Търсите ли решение да подобрите маркетинга на компанията ви? Е, в случая сте късметлии! Използването на AI чатбот за вашите маркетингови кампании може да ви помогне да се свържете с клиентите си на по-дълбоко ниво на комуникация и да създадете по-персонализирано изживяване.
Чатботовете вече се използват от 55% от бизнесите, за да привличат по-качествено потенциални клиенти и да постигнат своите маркетингови и търговски цели. Според друго проучване 38% от потребителите смятат, че брандовете трябва да използват чатботове и за продажби, промоции и оферти за по-стойностна маркетингова кампания. Компаниите винаги търсят по-различни и по-интересни начини да пуснат следващата си маркетингова кампания, за да привлекат клиенти. Има много методи за достигане до целевата аудитория, но използването на AI чатбот в маркетинговата кампания ще тласне бизнеса на следващото ниво на рекламиране и конкуриране с други компании, които все още не използват такава технология – разговорен AI. Знаете, че чатботовете с изкуствен интелект са не само за автоматизиране на рутинни задачи, подобряване обслужването на клиентите и да са 24/7 достъпни за клиентите. Те също така предоставят отлична маркетингова възможност за фирми, които искат да достигнат до нови клиенти и да ангажират съществуващите такива по още по-интерактивен начин.
В следващите няколко параграфа ще ви покажем защо е важно да използвате AI чатбот за следващата ви маркетингова кампания, как да стартирате такава и стъпките, които да следвате, също как да използвате игровизация в чатбота за маркетингови цели, така че продължете да четете за да не пропуснете възможност за развитие.
Защо да използвате AI чатбот за вашата маркетингова кампания?
AI чатботовете могат да ви помогнат да автоматизирате маркетинговите си задачи и да ви спестят време и ресурси. Те могат да ви помогнат да следите нуждите и предпочитанията на вашите клиенти и да помогнат да насочвате маркетинговата си комуникация по-ефективно. Освен това чатботовете могат автоматично да събират данни от първа и нулева страна за вашите клиенти, които можете да използвате, за да подобрите следващите си маркетингови кампании. В допълнение към тези общи предимства ще подчертаем, че клиентите могат да бъдат насочвани към конкретен елемент на чатбота (информационна карта или форма, или цяла продажбена фуния, вградена в чатбота) буквално отвсякъде онлайн и офлайн, с 1 щракване или сканиране, което дава огромна гъвкавост и отваря вратите за креативност при планирането на кампании.
Според доклад за състоянието на разговорния маркетинг за 2020 г. (Drift), 41,3% от потребителите използват инструменти за разговорен маркетинг за покупки – увеличение от 17,1% от 2019 г. насам. Тенденциите се очаква да останат и всички прогнози за по-нататъшен растеж и развитие на пазара на чатботове го потвърждават.
Как да стартирате маркетингова кампания с AI чатбот
Стартирането на нова маркетингова кампания може да бъде по-вълнуващо от всякога с помощта на AI чатбот. За да направите маркетингова кампания с AI чатбот, първо ще трябва да определите вашата целева аудитория и какво се надявате да постигнете с кампанията.
След като визуализирате ясно целите си, ще трябва да създадете план за вашата маркетингова кампания с вашия AI чатбот. Този план трябва да включва какъв вид съобщения искате да използвате, какви оферти ще промотирате и как ще насочвате трафик към вашия чатбот и вашия уебсайт. Планирайте всяка стъпка от пътя на клиентите: къде ще започне (онлайн, офлайн?), как ще влязат в чатбота, какво ще се случи с тях в чатбота, какви са последните стъпки, които искате да предприемат (CTA), и дали са вътре в чатбота или извън него.
След това ще трябва да създадете съдържанието, което се изисква от вашия план и то трябва да е интригуващо за вашата целева аудитория. Това съдържание може да бъде под формата на публикации или реклами в социални медии, съдържание във вашия AI чатбот, имейли, QR кодове, печатни материали или нещо друго, необходимо за поддържане на вашата кампания онлайн и офлайн.
Когато сте готови с планирането и съдържанието, е време за изпълнение, така че не забравяйте да маркирате всички основни точки, за да не пропуснете важна информация, която трябва да бъде включена в кампанията.
Ето няколко съвета, за да започнете правилно:
1. Определете целите си.
Какво се надявате да постигнете с кампанията си? Повече посетители на уебсайта? Още потенциални клиенти? Повече продажби? Повече ангажираност? Бъдете възможно най-конкретни, за да можете лесно да проследявате напредъка. Как чатботът ще ви помогне да постигнете целите си, каква роля ще играе и къде във фунията ще помага на вас и клиентите?
2. Определете вашата целева аудитория.
До кого искате да достигнете с кампанията? Познаването на вашата целева аудитория ще ви помогне да определите какъв тип съдържание да включите във вашия чатбот. Знаете ли дали вашата целева аудитория е запозната с AI чатбота и как да го използва? Знаете ли за какво обичат да използват чатбот клиентите, за да използвате тази тенденция във ваша полза? Използването на чатбот трябва да е естествено и комфортно за вас и вашите клиенти.
3. Изберете правилните показатели.
След като сте наясно с целите, трябва да изберете показателите, които най-добре ще ви помогнат да измерите напредъка. Например, ако се надявате да увеличите посетителите на сайта, ще искате да проследявате неща като уникални посетители, показвания на страници, време на сайта и други. Или може да искате да проследите броя на формите, попълнени от клиентите в чатбота, трафика към чатбота, броя пъти, когато потребителите са видели промоционална карта в чатбота или друго.
4. Създайте образ за вашия чатбот.
Вашият чатбот трябва да има индивидуалност, която отразява вашия бранд. Това ще ви помогне да създадете по-дълбока и запомняща се връзка с вашата целева аудитория. Можете да научите повече по тази тема в нашия Пълен наръчник за подготовка на проект за AI чатбот.
5. Създавайте увлекателно съдържание.
Съдържанието на вашия чатбот трябва да бъде ангажиращо и информативно. Също така трябва да е подходящо за вашата целева аудитория и да отговаря на нейните нужди и нуждите на вашата компания. То трябва да бъде в същия стил (до използваните емотикони) като съдържанието на компанията в социалните медии, имейли и други комуникационни канали, за да се подържа брандинга.
6. Тествайте вашия чатбот преди стартиране и настройте показателите за проследяване
Не забравяйте да тествате вашия чатбот и създадената продажбена и маркетингова фуния в него преди стартирането на кампанията. Това ще помогне да се гарантира, че всички елементи функционират правилно, проектираните стъпки работят безпроблемно и са оптимизирани, както и за да се уверите, че вашата целева аудитория ще се наслаждава на клиентското си пътуване.
7. Стартирайте своята маркетингова кампания с вашия AI чатбот, наблюдавайте ефективността му и анализирайте резултатите
След като стартирате кампанията си с вашия AI чатбот, не забравяйте да наблюдавате ефективността. Таблото за управление на чатбота с изкуствен интелект ще ви предостави ценна информация за поведението на вашите клиенти в чатбота. Това ще ви помогне да видите как се справя и да направите промени, ако е необходимо. Постигате ли целите си? Ако не, какво можете да промените, за да подобрите резултатите си? Със сигурност вашият бизнес ще се отличава от другите, така че бъдете креативни и продължавайте в тази посока.
Силата на маркетинга с игровизация чрез AI чатбот за уебсайт
В свят, в който маркетингът става все по-конкурентен, е важно също така да намирате нови и иновативни решения, за да достигате до вашата целева аудитория. Игровизацията или така наречената геймификация е една такава възможност.
Какво е игровизация?
Игровизацията е използването на подобни на игра елементи в неигрови контексти. С други думи, това е процес на вземане на приложение или игра и интегрирането му с технологии, продукти и услуги или други, като чатботове, софтуерни платформи и т.н. Когато става въпрос за маркетинг, игровизацията може да се използва за мотивиране на участие, повишаване на лоялността на клиентите, ангажираност и продажби.
Как може игровизацията в чатбот да се използва в маркетинга?
Има много случаи, когато игровизацията в AI чатбот може да се използва в маркетинга. Ето няколко идеи:
1. Използвайте игровизация в AI чатбот, за да увеличите лоялността на клиентите
Лоялността на клиентите е от съществено значение за всеки бизнес. Игровизацията може да се използва за повишаване на лоялността на клиентите чрез възнаграждение на клиентите. Например, след като имате аватар за вашия AI чатбот, можете да създавате различни емоции и гифчета с него и да използвате емоциите на аватара в маркетингови кампании, за да покажете на клиентите нещо вълнуващо и ново. Накарайте клиентите да искат да разговарят с AI чатбота, за да получат нещо безплатно или в замяна на имейл. Да дадат обратна връзка, да спечелят конкурс, за да получат промо код, специални оферти и подаръци. Правейки това, вие ще помогнете на клиентите да станат по-лоялни към вашия бранд чрез предоставянето на инструмент, който е винаги достъпен – чатбот с изкуствен интелект, който ще им помага 24/7, ще им дава специални оферти, за да искат да купуват повече от вашите продукти и услуги.
2. Използвайте игровизация в AI чатбота, за да увеличите ангажираността
Ангажираността е ключът към всяка успешна маркетингова кампания. Игровизацията може да се използва за увеличаване на ангажираността, като направи вашата маркетингова кампания по-интерактивна и забавна. Например, създайте игри в чатбота – в замяна на завършването им клиентите ще получават промо кодове, ваучери за подарък или друго. Една такава игра е „Открий съкровището“ като клиентите ще трябва да събират букви или други „съкровища“, които могат да бъдат достъпни чрез линкове в публикации в социални медии или чрез сканиране на QR код на опаковките на продукти, които ги насочват към чатбота. Клиентите трябва да съставят дума със събраните букви или да съберат пълен набор от „съкровища“, символи или друго и да се регистрират във форма в чатбота, за да спечелят своята награда.
3. Използвайте игровизация в AI чатбота, за да увеличите продажбите
Продажбите са крайната цел на всяка маркетингова кампания. Игровизацията може да се използва за увеличаването им чрез предлагане на награди за предприемане на желани действия в рамките на чатбота. Например, можете да предложите отстъпка за абониране за информационния бюлетин на вашата компания или при извършване на покупка чрез AI чатбот на услуга или продукт, който ще бъде достъпен чрез директни линкове или QR кодове, споделени онлайн и офлайн.
4. Използвайте игровизация в AI чатбота, за да събирате данни
Данните са от съществено значение за всяка успешна маркетингова кампания. Игровизацията може да се използва за събиране на данни чрез предлагане на награди за попълване на анкети, въпросници или предоставяне на лична информация чрез формите в AI чатбота. Клиентът трябва да предостави своите личен имейл, мобилен номер или друго, за да получи нещо в замяна в AI чатбота. Използвайки материали за привличане на вниманието (lead magnets) в чатбота, ще можете да събирате данни за клиентите и да ги използвате за бъдещи маркетингови кампании и специални оферти. Тези данни могат да се използват и за по-добро таргетиране на потенциални клиенти и създаване на по-персонализирани имейл кампании, за да достигнете до тях.
5. Използвайте игровизация в AI чатбота, за да изведете маркетинговата си кампания на по-високо ниво
Линкове и QR кодове към скрита информация в AI чатбота могат да се използват по по-забавни начини като QR кодове върху хранителни опаковки, водещи до рецепти какво да сготви клиентът с този продукт или състезание за изпращане на рецепта, или какво върви с вашите продукти – съвети за подходящи на вашите продукти поводи, как да ги използвате в комбинация с други продукти или нещо друго. Можете също така да предлагате отстъпки за препоръки на клиенти чрез регистрация с директен линк във форма в AI чатбота. Така че, изведете маркетинговата си кампания с вашия AI чатбот на следващото ниво, като бъдете креативни и ще видите резултатите, обзалагаме се, че ще бъдат по-високи от преди.
Ако търсите такива решения си струва да обмислите игровизацията. Като добавите забавни и интерактивни елементи, можете да накарате потребителите да се връщат за още, като същевременно събирате ценни данни или обратна връзка. Когато клиент се ангажира с игровизиран чатбот, е по-вероятно да използва наградата си по време на пазаруването, защото ще се почувства така, сякаш се е постарал да я спечели.
Как някои от нашите клиенти са използвали своя AI чатбот в своите маркетингови кампании
Как нашите клиенти го направиха и отбелязаха страхотни резултати? Един пример е 5-звездният хотел Casa di Fiore Spa and Medical, който рекламира както първоначалното си отваряне на хотела, така и стартирането на своя AI чатбот с публикации и реклами в социалните медии. Те дори участваха в състезание за най-добри дигитални проекти на 2021 г. като пример за успешно внедряване на AI чатбот. Правейки това, хотелът популяризира услугите си, част от които беше AI чатботът като дигитален хотелски асистент. Casa di Fiore направи също така специален аватар и видео реклама за своя AI чатбот – Госпожица Фиоре, който можете да видите по-долу. Хотелът използва AI чатбота си с различни емоции на неговия аватар, за да покаже стаите и другите съоръжения и да го популяризира и привлече повече гости. Това е да спечелиш 2 с 1 – промотиране на откриването на хотела с промотиране на хотелския AI чатбот, който беше направен на платформата Umni.bg, за да се увеличи интересът на гостите и към двете. Хотелът също така използва своя аватар на AI чатбота в публикации в социалните медии, за да предостави промоционални кодове и специални оферти на потенциални гости, да им помогне да направят резервация – нова възможност за стимулиране на повече продажби.
Друг пример е хотелски комплекс “Изгрева” – семеен хотел с басейни с гореща минерална вода, много популярен сред местни и чуждестранни туристи. За да популяризира хотелските услуги, екипът на хотела редовно публикува публикации в профила си във Facebook и почти всяка публикация съдържа линк към хотелския AI чатбот за повече информация или резервация. Те създадоха на QR код за ключодържателите на ключовете на стаите, печатни материали и стикери за гостите с QR код за достъп до хотелския AI асистент и менюто на ресторанта. Така техните гости могат да задават въпроси и да получават отговор веднага от всяко място, където се намират.
Хотелът използва своя AI чатбот, за да популяризира услугите си, така че потенциалните гости да могат лесно да направят резервация и да задават въпроси 24/7 – само с 1 линк. С активното включване на чатбота в своя маркетинг, хотелът получи идеалното решение за резервации и повишаване на интереса на гостите към хотелските съоръжения, услугите и забележителностите около него, с което успяха да икономисат средства и ресурси и да осигурят повече заявки още първите 3 месеца на работа на чатбота.
Още един пример е студио Beauty Point, което направи състезание за избор на аватар на техния чатбот – това не само популяризира чатбота им, но и ангажира клиентите да участват, за да имат изобщо по-голям интерес към услугите на салона за красота. Те създадоха различни образователни кампании в социалните медии – публикации със снимки и видео, статии в уебсайта им и други, включващи тези клиенти, които активно използваха бота, и увеличиха целия интерес към услугите и предложенията на салона за красота. Сега 100% от клиентите, които искат да се възползват от промоция, правят резервация чрез чатбота и всеки ден има поне 1 резервация, направена през него. Те показаха впечатляващи резултати с използването на своя чатбот в своите кампании и продължават да печелят. Това е нещо, което всеки бизнес иска – растеж и успех. Можете да постигнете още повече, ако използвате креативност и се възползвате изцяло от всички функционалности на един AI чатбот за по-нататъшно успешно развитие.
Как да измерите успеха на вашата маркетингова кампания с AI чатбот
Не е тайна, че чатботовете с изкуствен интелект бързо променят пейзажа на маркетинга. От персонализиране до данни от първа и нулева страна за предсказуем анализ и интелигентно планиране, AI чатботовете предоставят на маркетолозите нови мощни възможности за постигане на по-добри резултати.
Ползите от разговорния маркетинг чрез чатбот са ясни. Но как можете да измерите успеха на вашата маркетингова кампания с чатбот? Ето 8 ключови показателя за проследяване:
1. Ангажираност
Едно от най-важните неща за проследяване, когато става въпрос за маркетинг с чатбот, е ангажираността. Този показател измерва колко често потребителите взаимодействат с вашия чатбот, и не само.
Има няколко различни статистики, които да гледате по отношение на ангажираността. Едната е да проследявате количеството потребители на чатбота на настолни компютри и мобилните потребители. Това ще ви даде представа какво устройство вашите потребители най-често използват, и ще ви помогне да създавате съдържание, което е оптимизирано за вашата уеб страница и за чатбота въз основа на типа потребление. Например, ако вашите клиенти имат достъп най-вече до съдържанието ви на мобилните си телефони, вие трябва да се съсредоточите върху създаването на маркетингови материали за вашия AI чатбот като водещ инструмент, вместо да се фокусирате върху вашите целеви страници и обратно. Анализът на броя на потребителите в сравнение с предишни кампании също ще бъде много важен – повече ли са или намаляват, което ще даде представа дали процентът на ангажираност е по-висок от преди. Колко взаимодействия се случиха на мобилно устройство и колко на настолен компютър, кои потребители са по-активни и правят повече интеракции в чатбота? Колко взаимодействия се случват през нощта (в момента средно 35% от взаимодействията се случват след 18:00 и преди 8:00 в различни индустрии)?
Продължавайте да проследявате тези статистики от кампания на кампания, за да можете да ги анализирате за по-нататъшно развитие на вашите маркетингови стратегии.
2. Конверсия
Друг ключов показател е проследяването на конверсиите. Той измерва процента на потребителите, които извършват желано действие, като извършване на покупка, абониране за информационен бюлетин, попълнили са форма или нещо друго.
За да изчислите конверсиите, проследете броя хора, които са кликнали върху линк или са сканирали QR код (онлайн и офлайн), които водят до чатбота и колко от тях са извършили желаното действие за месеца, в който провеждате кампанията. Така ще разберете колко хора са кликнали и колко от тях например са направили поръчка. Така ще знаете ефективността на своята кампания и ще можете да прецените до колко това, което се случва извън чатбота, това което предлагате мотивира потребителите да влязат в чатбота за да извършат дадено действие, да си оставят данните, и до колко е лесно и оптимизирано очакваното от тях действие вътре в чатбота. Проследявайте статистиките след всяка промяна във фунията на кампанията извън чатбота и/или в него за да откриете най-успешната потребителска пътека.
3. Процент на задържане на потребителите
Важен показател за проследяване е процентът на задържане на потребителите. Той измерва колко често потребителите се връщат, за да взаимодействат с вашия чатбот.
За да изчислите процента на задържане, трябва да вземете от дашборда на чатбота броя на потребителите, които се връщат да взаимодействат с вашия чатбот повторно в рамките на определен период от време (месечно, годишно) и да го разделите на общия брой уникални потребители и умножите по 100. Това ще ви даде представа колко процента са потребителите, които се връщат, за да взаимодействат с вашия чатбот повторно.
4. Удовлетвореност на клиентите
Друг показател, който може да искате да проследите, е степента на удовлетвореност на потребителите (NPS) или каква е вероятността потребителите да препоръчат вашия чатбот на семейството, приятелите и други.
За да изчислите NPS, трябва да вземете % от потребителите, които оценяват вашия чатбот като 9 или 10 (промоутъри) по скала от 1 до 10 и извадете от него % от потребителите, които са ви оценили по-ниско (противници). Ето и една лесна формула за изчисление: NPS = % промоутъри – % противници. Например, ако 70% от потребителите са били Промоутъри и 10% са Противници, вашият показател за удовлетвореност NPS е с резултат 60.
Можете да съберете такава информация, като създадете въпросник във форма в чатбота. Това ще ви даде представа за нивото на удовлетвореност на вашите клиенти от вашия чатбот.
5. Честота на кликване
Това измерва колко често потребителите кликват върху линкове, водещи до вашия чатбот. По-високата честота на кликване означава, че вашата маркетингова кампания с чатбот е ефективна за привличане на потребители към вашия уебсайт и вашия чатбот. Можете да използвате проследяеми линкове и QR кодове, за да измерите този показател.
6. Ангажираност в социалните медии
Това измерва колко често потребителите взаимодействат с вашия чатбот, като го достъпват чрез линкове в публикации и реклами в социалните медии. По-високият процент на ангажираност в социалните медии означава, че вашият чатбот привлича внимание в социалните медии на потребителите, достъпен с директни линкове или QR кодове, споменати във вашите кампании в комуникационните канали, които можете да проследявате и анализирате.
7. Разпознаваемост на бранда
Това измерва доколко потребителите са запознати с вашия бранд. Проследяването на директния трафик към вашия уебсайт, общия брой уникални клиенти, които са видели или са се ангажирали с вашата маркетингова кампания с чатбот за определен период, и нарастването на общия брой потребители във вашия чатбот с изкуствен интелект ще ви даде информация за разпознаваемостта на вашия бранд. Трябва също така да сравните данните с тези от предишни кампании, за да видите дали има разлика и дали чатботът е помогнал s по-голям брой потребители поради неговия интерактивен интерфейс.
8. Обща възвращаемост на инвестицията – ROI
И накрая, този показател измерва общата възвръщаемост на инвестицията на вашата маркетингова кампания с чатбот. По-високата ROI означава, че вашият чатбот осигурява добра възвръщаемост на вашата инвестиция. Как да го изчислите с най-простата формула (имайте предвид, че дава закръглени числа и е само приблизително). Трябва да вземете ръста на продажбите от маркетинговата кампания, да извадите маркетинговите разходи и след това да разделите на маркетинговите разходи.
(Ръст на продажбите – Маркетингови разходи) / Маркетингови разходи = ROI
Така че, ако продажбите са нараснали с $1000 и маркетинговата кампания струва $200, тогава простата ROI е 800%.
Според Accenture, 57% от бизнесите са съгласни, че разговорните чатботове могат да осигурят голяма възвръщаемост на инвестициите чрез минимални усилия. Само обмисляйки маркетингова стратегия с AI чатбот вече сте започнали да печелите.
Чрез проследяване на всички тези показатели ще можете да разберете по-добре как се представя вашата маркетингова кампания с чатбот и да направите необходимите корекции, за да подобрите резултатите на следващите ви кампании.
Започнете своите маркетингови кампании със стил
Решихте ли вече да създадете следващата си маркетингова кампания с AI чатбот?
Сигурни сме, че вече сте наясно с това колко много възможности за постигане на маркетинговите цели на вашата компания има с участието на AI чатбот във вашите кампании. Сега е моментът да започнете, за да ги достигнете.
Ако имате нужда от повече идеи как да популяризирате вашия чатбот, тук сме събрали за вас полезни съвети по темата. Винаги можете да се свържете с нас за демо и лична консултация точно за вашия бизнес, за да стартирате маркетинговите си кампании ефективно и със стил!