Как да: свържете Facebook Messenger с AI чатбот на сайта на бизнеса
Всички пътища водят към Рим. Изречение, казано от френския поет Ален дьо Лил през Средновековието през 1175 г., е валидно повече от всякога днес в дигиталния свят: всички пътища трябва да водят до уебсайта на бизнеса.
Въпреки че месинджърите са силни в комуникацията с клиентите и омниканалното клиентско изживяване изисква бизнесът да се “настани“ в различни канали, за да се увери, че клиентите са посрещнати във всяка точка на допир… именно уебсайтът трябва да бъде фокусната точка на дигиталната екосистема на бизнеса.
AI чатботовете в маркетинга: 5 стратегии, които трябва да знаете
С нарастването на новите технологии наблюдаваме скок в броя на чатботовете, използвани при изпълнението на маркетингови стратегии. Чатботовете с изкуствен интелект определено са бъдещето на маркетинговата автоматизация. AI чатботовете са не само за автоматизиране на рутинни задачи, но също така предоставят отлична маркетингова възможност за фирми, които искат да достигат до нови клиенти и да ангажират съществуващите.
Как AI чатботът помага за увеличаване на продажбите
AI чатботовете се използват в продажбите от дълго време. Всъщност, използването на чатботовете за маркетинг и продажби е на 2ро място по предназначение на чатботовете след клиентска поддръжка, последвано от автоматизация на поръчки на 3то място. Чатботовете са рентабилен начин за автоматизиране на процеса на продажби и предоставяне на незабавно обслужване на клиенти
Защо вашият бизнес се нуждае от AI чатбот за обслужване на клиенти
Знаете ли, че обслужването на клиентите е един от най-скъпите аспекти на всеки бизнес? За повечето компании заплатите обикновено са най-големите разходи за бизнес. Заплатите за персонала лесно стигат до 70% от разходите на компанията. Обслужването и поддръжката на клиентите зависят от времето на служителите, но до 80% от въпросите и задачите, които се обработват, са рутинни. Разходите за обслужване на клиенти могат да достигнат до 25% от годишните приходи на бизнеса. Това е огромна част от бюджета на бизнеса, която може да бъде спестена чрез внедряване на AI чатбот!
Потенциалът на AI чатботовете в България
AI чатботовете са познати и използвани отдавна от големи корпорации до малки бизнеси в различни държави и континенти. Макар че първият чатбот е създаден през 1966г. и технологията се ползва от бизнеса вече 20 години, в България много хора все още не са чували за чатботовете. Други не познават достатъчно технологията и бързия й напредък, и не могат да й се доверят. Меншество са все още бизнесите, които се отнасят с любопитство към огромния потенциал на AI чатботовете, използването им и оптимизират работата им според клиентското поведение. Добрата новина е, че в страната ни има бизнеси и организации, които го правят вече от години и залагат дългосрочно на потенциала за развитие на технологията.
Защо AI чатботът е толкова популярен в глобален мащаб
AI чатботът помага на компании от различни индустрии от десетилетия. Първият чатбот, създаден от Джоузеф Вайзенбаум през 1966 г., ЕЛИЗА работи като психотерапевт. Днес чатботовете с изкуствен интелект са популярни на световните пазари не само защото успяват много добре да комуникират с хора, но и защото помагат на малки и големи бизнеси да спестяват време и ресурси за да постигат по-високи резултати.
3 причини защо AI чатботът е нужен на бизнеса
Преди пандемията чатботовете главно бяха познати като инструмент за дигитален маркетинг и бяха използвани за маркетингови кампании с цел ангажираност на клиентите и събиране на клиентска информация като имейл, телефон и др. В глобален мащаб обаче през последните няколко години банките, застрахователните компании, медицинският сектор, туристическата индустрия, бизнесите с недвижими имоти, държавни институции и други започнаха да използват AI чатбот като част от бизнес стратегиите си за развитие и конкурентоспособност.
Какво е AI чатбот и как работи
Чатботовете с изкуствен интелект (AI) не са нова технология, която тепърва да навлиза на пазара. Тяхната история започва още през 60-те години на 20 век с първия създаден по рода си AI чатбот от Джоузеф Вайзенбаум, професор в Масачузетския технологичен институт. Днес технологията е много по-развита като дава възможност на бизнеса да подобрява комуникацията с клиентите и бизнес процесите като цяло.
AI чатбот за моя бизнес: направи си сам, от фрийлансър или от експерт доставчик?
Все по-често на екраните ни се появяват чатботовете на компании и организации от цял свят. Най-вероятно сте чували, че те спестяват време, бизнес ресурси, подобряват клиентското обслужване и помагат с увеличаването на продажбите. Прочели сте, че клиентите очакват вашият бизнес да бъде онлайн 24/7 и да предоставя незабавно дигитално решение за самообслужване. Различни доклади и анализи също сочат към това решение. Изглежда, че сега е подходящото време за чатбот за вашия бизнес.
Ключови елементи в хибридните чатботове в хотелиерството и туризма
Covid-19 постави в центъра на вниманието дигитализацията като решение за възстановяване при всички индустрии. Пътуващите очакват туристическите фирми да предлагат възможно най-много услуги и продукти дистанционно, безконтактно и онлайн, като е желателно да им се предоставят и опции за самообслужване.
Използването на чатбот от туроператор: казус на чатбот на ТЕЗ Тур
Чатботът на ТЕЗ Тур България, водеща руска туроператорска агенция в България и на Балканите, помага на служителите на агенцията да събират необходимата информация от клиентите, за да им бъде предоставена оферта, която отговаря на техните очаквания. Внедряването на TEZBot от Umni през 2019 г. беше най-полезно за 2 отдела в ТЕЗ Тур – Резервации и Маркетинг. В единия отдел персоналът общува директно с туристите, предоставя информация и прави резервации, а в другия се грижи за промотирането на продуктите на компанията по всички канали и поддържа информацията актуална навсякъде.
AI чатботове: какво трябва да знаем, преди да започнем
Пандемията отвори вратата към AI чатботовете да бъдат полезни в справянето с огромни предизвикателства като комуникацията лице в лице между клиенти и персонал, нуждата от намаляване на фиксираните разходи и недостига на работна ръка при повторно отваряне, поради което чатботовете бързо и успешно се възприемат от различни бизнеси в почти всички индустрии.