Сп. „Икономист“: Umni чатботове навлизат в българските хотели
Сп. „Икономист“
До 3 години 80% от бизнесите ще използват чатботове, за да комуникират с клиентите…
След повече от 20 години работа в чужбина в сферата на хотелиерството, Елица Стоилова се връща в България с идеята да продължи да се занимава със същото и тук. Не минава много време обаче и у нея узрява идеята да приложи опита си, като го канализира в посока на технологичните иновации в бранша. “Аз гледам позитивно и оптимистично на процесите на автоматизация и смятам, че трябва да се търси баланс между това, което прави човекът – творческия подход, иновативното мислене, емоционалния подход към клиента и автоматизирането на онези еднотипни задачи и въпроси-отговори, които могат да се вършат по-добре и по-бързо от софтуер.“
Chatbots are an elegant solution for communication with the clients
“Chatbots can be utilized everywhere by any business that engages with customer service which involves regular questions and requests and responses based on customer reaction”.
There is one technology, which we surely had experienced when booked a room in hotel via some internet platform or Facebook chat. It was a Chatbot (further bot) – a software solution that automatizes a business-client communication by means of text, picture, video or other media.
Basic bots are based on predefined rules and script. But there are also more complex systems for which we must touch the topic of an artificial intelligence. Those systems are self-educated one and learn from communication with customer. Based on the acquired experience, those systems, applying a complex algorithm, chose the most appropriate response”, explains Elitza Stoilova – the guest expert of Radio Sofia program.
“Chatbots can be utilized everywhere by any business that engages with customer service which involves regular questions and requests and responses based on customer reaction. According statistics, from 50 up 80 percent of inquiries made by customers are repeated daily. The staff can be spared from routine questioning and can devote more attention to dealing with complicated issues requiring immediate reaction”, stressed Stoilova.
Chatbots – 10 ways to benefit the business
Chatbot benefits not just for clients but also for the business and its employees;
- Replies on client’s inquiry instantly, explicitly and professionally giving business full control on quality and content of presented information
- Communicates with customers in one or more languages;
- Can communicate with many clients at once 24/7;
- Safes personnel’s working time;
- Reduces expenses on communication by saving resources and working hours;
- Assists business to optimize a personnel performance allowing it to perform more tasks in given time;
- Easy to use;
- Increases the level of customer satisfaction by providing information in a client friendly format with no regards to business location, its operational hours or the time of the day and language barrier;
- Increases personnel’s level of satisfaction (confidence);
- Provides new opportunities in marketing and sales – Chatbot, as the loyal member of your team, always is ready to propose to client appropriate service or product;
Седем компании завършиха третото издание на предприемаческата програма на Founder Institute
Стартиращата компания Umni разработва чатботове, които да улеснят комуникацията между хотели, туристически агенции и потенциални клиенти. Според основателите по този начин хотелите ще могат да спестят разходи по наемането на персонал, който отговаря за връзката с посетителите. Чат ботът ще се използва срещу заплащане на месечен абонамент, който ще варира в зависимост от количеството клиенти на хотела и броят езици, който ще поддържа.
The Founder Institute е един от най-големите и предизвикателни стартъп акселератори на Силициевата Долина, с браншове по цял свят. Umni завърши Сезон 3 на акселератора в София през февруари 2018, като една от 7те компании-финалистки от общо 29 бизнеса, участващи в сезона.
Umni.co is going live
As we are testing our hotel bot template and the English speaking chatbot Mak for the colorful Makak B&B Guesthouse (Veliko Tarnovo), our team is getting ready for this year International Tourist Fair “Holiday & Spa Expo 2018” in Sofia from 14-16 February’18.
As every year, there will be close to 500 companies and organization from Bulgaria, Balkans and internationally participating in this event. At least half of them are hotels and the team of Umni.co is eager to introduce them to our company solution. The chatbot named Mak will be live but that time. Stay in tune to meet Mak and our team at the travel fair.