-нататък.

От своя страна, Първа чатбот агенция Umni предоставя пълен цикъл от чатбот услуги – от планирането до създаването, поддръжката и тренинга, като предоставя достъп на клиенти до своята чатбот мениджмънт платформа MyBot, където без каквито и да било технически знания:

  • Лесно се добавя или променя информацията за бизнеса в „разговорния модул“;
  • С един клик към отговорите на бота в „разговорния модул“ се добавят други части на бота като форми за заявки, цени и др., за да се насочат потребителите към действие в бота
  • С няколко клика се създават и управляват директно в бота модули за промоции, цени на услуги и др.
  • С един клик се потвърждават или отказват заявки, получени през чатбота
  • Достъп до „живи“ статистики за клиентското поведение в чатбота

** Ако спецификата на вашия бот предполага различен подход, експертите в Umni ще направят всичко възможно да предоставят персонализирано решение…

 

6. Имаме чатбот, а сега какво? Маркетинг на бота


6. Имаме чатбот, а сега какво? Маркетинг на бота
Чудесно! Направихте си чатбот или ви дадоха достъп до платформата, на която е създаден, за да го управлявате и развивате сами. А сега накъде?

Чатботът не търси сам потребителите. Вие трябва да ги насочите към него за да може той да върши работата, за която е създаден. Знаете ли добри практики и интересни идеи как да позиционирате чатбота онлайн и офлайн за да привлечете потребителите в него?

Следите ли промените във Фейсбук (или друга месинджър платформа) от чатбот маркетинг гледна точка – какво и кога може да се прави в един чатбот и какво не, за да не нарушите правилата на платформата и да не ви блокират чатбота? Какъв ще бъде ефектът върху функционалности на бота?

Знаете ли какво е правилото „24“ във фейсбук чатбот и какви съобщения имате право да изпращате през бота на своите клиенти? Дали има технически или други „вратички“ в правилата и какви са те?

Ако не знаете отговора на тези въпроси и не разполагате с време ежедневно да четете документации на платформи, чатбот блогове, форуми и описания на казуси за да черпите от тях интересна, полезна и актуална информация, по-добре работете с тези, които могат да ви предоставят такава информация, обработена и събрана за вас.

На своите клиенти, например, Първа чатбот агенция Umni предоставя сборник с полезни идеи и съвети за промотиране на чатбота, „Имам чатбот, а сега какво?“. Текущи новини и промени клиентите получават като информация по имейл.

Ето един съвет от сборника, който вероятно не знаете: настройте уеб сайта да показва поп-ъп с интригуващ текст и линк към чатбота, когато потребителя се опита да затвори страницата.

 Надяваме се тази статия да ви е била полезна да се ориентирате и да избегнете много често срещани грешки, свързани със създаването и използването на чатбот.