5 функции на чатбота, които са от най-голяма полза за вашия бизнес
Според най-новата прогноза на Research and Markets, глобално размерът на пазара на чатботове се очаква да достигне 3,99 милиарда долара до 2030 г. Пазарът се очаква да се разшири с годишен темп на растеж от 25,7% за периода 2022-2030 г. Сегментът на чатботове за маркетингови цели се очаква да регистрира най-бързия темп на растеж през прогнозния период, тъй като чатботовете свързват клиентите директно с доставчиците на услуги. Така че чатботовете са тук, за да останат!
Какво замества чатботът? AI чатботът и неговите алтернативи: вместо или заедно
Има много алтернативи на чатботовете, но нито една от тях не може да осигури същите предимства като AI чатботовете. Чатботовете могат да имат разговорен AI модул, който им позволява да се учат от всяко взаимодействие с потребител, и да подобряват ефективността си с течение на времето. Не може да се отрече, че чатботовете могат да имат слабости, които често зависят от случая на внедряване и начина на изпозлване, но това софтуерно решение идва с много предимства. Чатботовете предлагат по-персонализирано преживяване на клиентите и също така са по-рентабилни и мащабируеми от други алтернативи.
Добри практики и идеи как да използвате чатбот елементите за създаване на перфектен чатбот
Елементите и логиките на чатбота са двата ключови негови компонента. Елементите са това, което потребителят вижда и с което взаимодейства, докато логиките са как тези елементи са свързани един с друг. Важно е да планирате тези два компонента, преди да започнете да разработвате свой собствен чатбот, защото те ще определят как ще изглежда и ще се държи вашият чатбот. Те също така помагат да се определят характеристиките на чатбота, какво ще прави, как ще реагира на различни въпроси и т.н. Логиката зад чатбота и „пътечките“ в него определят как той отговаря на определени въпроси.
След пандемията: шансът за AI чатботовете в хотелиерската и туристическата индустрия 2023-2025
Робот-консиерж във фоайето на хотела, гласови асистенти в „умните“ хотелски стаи, чатботове в месинджъри и на сайта на хотели, ресторанти, развлекателни компании и туристически агенции – те вече бяха често срещани преди Ковид-19 в световни вериги като Marriott, Hilton, Shangri -La Hotels & Resorts, Four Seasons Hotels & Resorts, Domino’s Pizza, Pizza Hut, TacoBell, Burger King и др. Ковид-19 не донесе необходимостта от автоматизация, дигитализация и роботизация в туристическата индустрия. Тя само наложи приемането и ускори тенденциите, поведението, навиците и използването на технологиите, които вече бяха тук през последните години.
Хотелският уебсайт 2023: прахосъбирачка или машина за пари в свят без бисквитки?
Най-старият непрекъснато работещ хотел в света според Рекордите на Гинес е на 1300 години – хотел Нишияма Онсен Кюнкан в Япония. Хотелът се предава в рамките на едно и също семейство в продължение на 52 поколения. Много хора, от знаменити самураи до известни личности и политици, са гостували на хотела от 705-та година до днес. Макар че славата му се носи преди него със световния рекорд, историята, лечебните горещи минерални извори, деликатния лукс и близостта на планината Фуджи, хотелът си има уебсайт. Това звучи естествено, кой уважаващ се хотел няма уебсайт в 21ви век. Без уебсайт не съществуваш за клиентите, които днес са дигитални същества, обсебени от своите телефони.
Светът без бисквитки и възможността за чатботовете
Светът се движи към бъдеще без бисквитки. Светът без бисквитки е онлайн свят, в който не се използват бисквитки на трети страни. Той ще премахне широко използваната насочена реклама, персонализирано съдържание и проследяване на потребителите в множество сайтове. Таргетиране, продажба и закупуване – цялостните рекламни процеси ще се променят в света без бисквитки, особено целевите маркетингови кампании и оптимизации. Ще има платформи за рекламодателите да се насочват към клиенти по нови начини, които отговарят на законите, но те все още са във фаза на развитие и тестване. Това, което бизнесът би могъл да направи незабавно, за да подготви и приспособи своите продажби и маркетингови стратегии и операции, е да се съсредоточи върху събирането на данни от първа страна и нулева страна и да инвестира в инструменти, които ги доставят, като чатботове, имейл платформи и други.
10 предимства да добавите AI чатбот на вашия уебсайт
Обмисляте ли да внедрите AI чатбот на вашия бизнес уебсайт? Уебсайтът е най-важното място като дигитално присъствие на бизнеса и трябва да бъде проектиран добре с ясна информация и лесен за навигация интерфейс. Внедряването на чатбот с или без AI ще надгради уебсайта ви, така че посетителите не само ще откриват по-лесно информация за компанията, нейните продукти и услуги, но и винаги ще получават отговор на техните въпроси.
Как да промотирате успешно своя чатбот
Имате чатбот със или без AI и какво следва сега? След като го проектирате и внедрите, остава само да го покажете на света! Така че сега е моментът да го промотирате и популяризирате сред клиентите си и всички, които ще го използват, за да научат за съществуването му, да имат незабавен достъп до него и да започнат да го използват!
Пълен наръчник за подготовка на проект за AI чатбот
Подготовката е съществена стъпка във всеки проект като проектът за AI чатбот не е изключение. Планирането ще ви помогне да помислите какво трябва да направите преди проектът да започне и да се уверите, че всичко е на мястото си, за да върви процесът гладко. Добрият процес на подготовка също ще ви помогне да разберете какви ресурси са необходими, за да създадете успешен чатбот, колко време ще отнеме и дали има някакви правни последици, които трябва да бъдат взети предвид.
AI чатботовете в маркетинга: 5 стратегии, които трябва да знаете
С нарастването на новите технологии наблюдаваме скок в броя на чатботовете, използвани при изпълнението на маркетингови стратегии. Чатботовете с изкуствен интелект определено са бъдещето на маркетинговата автоматизация. AI чатботовете са не само за автоматизиране на рутинни задачи, но също така предоставят отлична маркетингова възможност за фирми, които искат да достигат до нови клиенти и да ангажират съществуващите.
Как AI чатботът помага за увеличаване на продажбите
AI чатботовете се използват в продажбите от дълго време. Всъщност, използването на чатботовете за маркетинг и продажби е на 2ро място по предназначение на чатботовете след клиентска поддръжка, последвано от автоматизация на поръчки на 3то място. Чатботовете са рентабилен начин за автоматизиране на процеса на продажби и предоставяне на незабавно обслужване на клиенти
Защо вашият бизнес се нуждае от AI чатбот за обслужване на клиенти
Знаете ли, че обслужването на клиентите е един от най-скъпите аспекти на всеки бизнес? За повечето компании заплатите обикновено са най-големите разходи за бизнес. Заплатите за персонала лесно стигат до 70% от разходите на компанията. Обслужването и поддръжката на клиентите зависят от времето на служителите, но до 80% от въпросите и задачите, които се обработват, са рутинни. Разходите за обслужване на клиенти могат да достигнат до 25% от годишните приходи на бизнеса. Това е огромна част от бюджета на бизнеса, която може да бъде спестена чрез внедряване на AI чатбот!