Call Center 2

Ползи от внедряването на чатбот

Чатботът е софтуерно решение, което автоматизира комуникацията с клиентите, отговаря на най-често задаваните въпроси, автоматизира резервации, въпросници, анкети и други форми, и може да изпълнява други функции чрез интеграция с външни приложения, програми и платформи.

Днес поради използването на AI (разговорен изкуствен интелект) и възможността на чатботовете да „поумняват“ с разговора с всеки клиент, чатботовете с прилагаме на AI са предпочитана платформа за самообслужване.

През април’20 Gartner ги нареди в Топ 5 дейности, които бизнесите трябва да предприемат за повишаване на своята дигитална ефективност и качеството на самообслужването с цел по-бързо излизане от кризата в резултат на корона-вируса.

През юни’20 CB Insights определи чатботовете с AI като технологията, която ще промени клиентското обслужване и поддръжка глобално през следващите години.

Защо бизнесите използват чатботове с AI

За бизнеса:

  • Повече и по-лесни директни продажби: помага с директните заявки чрез вградени промоции и форми за заявки
  • Спестено време и ресурси: отменя персонала в онези 70% рутинните въпроси – чрез предефинирана информация и вграден разговорен модул
  • Помага за оптимизацията работата на персонала
  • Работи 24/7 – взима нощните дежурства
  • Инструмент за обучение на новия персонал
  • Превръщане на потока от въпроси в обработена дата и статистики с цел:
    • Подобряване на качеството на обслужване и поддръжка
    • Увеличете ефективността
    • Прогнозиране на тенденциите сред търсенето и интереса на клиентите на хотела
    • Подобряване на операциите
    • Подобряване на управленските и маркетинговите усилия
  • Достъпен: върши работата на поне един човек при цена на поддръжката често в пъти по-малка от заплатата на един служител

За клиентите:

  • Първата линия за контакт, работи 24/7, отговаря веднага на един или повече езици, дори когато офисът е затворен
  • Полезен, лесен за използване и удобен
  • Дава възможност на клиентите да се самообслужат безконтактно и повишава тяхното чувство за безопасност при общуване с бизнеса
  • Елиминира недоволството на клиентите от чакането на отговор на своите въпроси и заявки
  • Повишава удовлетвореността – получават информация или услуга когато я поискат и в удобен формат, без да зависят от местоположение си, работно време на бизнеса или времето на денонощието, без езикова бариера

 За персонала:

  • Помага за по-високата ефективност поради отмяна в рутинните задачи
  • Повишава удовлетвореността от работата – върши се по-високо квалифициран труд
  • Повишава мотивацията за професионално израстване
  • Дава допълнително време за комуникация с потребителите, когато има нужда от човешко отношение и внимание или изпълнение на по-сложни задачи
  • Намалява необходимостта от личен контакт за базова информация и рутинни задачи (здравна безопасност)

Знаете ли че?

  • Средно 35% от потребителите у нас отправят въпрос или запитване към бизнеса в месинджър след 19:00 и преди 8:00
  • Чатбот от Umni спестява средно 12 минути на клиент или до 150 часа на месец на екипа за резервации и продажби на TEZ Tour Bulgaria (най-големият руски туроператор, опериращ в България).
  • Във Варненската регионална библиотека чатботът от Umni е поел още първите 3 месеца 30% от заявките за презаписване на книга.
  • В дерматологична клиника Reverse за 11 месеца ботът от Umni е спестил на персонала 1460 часа от чатене с клиентите.