chatbots vs after corona effect

Чатботове ще помагат на хотели да излизат от вирусната криза

Екипът на Първа чатбот агенция Umni също се включи в борбата с вируса. Стартъпът обяви, че ще направи безплатни изработката, внедряването и месеците на поддръжка до 01 септември’20 на базов хотелски чатбот, на български или английски, за всички нови клиенти в рамките на възможния капацитет на компанията.

Umni е фокусирана върху създаването, поддържането и обучението на AI виртуални асистенти за хотели и други бизнеси. Миналата година компанията получи наградата за най-добър „Хотелски и ресторантьорски софтуер 2019“ от Smartourism.bg и стана известна с направата на първия градски туристически чатбот у нас, Пловдив Сити Консиерж. CEO на Umni, Елица Стоилова, влиза в света на технологиите след 22 години в туристическата индустрия, на позиции, като генерален и изпълнителен директор в хотели и туроператор, и има поглед едновременно и върху туризма и върху необходимостта от технологиите в индустрията.

Въпрос: Световният съвет за пътувания и туризъм обяви, че 1 милион души в света губят работата си в туристическия сектор ежедневно заради пандемията от корона вирус. Какво ще последва от създалата се ситуация? Оптимизация на процесите, орязване на разходите включително до намаляване на персонал за неизвестно време, затваряне на бизнесите?

Отговор: Всяка една от тези опции ще се случи поетапно в бизнесите като мярка за оцеляване в зависимост от това колко дълго продължи кризата. Във всички случаи обаче трябва да се замислим за живота, работата и бизнеса си след кризата, след 3, 4, 6… 12 месеца, 2 години. 5 години. Къде искаме да сме? Колкото и да е лош този вирус и икономическата криза, която причинява, историята го е показвала много пъти: ще преминат, ще го преживеем.

Ако става въпрос за всеки един от нас, трябва да инвестираме в образование, повишаване на квалификацията, изучаването на нови неща – те ще ни потрябват за да сме на по-добро работно място утре, да сме по-конкурентноспособни и да живеем по-добре в условията на света след кризата.

Ако става въпрос за бизнеса, сега е моментът да се направи анализ на всички операции, продукти и услуги, да се определи всичко, което подлежи на оптимизация, дигитализация и автоматизация и да се внедрят необходимите технологии. Конкуренцията след кризата ще е агресивна – за клиентите, за запазване на място на пазара и за нови пазари, за качествен персонал, и тези, които са мобилни, онлайн, гъвкави и бързи, винаги там, когато са нужни на клиентите – буквално на секундата – ще са успешните бизнеси. Това не може да се случи по стария начин на правене на бизнес – “защото така сме го правили до сега”. Ще има нужда от максимално използване на технологии и инвестиране в иновации и в образовани хора.

Въпрос: Защо смятате, че чатботът ще помогне на хотелите?

Отговор: Някой трябва да работи, да приема заявките и да отговаря на клиентите 24/7 дори когато няма никой в офиса. Това може да се прави от чатбот. Кризата ще отмине и клиентите ще се върнат. Първо ще започне да се възстановява вътрешният туризъм – виждаме го в момента в Китай и исторически така е било след други кризи, но не с такава скорост, че бизнесът да може бързо да се върне към нормалните си равнища на работа и бизнес модели. Бизнесите ще трябва да разчитат да се справят месеци наред с обслужването на клиенти, които са недостатъчно, с много ограничен персонал, минимална или никаква печалба. Чатботът може да запълни празнините, да поеме част от задачите и комуникацията, и да помогне на хотела да оптимизира работата на наличния персонал с по-голяма полза за бизнеса и клиентите, с по-малко разходи.

Освен това, потребителите след кризата ще са много по-дигитални и ще търсят варианти за самообслужване когато не се налага лична комуникация, поради социалната дистанция и по-голямата осъзнатост за лична безопасност.

Въпрос: Какво точно прави един хотелски чатбот и защо се спряхте на хотелите?

Отговор: Ние имаме клиенти от различни индустрии, но преобладават хотелите, и с тях нашият екип има най-богат опит. Не можем да помогнем на всички, но ще помогнем на хотелите. Ще инвестираме своето време и работа в толкова хотели, колкото може да поемем през следващите месеци. Това, което предлагаме, са безплатни изработка, внедряване и месеците поддръжка до 01 септември’20 на базов хотелски чатбот, на български или английски език. Времето за конфигурация ще зависи от количеството заявки.

Хотелският чатбот работи 24/7 във Фейсбук Месинджър и на сайта на хотела, на 1 или повече езици и може да го прави с множество клиенти в един и същи момент като помага, насочва към и автоматизира заявки за хотелски услуги, примерно за настаняване, масаж, маса за ресторант, трансфер, рум сървиз или друга услуга. Освен това чатботът автоматизира често задаваните въпроси чрез „разговорен модул“, като по този начин икономисва време на персонала и на клиентите и спестява ресурси на хотела.

Въпрос: Кога е подходящият момент за един хотел да внедри чатбот и колко време отнема?

Отговор: Направата на хотелски чатбот зависи от това колко бързо хотелът може да предостави необходимата информация. При максимално бърза реакция от страна на бизнеса внедряването на базов бот може да се случи в рамката на един месец. Смятаме, че сега е изключително благоприятен момент за тази дейност, защото повечето или всички дейности на хотелите са на „пауза“ и тя ще продължи още поне 1-1.5 месеца, ако има летен сезон. Добре е чатботът да бъде внедрен и работещ когато първите клиенти започнат да пишат на бизнеса въпроси и да изпращат заявки.

Въпрос: Има ли нещо по-специално във вашите хотелски чатботове?

Отговор: Платформата на Umni за управление на хотелския чатбот позволява на хотела да потвърждава или отказва заявки, получени през Месинджър и обработени от чатбота, с 2-3 клика, да създава и предлага промоции и цени на услуги директно в чатбота, да поддържа актуални отговорите на чатбота за услугите и територията на хотела, и да получава актуална статистика за поведението на потребителите в полза на маркетинга и планирането – всичко от едно място. Това прави чатбота също така отличен асистент на нови служители, помага в тренинга им и е под ръка, ако не знаят отговор.

Централизираната база данни за често задавани въпроси зад „разговорния модул“ в нашите хотелски ботове в момента съдържа над 350 хотелски теми с над 3 000 клиентски въпроса. Планираме до края на 2020 количеството на разпознаваемите хотелски теми да надхвърли 1 000!

Въпрос: По какъв начин клиентите ще узнаят за чатбота на хотела?

Отговор: Това е една от хубавите страни на тази технология. Чатботът и отделните форми за заявки имат свой собствен URL-линк и QR-код. Това позволява на хотела да насочва клиентите към заявка в чатбота от където и да е онлайн и офлайн: имейл, пост в социална медия, СМС, брошура, меню, флаер и др. – с 1 клик за клиента. При сканирането на QR-код на видно място в стаята или на друго място, клиентите може да се самообслужат в чатбота с минимална намеса на хотелски персонал.

  • За повече информация свържете се с нас по имейл или телефон
Статията е видяна 163 пъти