„Здравейте! Аз съм Артина – вашият дигитален консултант за преводачески услуги на агенция за преводи arte.doc. На разположение съм 24/7 да съдействам с информация за вашия казус, свързан с превод или легализация на документи.“ С тези думи ще ви посрещне симпатичната и умна дигитална асистентка – чатбот с разговорен изкуствен интелект, на Агенцията за превод и легализация Арте.Док.
Има ли често задавани въпроси – има място и за умен чатбот. Свикнали сме да виждаме AI чатботовете на сайтовете на онлайн магазини, хотели и други големи бизнеси. Запомнили сме ги с предложения за промоции или да се запишем за семинар. На практика обаче чатботовете за маркетинг и продажба, макар и по-видими и по-популярни, са по-малко от дигиталните си колеги – служители за клиентска поддръжка. Такъв чатбот е и Артина – помощник на клиентите, когато става въпрос за превод или легализация на документ. Това е и първият AI чатбот в България, работещ за поддръжка на клиенти в тази сфера.
Агенция за превод и легализация Арте.Док помага на фирми, български представителства и софтуерни компании да получат експертни писмени преводи на 36 езика и устни преводи при спазен срок и конфиденциалност на чувствителната фирмена информация. Въпреки своя 23-годишен професионален опит, екипът непрекъснато внедрява иновативни технически решения в системата си на работа. В началото на тази година дойде ред и на чатбот с разговорен изкуствен интелект. Агенцията интегрира и обучи собствен AI чатбот Артина, който е онлайн от май 2023 г. за да улесни клиентите си с актуална информация относно казуси, свързани с преводаческите услуги.
Александрина Карабашева, мениджър Бизнес развитие и иновации в агенцията, „включи Артина в своя екип“ като част от своята стратегия – новите дигитални технологии и най-новите тенденции в маркетинга да бъдат използвани във фирмената дейност, за да се отговори на нуждите на клиентите в динамичната бизнес и уеб среда.
„Още в деня на пускането на Артина на уебсайта www.artedoc.com, получихме множество въпроси. Това се случи още преди да представим и рекламираме новото ни дигитално попълнение на екипа – чатбота Артина“, споделя за чатбота Александрина. „Открояващото бе, че в първата седмица получихме 7 запитвания само за устен превод! Артина съдейства чрез форма за запитване, като по този начин на клиентите им се спестява време и се улеснява процесът при получаване на оферта, което се случва в реално време и е 24/7.“
Като част от дейностите по промотиране на чатбота, освен статии и постове в социалните мрежи, Арте.Док представя Артина пред общности от бизнес лидери – BNI Диамант, част от BNI Bulgaria, и пред Асоциацията на жените предприемачи в България „Селена“. По време на представянията участниците са впечатлени от функционалностите на чатбота и след презентациите веднага използват чатбота Артина за да зададат своите въпроси. Компанията споделя новината с блогпост на сайта и в своя имейл бюлетин, за да може Артина да стигне максимално бързо до най-много клиенти и да им бъде полезна.
За първите 3 месеца работа, Артина е посрещнала над 5000 потребители, 33% от които са имали интеракция с чатбота извън работно време, след 18:00 и преди 8:00.
Ето какво още сподели с екипа на Umni.bg Александрина Карабашева:
Коя е функционалността на вашия чатбот, която най-много ви харесва, и защо?
Функционалността, която най-много ни харесва, е възможността на нашия чатбот Артина не само да дава информация, но и да дава допълнителна полза на клиентите.
За да спестят време, когато имат нужда от устен превод, чатботът им подава форма за попълване с основните въпроси, които колегите ни от отдел „Устни преводи“ биха задали по време на консултация. За да определят своя бюджет за преводаческа услуга, Артина ги насочва към нашия онлайн Калкулатор, където могат да видят цената на превода. Тази функционалност спестява време, улеснява процеса и помага на нашите клиенти по удобен и достъпен начин да получат насоки за техните специфични нужди.
Какво беше мнението ви за технологията преди да започнете да я използвате?
За всички беше ясно, че чатботът успешно ще навлиза все повече в сферата на обслужването на клиенти. Преди да започнем да работим с нашия чатбот Артина имахме съмнения относно неговата ефективност. Но все пак заложихме на способността ѝ да подобри изживяването на клиентите ни и да рационализира нашия процес на консултация.
Какви са впечатленията ви от чатбот технологията, след като вече я използвате?
Технологията надмина очакванията ни по отношение на способността да разбира поставените въпроси, да може да предоставя информация и да съдейства на нашите клиенти. Чатботът ни се доказа като ценен инструмент при предоставянето на консултации, свързани с превод и легализация. Полагаме сериозни усилия да обучим Артина, така че клиентите ни да получават достоверна информация и актуални съвети за всеки казус.
Как вашите клиенти приемат чатбота?
Нашите клиенти посрещнаха чатбота с любопитство. В деня на пускането на Артина получихме множество въпроси и запитвания, както и положителни отзиви относно удобството и отзивчивостта ѝ. Клиентите оценяват незабавния достъп до информация и възможността да получат консултация за техния казус за превод и легализация, без да е необходимо записване на час, разкарване до офисите ни или провеждане на телефонни разговори.
Какво е отношението на екипа ви към чатбота?
Нашият екип реагира изключително позитивно и отговорно към Артина. Чатботът им помогна като намали броя на повтарящите се запитвания и по този начин им позволи да се съсредоточат върху по-сложни задачи, за да изпълняват още по-добре изискванията за експертен превод при спазен срок на нашите клиенти.
Какво най-много се търси от клиентите в чатбота – какви са тенденциите според Вас във вашата индустрия?
Нашата агенция поддържа преводи на 36 езика и въпросите към чатбота се въртят около сроковете и цените за превод в съответната езикова комбинация, процесите на легализация на документи и информация за законовите изисквания на конкретни държави.
Обучавайки чатбота да предоставя точна и актуална информация в тези области, Артина ще дава добавена стойност на нашите клиенти.
Как чатботът помага при решаването на проблеми, свързани с бизнеса ви сега?
Артина значително намали натоварването на нашия екип чрез обработка на рутинни запитвания, свързани с преводачески казуси. Присъствието на Артина на уеб сайта ни 24/7 допълнително облекчи клиентите ни, така че те да имат достъп до информация и получават първоначални насоки по всяко време на денонощието, което води до по-високата им удовлетвореност.
Какво бихте искали чатботът още да може да прави, което да е съобразено с технологията и функционалностите?
По отношение на технологиите бихме искали чатботът да продължи да подобрява възможностите си за обработка на естествен език, за да разбира по-добре сложни запитвания и нюанси на различни езици.
Смятате ли, че технологията има потенциал във вашата индустрия и ако да защо?
Вярваме, че чатботовете има огромен потенциал не само в нашата индустрия. Индустрията на услугите за превод и легализация често включва сложни процеси, актуална информация, свързана с легализация на документи и изисквания на държавни институции, които могат да затруднят клиентите. Способността на чатбота да предоставя незабавни и персонализирани съвети може да облекчи тези неясноти и болезнени точки. Чрез чатбота Артина ние рационализираме процеса на консултиране при преводачески казуси и повишаваме информираността на клиентите. С развитието на технологиите, чатботът ще стане още по-ефективен и способен да обработва широк набор от запитвания и задачи.
Смятате ли, че с използването на чатбот сте по-конкурентноспособни от преди?
За нас даването на допълнителна стойност на клиента и неговата удовлетвореност са на първо място. Чрез използването на технологията ние значително подобрихме информираността на клиентите ни, с което смятаме, че подобрихме и нашата конкурентоспособност.
Възможността на чатбота Артина да обработва голям обем запитвания едновременно и да осигурява денонощна консултация ни дава възможност да изградим доверие и надеждност с още повече клиенти.
Получаването на навременна информация за конкретен казус при превод и легализация от страна на клиентите укрепва нашата позиция на успешна фирма с 23 години опит, която не се страхува да внедри и използва иновативните технологии като чатбот с изкуствен интелект.