Спестени близо 7,000 работни часа на служителите на хотела
Casa di Fiore SPA & Medical е 5-звезден хотел, разположен на плажа на Северното Черноморие, в сърцето на китното курортно селище Кранево. Разполага със 184 стаи и 4 апартамента, топли минерални вътрешни и външни басейни, СПА и медицински съоръжения, невероятна градина, салони за красота, фитнес и много други хотелски услуги, които помагат на гостите да се отпуснат и да се почувстват като в приказно място по време на тяхната ваканция или личен празник.
*за да имате целия казус, кликнете на бутона “Свали”.
Размерът и типът на хотела и разнообразието от услуги означават много рутинни въпроси и запитвания от страна на гостите на хотела ден и нощ, преди, по време и след престоя им. Идеята на екипа на хотела беше да дигитализира комуникацията с клиентите и заедно с други услуги да отговори на международните тенденции и очаквания на клиентите. Хотелският AI чатбот съответстваше идеално на идеята и търсените резултати. Хотелът искаше да реши и такива проблеми като липса на служители и голямо текучество по време и след пандемията с внедряването на дигитален служител, който да стане част от хотелското семейство.
Създаването на хотелския AI чатбот Госпожица Фиоре и внедряването му в уебсайта на хотела беше част от инициативата и от необходимата автоматизация. Трябваше да се планира правилно, за да работи в полза на бизнеса, служителите на хотела и гостите. Госпожица Фиоре беше създадена на платформата Umni.bg и започна да работи веднага след внедряването й с предоставения от Umni.bg разговорен AI модул с над 760+ теми за хотели и 10,400+ въпроса на клиенти, което позволи на чатбота да отговаря на въпроси от ден 1. Първите очаквания на екипа бяха, че технологията ще бъде трудна за използване и ще отнеме твърде много време на служителите за нейното внедряване. Това бързо се промени, когато екипът на Отдел Маркетинг, ангажиран с работата по създаването и развитието на чатбота видя колко лесна е платформата Umni.bg за използване, без да са необходими технически знания и умения. Само няколко реда код трябва да бъдат внедрени на сайта.
След внедряването на хотелския AI чатбот с активирани основни функционалности: създадени и свързани предварително дефинирани информационни и промоционални секции, изградени форми за запитвания и предоставени отговори на предварително обучения разговорен AI модул, дойдоха страхотни резултати.
За първата си година на работа (2022 г.), Госпожица Фиоре постигна:
- 83,543 потребители, подпомогнати на български и английски език. Дори на всеки клиент да е отделено само 1 минута, за да бъде подпомогнат от чатбота, за 12 месеца Госпожица Фиоре е разговаряла с гости почти 1,390 часа. Това е работа на един служител всеки месец! Статистиката в бранша показва, че един разговор с гост на хотела отнема средно от 6 до 12 минути. Госпожица Фиоре също поема нощните смени, работата през уикенда и по празниците.
- Над 545,000 взаимодействия в чатбота, включително търсене, скролване, кликване и чат само за 12 месеца
- Спестени са близо 7,000 работни часа на служителите на хотела (еквивалент на работата на 3-4 служителя всеки месец)
- 62% от комуникацията е била през мобилен телефон, което доказва, че клиентите използват повече телефоните си за самообслужване
- 39% нощно чатене (до 45%) – много гости са търсили информация извън редовното работно време
- 32% от заявките са подадени през нощта. Много хора са взели решение да резервират стая или услуга или са се нуждаели от помощ при определени въпроси преди да си легнат.
- През най-натоварения си месец от годината Госпожица Фиоре имаше близо 61,000 взаимодействия от потребители с над 4,000 взаимодействия с клиенти в най-натоварения ден. Изглежда гостите обичат да си чатят с усмихнатия асистент!
Изборът на име за хотелския AI чатбот и създаването на аватар бяха част от маркетинговата комуникация на бранда за привличане на по-голям интерес към чатбота с изкуствен интелект. Идеята зад това беше да се създаде персонажа на Госпожица Фиоре като сладка и приказна героиня – стопанката на дома, която да бъде винаги онлайн, за да помага на гостите с отговори на техните въпроси и да ги насочва да направят директна резервация за услуга през чатбота. Интересен момент е, че след като създадоха чатбота и Госпожица Фиоре като персонаж, хотелът успя да намери млада жена за модел за фотосесията на хотела, която да прилича на чатбота Госпожица Фиоре. По този начин хотелът постигна приемственост във визуалното си представяне, а на гостите им е по-лесно да си представят в лицето на Госпожица Фиоре образа на красивото момиче, което отговаря на въпросите, и сякаш комуникацията е с действителен човек, който присъства на всички снимки на уебсайта на хотела.
Госпожица Фиоре беше част и от конкурса Digitalk&A1 Awards на Капитал за най-успешни български проекти за нови технологии, реализирани от бизнеса. Създадена е и видеореклама с персонажа на чатбота как клиентите да го ползват, която да бъде популяризирана сред клиентите онлайн. Създаване на история за Госпожица Фиоре и представяне на AI чатбота като тема на статия на сайта на хотела беше друг начин за популяризиране на хотелския чатбот с изкуствен интелект и превръщането му в популярен асистент сред гостите на хотела.
Като резултат на търсенето на клиентите, в чатбота бе добавена и интеграция с резервационната система на хотела, WebHotelier, за още по-бързо и лесно резервиране на стая чрез чатбота. Внедряването на интеграцията позволи на гостите на хотела да резервират желаната стая за престоя си чрез чатбота по разговорен начин, като това позволи на хотела да отвори още един автоматизиран канал за продажби. Интеграцията се задейства от въпроси в чатбота относно наличността на стаята, цената за определен период от време, сезонност, престой за брой хора и други видове въпроси на гостите по темата.
Иновациите на Casa Di Fiore Spa & Medical не спряха до тук. За коледните и новогодишни празници хотелът пусна във Viber 2 празнични стикер-пакета с различни изображения на персонажа Госпожица Фиоре и поздрави.
С наближаването на своя 1-ви рожден ден, Госпожица Фиоре се сдоби и с глас (гласово разпознаване). Хотелският AI чатбот вече предоставя гласова асистенция на български и английски език за чат с клиентите чрез гласови съобщения – за по-лесна и по-бърза, а също така и по-интерактивна комуникация.
Обратна връзка от бизнеса
„Планирахме да използваме чатбот още по време на изграждането на хотела. Вече повече от година Госпожица Фиоре помага на клиентите да намерят отговор на въпросите си или да направят резервация незабавно по всяко време на деня. Благодарение на неочакваните и страхотни постижения на Госпожица Фиоре, тя сега е незаменим служител в нашия екип.“
Иглика Тодорова
Собственик на хотел Casa Di Fiore Spa & Medical