AI чатбот технологията продължава да се развива и все повече индустрии я използват – хотелиерство и туризъм, здравеопазване, електронна търговия, финансова индустрия, търговия на дребно, недвижими имоти и много други. Очаква се пазарът на чатботове да се увеличи със среден годишен темп от 32,27% до 2025 г. според водещата изследователска агенция Market Watch. Днес много малки и средни бизнеси се възстановяват от въздействието на пандемичната криза. Възможностите след пандемията за тях са да станат част от дигитализиращия се свят, за да останат конкурентоспособни. Клиентите същевременно свикнаха с инструментите за самообслужване и очакват от бизнеса да им предостави такива. Въпреки предизвикателствата с работната сила и необходимостта от незабавна онлайн комуникация 24/7, все още има компании, които имат съмнения относно чатбот технологията и се нуждаят от повече време за приемане. Индустрията на хотелиерството е една от индустриите, които бавно започват да се пробуждат към хотелските чатботове с изкуствен интелект.
Чатботовете с изкуствен интелект стават все по-важни за хотелите и хотелиерския бизнес. Ново проучване на Site Minder от януари 2022 г. показва, че бумът на директния трафик към хотели в световен мащаб през изминалата година доведе уебсайта на хотела до класиране в топ 3-те водещи източника на приходи от хотелски резервации в повечето пазари, обхванати от изследването. Да може уебсайтът да е интерактивен като има AI чатбот на него, се превръща в необходимост на хотела, за да се гарантира, че хотелът може да отговори на всички въпроси и нужди на гостите. Не е изненадващо, че през 2022 г. внедряването и предлагането на чатбот от хотели ще се увеличи с 53% (64% сред независимите хотели), според проучване от януари 2022 г. на NYU Tisch Center of Hospitality и StayNTouch PMS.
Също така, 73% от пътуващите искат хотели с технология за самообслужване според ново проучване на Oracle Hospitality в партньорство със Skift, „Hospitality in 2025: Automated, Intelligent… and More Personal“. Гостите на хотела искат да използват мобилните си устройства, за да управляват изживяването си в хотела, включително настаняване и напускане, плащане, поръчка на храна и др. Според същото проучване, 77% от пътуващите се интересуват от използването на автоматизирани съобщения или чатботове за заявки за обслужване на клиенти в хотели. Затова си струва да споделим успешните примери, за да покажем как тази технология помага на хотелския бизнес, гостите на хотела и служителите. Нека разкрием историята на успешното внедряване на хотелски AI чатбот и прегледаме невероятните резултати, които той постигна и продължава да постига.
Началото на приказката
На националния празник на България (3 март) пристигнаха първите гости в новооткрития 5-звезден хотел Casa di Fiore SPA and Medical. Докато гостите на хотела се посрещат във фоайето на хотела, посетителите на уебсайта и онлайн гостите се посрещат денонощно от хотелския AI чатбот – сладката Госпожица Фиоре. Е, нека започнем от самото начало – раждането на идеята, нуждата и притесненията, реалното изпълнение, след което идват страхотните резултати. Собственикът на хотела и екипът искаха хотелските услуги да бъдат възможно най-дигитализирани преди откриването на хотела. Те искаха да отговорят на многото предизвикателства, пред които е изправена индустрията на хотелиерството, така че екипът на хотела избра да дигитализира услугите си, които традиционно се извършват при разговор лице в лице или по телефона.
„Екипът ни много вярва в технологиите и работим за внедряването им в сектора. Работата в сферата на туризма е обемна – от резервацията, през нейното потвърждаване, настаняването и предлагане на услуги. Затова решихме, че ще разчитаме много на технологиите, за да оптимизираме тези процеси“, сподели Антония Сарафова, маркетинг мениджър на 5-звездния хотел Casa di Fiore SPA and Medical.
5-звездният хотел Casa di Fiore SPA and Medical е разположен на брега на Северното Черноморие, в сърцето на китното курортно село Кранево, Варна. Разполага със 184 стаи и 4 апартамента, топли минерални вътрешни и външни басейни, СПА и медицински съоръжения, красива градина, салони за красота, фитнес и много други хотелски услуги, които помагат на гостите да се отпуснат и да се почувстват като на приказно място през почивката им. Размерът и видът на хотела и разнообразието от услуги обаче означават много рутинни въпроси и запитвания от страна на гостите на хотела ден и нощ, преди, по време и след престоя им.
Раждането на идеята за Госпожица Фиоре и нейното внедряване
Запознайте се с Госпожица Фиоре – лицето на хотела и винаги усмихнатият дигитален асистент, който поздравява всички гости по всяко време на деня. Хотелският AI чатбот Госпожица Фиоре беше част от идеята за дигитализиране на комуникациите на клиентите с хотела заедно с други дигитални услуги, за да отговори на международните тенденции и очакванията на клиентите.
Създаването на Госпожица Фиоре и внедряването й в уебсайта на хотела беше част от инициативата и от необходимата автоматизация и трябваше да бъде правилно планирано, за да работи в полза на бизнеса, служителите на хотела и гостите. Изборът на име за хотелски AI чатбот и създаването на аватар също бяха част от маркетинговата комуникация на бранда за привличане на по-голям интерес към чатбота с изкуствен интелект. Идеята зад нея беше Госпожица Фиоре да бъде сладка и приказна, да бъде винаги онлайн, за да помага на гостите да направят директна резервация чрез чатбота или да получат отговор. Хотелът искаше да реши проблемите с липсата на служители и голямото текучество по време и след пандемията с внедряването на дигитален служител, който да е част от хотелското семейство. Госпожица Фиоре беше създадена на платформата на Umni.bg и започна да работи веднага след внедряването й с предоставения от Umni.bg модул с разговорен AI с над 760+ теми за хотели и 10,400+ въпроса на клиенти, което позволи на чатбота да отговаря на въпроси от ден 1. Първите очаквания на екипа бяха, че технологията ще бъде трудна за използване и ще отнеме твърде много време на служителите за нейното внедряване. Представите бързо се промениха, когато персоналът видя колко лесна е платформата на Umni.bg за използване, без да са необходими технически знания и умения – само няколко реда код трябва да бъдат внедрени на сайта на бизнеса.
„Успяхме да внедрим чатбота много бързо на сайта на хотела, а самата информация в него и отговорите на въпросите ги заложихме за около седмица. Най-интересната част е тази с “Офертите”, тъй като сме я позиционирали като първа след отваряне на чатбота и там всички наши гости могат лесно да разгледат какви са актуалните ни пакетни цени и специалните намаления.
Ние продължаваме да надграждаме и да доусъвършенстваме функционалностите на бота като гостите ни го използват доста често и дори задават въпроси, които не сме се досетили да включим, като по този начин ни помагат да разширим познанията на нашия виртуален асистент”, допълва Антония Сарафова.
Растежът на Госпожица Фиоре
След внедряването на хотелския AI чатбот с активираните му основни функционалности: създадени и свързани предварително дефинирани информационни и промоционални секции, вградени форми за запитване и предоставени отговори на предварително обучения модул с разговорен AI, дойде следващата стъпка: интеграция.
Въпреки че имаше налична форма за резервация на стая от клиенти, които се нуждаеха от лична помощ при резервацията си, следващата логична стъпка в развитието на AI чатбота беше интегрирането му с хотелската резервационна системата, WebHotelier. Внедряването на тази интеграция позволи на гостите на хотела лесно да резервират желаната стая за престоя си чрез чатбота по разговорен начин, като по този начин се отвори още един автоматизиран канал за продажби за хотела, който се задейства от въпроси в чатбота за наличност на стаи, цена за определен период от време, сезонност, престой за брой хора и друг тип въпроси.
Сега Госпожица Фиоре напътства гостите на български и английски, като отговаря незабавно на въпросите им, помага им да намерят и резервират бързо и лесно стая според техните изисквания и съдейства с повече информация за хотелските съоръжения и околностите.
Госпожица Фиоре има основно меню, което включва пълна информация за хотела, разделена на няколко секции. Те включват типове стаи, информация за настаняване, ресторанти, информация за басейните и термалната и СПА зоните, събитията и офертите и обща информация за плажа, паркинга, Wi-Fi и други услуги. Тъй като хотелският комплекс е и семеен, AI чатботът на хотела има специална секция за деца, където се предоставя цялата необходима информация за тях.
„Плановете ни за бъдеще са да използваме все повече госпожица Фиоре в нашите рекламни кампании и като лице за връзка с хотела. Възможностите на платформата са много всеобхватни и ние ще се опитаме максимално да използваме всички тях в аспектите на дигитален маркетинг и онлайн реклама на хотела.
Обмисляме и варианти да започнем да използваме функцията на чатбота за заявка на услуги вътре в хотела като затова ще е необходимо да изградим една добра вътрешна структура и да се доусъвършенстваме от гледна точка на комуникация между отделите и задължения на различните звена“, споделя още г-жа Сарафова за плановете за развитие на Госпожица Фиоре.
Мис Фиоре е твърде сладка, за да я пазим в тайна
Нито един чатбот не търси своите клиенти сам, така че хотелът трябваше да рекламира и популяризира своя сладък дигитален асистент. Случи се тържественото откриване на хотела да е в деня на стартирането на чатбота и двете събития бяха посрещнати с голям купон. Маркетинговият екип на хотела създаде и видеореклама за Госпожица Фиоре. Хотелът използва в AI чатбота различни пози на аватара, за да покаже стаите и другите съоръжения, за да го популяризира и да привлече гости. Това беше победа 2 в 1 – промоция на откриването на хотела с популяризирането на хотелския AI чатбот за повишаване на интереса на гостите и към двете, за да им помогне да направят резервация – нова възможност за стимулиране на по-високи конверсии. Аватарът на чатбота се използва и в публикации в социалните медии за привличане на гости със специални оферти и промоции, с указания как да ги получат, като направят директна резервация през бота.
Създаването на историята за Госпожица Фиоре и представянето на AI чатбота като тема на статия на уебсайта на хотела беше друг начин за популяризиране на хотелския AI чатбот и за превръщането му в популярен сред гостите на хотела.
Наградите на Госпожица Фиоре и пътят към успеха
5-звездният хотел Casa di Fiore SPA and Medical участва с проекта си за хотелски AI чатбот в конкурса Digitalk&A1 Awards на Капитал за най-успешни български проекти за нови технологии, реализирани от бизнеса. Въпреки че не спечелиха състезанието, те със сигурност спечелиха дигитален служител на своя страна (на своя сайт). Госпожица Фиоре е винаги на разположение да помага на гостите 24/7/365 и е направена на платформата Umni.bg без никакви технически познания и умения от екипа на хотела, назначен за проекта. Те го направиха и го поддържаха успешно и сега, след 12+ месеца работа, Госпожица Фиоре продължава да постига невероятни резултати. Няма съмнение, че хотелският AI чатбот като част от цялостната дигитална стратегия на хотела, е спомогнал за успеха на хотела въпреки последствията от пандемията и икономическите трудности, които доведоха до присъдената награда „Най-добър морски спа хотел 2022 г.“ на хотела от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА).
Невероятните постижения на Госпожица Фиоре:
За първата година (2022 г.) от службата Госпожица Фиоре постигна:
- 83,543 потребители, подпомогнати на български и английски език. Дори всеки клиент да е отделял само 1 минута, за да бъде подпомогнат от чатбота, за 10 месеца Госпожица Фиоре е разговаряла с гости почти 1000 часа. Това е работа на един дежурен всеки месец! Статистиките на бранша показват, че един разговор с гост на хотел отнема средно от 6 до 12 минути. Госпожица Фиоре също пое нощните смени, работата през уикенда и през празниците.
- Над 545,000 действия в чатбота, включително търсенескролване, кликане и чат само за 12 месеца.
- Спестява близо 7,000 работни часа на служителите на хотела (работата на 3-4 души на дежурство всеки месец)
- 62% от комуникацията е била през мобилен телефон, което доказва, че клиентите използват повече телефоните си за самообслужване, където и да се намират
- 39% нощно чатене (до 45%), толкова много гости са търсили информация извън обичайното работно време.
- 32% от заявките са подадени извън обичайното работно време. Толкова много хора са взели решение да резервират стая или услуга или са имали нужда от помощ по определени въпроси, преди да си легнат
- През най-натоварения си месец от годината Госпожица Фиоре имаше близо 61,000 взаимодействия с над 4,000 взаимодействия с клиенти в най-натоварения си ден – това е страхотно, нали? Изглежда гостите обичат да взаимодействат с усмихнатия асистент!
- Хотелският чатбот с изкуствен интелект има интеграция със системата за резервации WebHotelier за бързо и лесно резервиране на стая през чатбота
- Сред топ 5 на най-често задаваните въпроси бяха въпросите за наличността на стаите и цените, което обосновава необходимостта и реализирането на интеграция с хотелската резервационна система за директни резервации през чатбота.
Тук е мястото да споменем, че Госпожица Фиоре се учи от всяко взаимодействие с всеки клиент и с течение на времето започна да покрива все повече и повече въпроси по нови хотелски теми в допълнение към тези, които бяха добавени от Ден 1 от внедряването му в сайта на хотела. Много клиенти казват „Благодаря“ на Госпожица Фиоре, което е най-високата оценка за нейната работа… а някои гости изглежда така, сякаш дори не разпознават че разговорят с AI чатбот, когато общуват с Госпожица Фиоре.
“Интересен момент е, че след като създадохме чатбота и госпожица Фиоре с аватар на брюнетка, успяхме да намерим момиче, което да е модел за фотосесия на хотела, която оприличихме на реалната госпожица Фиоре. Така гостите и всички ние вече си представяме образа на момичето, което отговаря на въпросите, и все едно комуникацията е с действителен човек, който присъства на всички снимки на сайта ни и в онлайн пространството. По този начин преплетохме виртуалния образ с реален и се получи много ефектно и истинско“, споделя Антония Сарафова.
Госпожица Фиоре продължава да помага на гостите на хотела ден и нощ. Чудим се какво ще постигне, как ще се развие по-нататък в помощта си за гости и служители, как ще изглежда след 1 година и повече, и се надяваме да бъде още по-добра!
***
Надяваме се, че сме ви мотивирали да обмислите AI чатбот технологията с тази вдъхновяваща история на Госпожица Фиоре. В хотела или в друг бизнес, AI чатботът е задължителен инструмент за комуникация с клиенти, помощ, продажби и маркетинг. Когато е добре изпълнен и правилно поддържан и разработен, чатботът с изкуствен интелект е дигитален спътник, с който клиентите биха искали да разговарят. Не се колебайте да започнете създаването на вашия дигитален асистент.
Ако сте собственик или управител на хотел и все още имате въпроси и съмнения коя технология да изберете за вашия хотел, проверете дигиталните заместители на хартиения хотелски наръчник! Вижте плюсовете и минусите на всички дигитални алтернативи на наръчника и защо чатботът е идеалното решение, преди да продължите работата си. Събрахме най-важната информация за хотелския AI чатбот на едно място, за да сме сигурни, че няма да пропуснете нито една точка, докато вземате решение. Сигурни сме, че ще започнете да обмисляте да имате хотелски AI чатбот на ваша страна (на вашия сайт). Свържете се с нас за повече информация и последвайте нашия акаунт в LinkedIn за повече вдъхновяващи материали всяка седмица!