Голямото семейство на чатботовете: класификация и видове
С нарастващата дигитализация в глобален мащаб се развиха и комуникационните модели между отделните хора и бизнеси. Сред по-популярните начини за комуникация са чатботовете, които стават все по-използвани. Колко обаче са видовете чатботове и по какво се отличават? Категоризацията на чатботовете се основава на тяхната цел, функционалности, място на внедряване, по технологиите, които се използват за създаването им, което дава на бизнеса гъвкавостта да изберат типа чатбот, който е в съответствие с тяхната стратегия за растеж.
AI чатботът: Градският консиерж, свързващ местата и хората
Тъй като Umni.bg спечели през март’23 глобалното състезание за стартъпи на Световната организация по туризъм на ООН (UNWTO) в категория Иновации и дигитализация за островни дестинации със своя островен AI Консиерж – интелигентен дигитален асистент за цяла дестинация, много хора попитаха дали това е просто идея и дали моментът е подходящ за нейната реализация. Umni.bg го направи веднъж, за туристите на град Пловдив като Европейска столица на културата през 2019 г., и много други градове също го направиха, така че технически AI чатбот за дестинации е не само изпълним, но вече е използваем дигитален инструмент в много интелигентни градове и дестинации с интелигентни туристически програми. Нека се потопим в тази тема, за да научим повече за това как AI чатбот може да подобри изживяването на посетителите като Консиерж на дестинация!
Идентифициране на възможности за AI чатботовете: 15 въпроса, които да си зададете като собственик на бизнес през 2023
Очакването за един по-праволинеен свят след пандемията се поддържа в световен мащаб, но става все по-очевидно, че преживяваме време на бърза трансформация, политически и медийни разделения, нарушени доставки, инфлация, дълг и международно напрежение. Това не е краят на пандемията, който повечето хора очакваха, но това е, което много модели предвидиха. Тъй като компаниите продължават да променят своите стратегии, за да се вместят в тези трансформации, ангажираността на клиентите и онлайн комуникацията стават по-важни от всякога. През последните години чатботовете с изкуствен интелект се превърнаха в мощен инструмент за брандове, които искат да подобрят своето онлайн присъствие и да подобрят изживяването на клиентите.
Момиче е! Персоната на AI чатбота: мъж или жена
В бързо напредващия свят на изкуствения интелект (AI) все повече компании се обръщат към базирани на AI чатботове, за да предоставят обслужване на клиенти, по-добри стратегии за маркетинг и продажби. Но освен създаването на функционален AI чатбот, трябва да вземете важно решение: трябва ли вашият AI чатбот да има индивидуалност, да бъде мъж или жена? В Деня на жената искаме да споделим защо повечето компании избират женска персоналност за своите дигитални помощници и да споделим забавна и полезна информация по тази тема. Според Brookings приблизително 92,4% от американския пазарен дял на асистенти за смартфони, включително Siri, Alexa, Cortana и Google Assistant, използват женски гласове.
5 съвета за успешен AI чатбот за маркетинг и продажби през 2023
Готови ли сте да революционизирате вашите маркетинг и продажби? С помощта на AI чатбот за маркетинг и продажби можете да направите точно това! В тази публикация в нашия блог ще разгледаме начините за успешен AI чатбот за маркетинг и продажби. Така че, закопчайте коланите и нека да започнем това пътуване, печелещо клиенти! AI чатботове са все по-популярен инструмент за компании от всички индустрии, които искат да привлекат повече клиенти.
Как да подобрите клиентското изживяване с AI чатбот
Като собственик на бизнес искате да сте сигурни, че вашите клиенти получават възможно най-доброто изживяване, когато взаимодействат с вашия бранд. С непрекъснато нарастващата конкуренция на пазара е важно клиентите да имат това приятно и полезно изживяване, за да изберат една компания пред нейната конкуренция. На практика, в днешния свят изживяването на клиентите се превърна в основен фактор за определяне на успеха на бизнеса. Вярваме, че и вие търсите начини да осигурите изключително изживяване за клиентите си и да се уверите, че ще се върнат за повторно. Това означава да им осигурите приятно, ефикасно и ефективно изживяване, когато взаимодействат с вашите продукти или услуги. За да сте сигурни, че вашите клиенти имат възможно най-доброто изживяване, можете да включите различни стратегии, включително AI чатботове.
Топ 10 страха свързани с ролята на AI чатбот в маркетинга и бизнес процесите
Изкуственият интелект (AI) става все по-популярен в бизнеса и играе все по-голяма роля в техните маркетингови и бизнес процеси заедно с нашето ежедневие. Но с тези нови технологии и промени идва страхът и несигурността от тях, заедно с тяхното приемане. Бизнесът понякога не е сигурен относно потенциалните последици от AI, включително чатботовете с AI, и ефектите му върху цялостните им бизнес операции. Най-често предизвикателствата идват от неразбирането на технологията и липсата на планиране не само на внедряването, но и на по-нататъшното използване, адаптирането й въз основа на взаимодействията и обратната връзка, както и по-нататъшното й развитие и интегриране в дигиталната екосистема на бизнеса.
Umni попита ChatGPT как се отличава от бизнес AI чатбот, ето отговора: много!
1 милион души разговаряха в началото на декември само за 1 седмица с най-новия модел супер AI чатбот, ChatGPT, и той се превърна в новинарската сензация на декември’22. Някои хора казаха, че това е революция в индустрията на чатботове с изкуствен интелект. Но доколко това би било полезно за бизнеса, ако изобщо? Има ли разлика между такива гигантски модели на чатботове с изкуствен интелект и обикновен бизнес чатбот с изкуствен интелект на работа денонощно в някой бизнес?
AI чатботът в българските поговорки
AI чатботовете пасват навсякъде, за всякакви бизнес индустрии, на сайтовете на компаниите, в месинджъри, та дори пасват и в българските поговорки. Събрахме едни от най-известните поговорки и преоткрихме тяхната мъдрост в света на чатботовете. Както поговорките се използват от край време за да пренасят от поколение на поколение знание и опитност, така и чатботовете се създават за да пренасят информация за бизнеса в дигиталния свят.
В2В или В2С? И двете! Тайното съдържание в AI чатбот на вашия сайт
Знаете ли за тайното съдържание, което може да създадете във вашия AI чатбот? Това, което много компании може да не знаят, е, че бизнес чатботовете с изкуствен интелект могат да имат неограничено съдържание, което не е необходимо да бъде свободно достъпно за всеки човек, който влиза в чатбота, и може да отговори на нуждите само на определена група клиенти, партньори или други. Такова тайно съдържание също може да се използва за ангажиране с клиенти или партньори по по-съдържателен или забавен начин. Може да бъде предизвикано от въпрос и да предостави ценна персонализирана информация, която да помогне за подобряване на обслужването на клиентите ви, да повиши ефективността на вашия уебсайт и цялостното потребителско изживяване.
Внимание, маркетолози: подгответе се за предстоящите промени и тенденции
Като маркетолог вие винаги търсите начини да сте една крачка пред конкуренцията. Постоянно променящият се пейзаж на маркетинга може да бъде предизвикателство, но е важно да сте в крак с най-новите тенденции и промени в индустрията. Тази седмица решихме да прегледаме най-новия доклад на Salesforce „Състоянието на маркетинга 8-мо издание“ (State of Marketing 8th edition), и да извлечем за вас някои от най-важните тенденции, които сме забелязали, и как те водят до необходимостта от внедряване на AI чатбот.
Как електронната търговия може да се възползва от AI чатбот
От известно време електронната търговия е един от най-популярните методи за извършване на бизнес транзакции. Това е така, защото за хората става все по-удобно да купуват неща онлайн. Ръстът на продажбите на дребно в световен мащаб ще продължи да нараства и ще заема все по-голям пазарен дял. Според eMarketer, онлайн продажбите на дребно ще достигнат 6,17 трилиона долара до 2023 г., като уебсайтовете за електронна търговия ще заемат 22,3% от общите продажби на дребно.