Повече доволни клиенти, повече директни продажби! AI чатботовете могат да обслужват клиентите не по-различно от хората!
От няколко години начинът, по който взаимодействаме с брандовете, наистина се промени. Хората търсят брандове, които предлагат лесна онлайн комуникация и опции за самообслужване и поддръжка 24/7. На всичкото отгоре знаете, че вашите клиенти са движещата сила на вашия бизнес. Без тях изобщо нямаше да сте в бизнеса. Затова е важно да направите всичко възможно, за да са щастливи и доволни. Като собственик на бизнес вие винаги търсите начини да подобрите изживяването на клиентите. Търсите ли такива решения за вашия бизнес онлайн? Е, един от най-добрите начини да направите това е да предложите AI чатбот на уебсайта си, за да ги ангажирате повече.
AI чатботът може да разбира и отговаря на клиентски запитвания 24/7/365 мигновено, без да са необходими служителите на бизнеса. Той може да осигури по-естествено и човешко преживяване от традиционните базови чатботове и може да се използва за справяне с по-широк набор от задачи наведнъж. С развитието и напредъка в разговорния AI, чатботовете стават още по-интелигентни и ангажиращи от преди. В допълнение към това, 69% от потребителите предпочитат да използват чатботове, защото те предоставят незабавни отговори, според Salesforce. Така че, ако търсите начин да повишите ангажираността и лоялността на клиентите, може да помислите за AI чатбот на ваша страна (на вашия сайт). Грижете повече за вашите клиенти!
Ето пет причини, поради които клиентите ви биха харесали вашия AI чатбот заедно с вашия бранд:
1. AI чатботът може да осигури естествено преживяване като човешко същество
Всички хора, когато става въпрос за покупка от любим или нов бранд, искат преживяването им да бъде запомнящо се и положително. Клиентите не искат да имат лош опит с бранда и когато имат затруднения със служител от обслужване и поддръжка или липса на такива, вероятно няма да се върнат. Това е мястото, където AI чатботът може да дойде на помощ. Това е софтуерна програма, която може да имитира човешки разговор по естествен начин според бизнес предпочитанията и нуждите. Клиентите могат да се почувстват така, сякаш говорят с истински човек, а не просто с робот и няма да направят разликата, когато бъдат обслужени добре. Също така 77% от клиентите казват, че чатботовете ще променят очакванията им към компаниите през следващите пет години по положителен начин, според Salesforce. Освен това чатботът с изкуствен интелект може да се учи от взаимодействията с клиентите, така че бизнесът да адаптира отговорите си въз основа на истинските проблеми и нужди на клиентите. След това може да предлага и по-персонализирани продукти и услуги въз основа на взаимодействията и търсенията на клиентите в чатбота. Ето защо клиентите ще се почувстват по-разбрани от бранда и ще станат по-лоялни.
2. AI чатботът може да се справи с по-широк набор от задачи на много потребители наведнъж, на много езици
Клиентите могат да получат информацията, от която се нуждаят, бързо и лесно от AI чатбот, ако разговорният AI е правилно обучен. Няма да им се налага да чакат на изчакване или на опашка, за да говорят с представител от обслужване на клиенти. Това означава, че дори ако имате голям брой едновременни чатове, всеки клиент пак ще получи същото високо ниво на обслужване. Вашият AI чатбот може също така да спести време на вашите клиенти с по-бързо разрешаване на проблеми от агентите за обслужване на клиенти. Те могат да отговарят на много езици за клиенти от цял свят според бизнес целевата аудитория и езиците на чатбота. Umni.bg предлага платформа за създаване на чатботове на всички тези езици: български, английски, руски, френски, немски, италиански и испански! Следващата версия на нашата платформа, излизаща през първото тримесечие на 2023 г., ще поддържа над 50 езика с възможност за автоматичен превод на 27 от тях. Можете да се свържете с нас за консултация по всяко време, за да започнете вашия чатбот проект.
Един пример за AI чатбот, който помага много при ежедневните задачи на бизнеса, е този на студио Beauty Point, който помага на клиентите да си запазят час онлайн или да направят промяна във вече резервирана услуга. 100% от клиентите, които искат да се възползват от промоция, правят своята резервация само през чатбота Бютко. Според собственичката на салона за красота тя не помни кога за последен път клиент не се е появил за среща – неочаквана и важна добавена стойност на чатбота на нейния салон за красота.
Според Salesforce 69% от клиентите предпочитат да използват чатботове, защото те предоставят бързи отговори на прости въпроси, вместо да чакат служител от обслужване на клиенти. Изследване на Харвард заключава, че е от 5 до 25 пъти по-скъпо да се придобие нов клиент, отколкото да се задържи съществуващ. AI чатботовете могат да осигурят по-добро клиентско преживяване, като обработват голям брой заявки бързо и ефективно. Те могат също така да бъдат програмирани да отговарят на вътрешните политики и процедури, като гарантират, че комуникацията с клиентите е стандартизирана и задържането им се увеличава в дългосрочен план. Клиентите обичат брандове, които се грижат за тях и се опитват да ги запазят за цял живот!
3. AI чатбот е достъпен 24/7/365/завинаги
Имате служители за обслужване на клиенти, но те се нуждаят от почивки, за да се представят по най-добрия начин. От друга страна, AI чатботът никога не си взема кафе или други почивки и винаги е на разположение, за да помогне на клиентите ви, дори и да е 3 сутринта. Тогава вие и вашите служители спите, нали? AI чатботът също така поема уикендите и смените по празниците, докато вие и вашите служители почивате. Не е ли успокояващо това? Това е огромен плюс за хората и бизнеса, тъй като може да доведе до по-малко обаждания за обслужване и до по-щастливи клиенти. В допълнение, AI чатботът и вашите служители могат да работят много добре заедно за най-добри резултати – вижте как да създадете балансирана стратегия между вашия AI чатбот и служителите ви в нашата публикация в блога.
Клиентите могат незабавно да получат помощ от чатбота по всяко време на деня или нощта. Това е удобно за клиенти, които може да не успеят да се свържат с представител на компанията за обслужване на клиенти през нормалното работно време и не е необходимо да ги чакат на следващия ден или да търсят друга алтернатива. По време и след пандемията нощното чатене се увеличи и продължава да се увеличава най-вече защото хората търсят информация и купуват продукти и услуги, когато приключат всички ежедневни задачи, което е предимно след 18:00 ч. до 8:00 сутринта. Нощното чатене в създадените на платформата Umni.bg чатботове е средно 35% до 45%, което не е нисък резултат, за да пропуснете тези възможности за продажби. Тези клиенти винаги имат нужда от повече информация или искат да попитат нещо и биха били много доволни, ако има кой да отговори на въпросите им дори и да е 3 сутринта, а не да чакат до следващия ден за това.
Например хотелски комплекс “Изгрева” постига страхотни резултати със своя AI чатбот – само за 10 месеца работа с налични 10 форми за настаняване и други услуги чатботът успешно събра над 700 запитвания от клиенти от 13 държави. 38% до 41% от заявките през чатбота са подадени извън работно време, а 42% от комуникацията е между 18:00 и 8:00 часа. Това са впечатляващи резултати за малък семеен хотел при това че само няколко души от персонала говорят английски като чужд език.
Друга важна статистика е, че 90% от потребителите са по-склонни да правят бизнес с компании, които могат да отговорят на въпросите им веднага, според проучване на LivePerson „Проучване на потребителските предпочитания за разговорна търговия“. Клиентите искат информацията точно когато я търсят, нито миг по-късно!
4. AI чатбот ангажира клиентите повече
Търсите ли по-ангажиращо обслужване на клиенти? AI чатботът може да ангажира клиентите повече по всяко време на деня. Често осигурява по-ангажиращо преживяване от традиционните канали за обслужване на клиенти като телефон или имейл. Клиентите могат да търсят промоции и отстъпки, специални оферти и промо кодове в създадените в AI чатбота маркетингови кампании и той ще ги насочи как да получат офертата си или ще ги насочи към точен елемент на чатбота, за да завършат своята поръчка или друго действие, което бизнесът би искал клиентите да направят. Също така 47% от купувачите са готови да купуват продукти от чатбот, според проучване на HubSpot. Все още ли мислите, че не се нуждаете от чатбот, за да ангажирате повече клиентите си?
Клиентите могат също така да водят наистина добри общи разговори с AI чатбота, който разказва вицове и води забавни разговори с тях, така че клиентите да се чувстват така, сякаш говорят с истинско човешко същество. AI чатботовете също са подходящи за създаване на опции за геймификация, за да забавляват клиентите и да ги насочват да спечелят награда или нещо друго от бранда. Правейки това, ще гарантирате, че няма да пропуснете нова възможност за клиент да стане лоялен към вашия бранд.
Например, клиентите на 5-звездния хотел Casa di Fiore SPA & Medical се ангажират с Госпожица Фиоре, хотелския чатбот с изкуствен интелект, с над 4000 взаимодействия в най-натоварения ден на чатбота тази година. Само за 10 месеца работа Г-ца Фиоре има над 420 000 взаимодействия с над 57 600 клиенти на български и английски – доказателство, че клиентите обичат да скролват и да чатят с AI чатбота на хотела.
5. AI чатбот може да се използва като лесен за използване инструмент за самообслужване
Търсите ли начин да осигурите лесно за използване самообслужване за вашите клиенти или служители? Чатботът може да е решението, което търсите! AI чатботовете са създадени, за да улеснят клиентите да получат информацията, от която се нуждаят, без да се налага да говорят с представител на компанията за обслужване на клиенти. 80% са много по-склонни да използват чатбот, ако знаят, че могат лесно да преминат към служител за обслужване на клиенти, ако казусът им е по-сложен, според Retail Customer Experience. Клиентите могат просто да напишат въпроса си в интерфейса на чатбота и да получат отговор веднага. Няма нужда да изтеглят и инсталират приложение или да помнят сложен линк. Те могат просто да влязат в чатбота на бизнес сайта и да започнат да чатят с него по всяко време на деня. Също така няма нужда от специални умения, за да знаят как да се справят с чатбот или неговите елементи. Един такъв пример е чатботът на международния туроператор ТЕЗ Тур, който организира пътувания в България и чужбина. През първите 10 месеца от внедряването, ТЕЗБот е помогнал на над 4200 клиенти с близо 30 000 отговорени съобщения и има над 1100 успешни запитвания, както и над 700 клиенти са се абонирали за фирмения бюлетин чрез бота. Екипът на туроператорската компания изчисли, че техният чатбот им спестява средно 12 минути разговор/чат на клиент, а в натоварените месеци чатботът заема позицията на един служител на пълен работен ден. Невероятни резултати за кратък период от време, а чатботът продължава да постига още повече.
Клиентите обичат да чатят, няма значение дали е със семейството им, приятелите им или с любими брандове, така че им дайте възможност да общуват с вас с лесен за използване инструмент за самообслужване.
Когато става въпрос за обслужване на клиенти, чатботовете, задвижвани от изкуствен интелект, бързо се превръщат в един от най-популярните начини за предоставяне на бързо, ефективно и персонализирано обслужване.
В днешно време разговорната търговия и разговорният маркетинг, които се случват в чатботове, СМС и смарт спикери, са една от най-бързо развиващите се и популярни тенденции в маркетинга и продажбите в световен мащаб. Разговорната търговия е един от най-бързите в приемането си начини за подобряване на вашия маркетинг и продажбите за вашия бизнес като цяло. От 2020 г. до 2025 г. се очаква ръст от 590%, като 50% от продажбите в разговорната търговия ще се случват в чатботове, според обобщението за пазара на Juniper Research. Тези два термина бързо се превръщат в новите модни думи в индустрията, тъй като все повече компании започват да осъзнават потенциала на използването на комуникационни стратегии, за да достигнат и ангажират своите клиенти.
Причината, поради която разговорната търговия и маркетинг са толкова важни, е, че те са изключително ефективни. В свят, в който клиентите са бомбардирани с маркетингови съобщения от всички страни, може да е трудно действително да достигнете до вашата целева аудитория. Но като използвате комуникационни стратегии, в които има място за чатбот, можете да създадете по-здрава връзка с клиентите ви, което ще ги направи по-склонни да слушат това, което имате да кажете. В допълнение, AI чатботът също може да ви помогне да събирате ценни данни за вашите клиенти, които можете да използвате, за да подобрите маркетинговите и продажбените ви усилия и да изградите най-добрите взаимоотношения с вашите клиентите. Повече доволни клиенти, повече директни продажби може да бъде мотото на всеки успешен бизнес, внедряващ чатбот с изкуствен интелект на своя сайт, за да работи в полза на бизнеса, служителите и по-важното на клиентите!
Хората се доверяват на брандове, които предлагат повече начини за онлайн комуникация, така че ако все още нямате AI чатбот като още една опция, която бие останалите (AI чатбот срещу неговите алтернативи – ще искате да го прочетете), сега е идеалното време да започнете. По всяко време можете да се свържете с нас за демонстрация или започнете вашия 14-дневен безплатен пробен период, за да имате напълно работещ AI дигитален асистент на ваша страна само след няколко месеца! Започнете новата 2023 година по-конкурентноспособни от всякога!