Съдържание
- Създаване на маркетингова и продажбена фуния с AI чатбот
- Бизнес каталог в AI чатбот
- AI чатбот– базата знания, каквато вашият уебсайт не може да бъде
- Насочване на клиентите към конкретно място в AI чатбота
- Форми в чатбот за събиране на данни за клиенти
Някои хора ще кажат, че чатботовете с изкуствен интелект са бъдещето за бизнеса. Съгласни сме с това твърдение и дори нещо повече – сигурни сме, че те са не само бъдещето, но вече и настоящето.
Ето 5 причини, поради които вярваме в това:
- Чатботовете вече се използват от компании от всякакъв размер и различни индустрии, за да спестяват време и пари
- Чатботовете вече осигуряват изживяване за клиентите чрез разговорен изкуствен интелект и спестяват време на служителите за по-сложни задачи.
- Чатботовете вече се използват за автоматизиране на рутинни задачи при обслужване на клиенти, за маркетинг и продажби
- Чатботовете могат да се персонализират, за да отговорят на специфичните нужди на бизнеса.
- Те са тук от 1966 г. и все още са във възход!
Според най-новата прогноза на Research and Markets, глобално размерът на пазара на чатботове се очаква да достигне 3,99 милиарда долара до 2030 г. Пазарът се очаква да се разшири с годишен темп на растеж от 25,7% за периода 2022-2030 г. Сегментът на чатботове за маркетингови цели се очаква да регистрира най-бързия темп на растеж през прогнозния период, тъй като чатботовете свързват клиентите директно с доставчиците на услуги. Така че чатботовете са тук, за да останат!
Тук събрахме за вас 5 функции на AI чатбота, за да сте в крак с тенденциите:
1. Създаване на маркетингова и продажбена фуния с AI чатбот
Продажбената фуния е маркетингова техника, която помага за генерирането на потенциални клиенти и превръщането им в реални. Това е важна част за всеки бизнес. Въпреки това може да е трудно да се създаде такава, защото има толкова много фактори, които трябва да се вземат предвид. Чатботът може да ви помогне с тази задача, като се генерира продажбена фуния в него и се персонализира според вашите нужди.
Първата стъпка в процеса е да разберете какви са целите ви за продажбената фуния и какви резултати искате да постигнете. След това трябва да решите колко стъпки ще има във фунията, какво ще включва всяка стъпка и колко време трябва да мине между всяка стъпка. Трябва също така да помислите какъв тип съдържание ще влезе във всяка стъпка от процеса, за да създадете лесна за следване пътека, така че потребителите да се наслаждават на своето пътуване и на бизнеса като цяло, за да ги превърнете в реални клиенти.
Как да създадете продажбена и маркетингова фуния в чатбот? Много е лесно – като свържете елементите на чатбота, за да създадете цялата пътека на клиента. Например, показвате вашите бизнес продукти и услуги в картите на главното меню с повече информация в последващи карти с детайли и бутон за поръчка, предоставяте карта с абонамент за информационен бюлетин, за да изпращате на клиентите новини и промоции, и предлагате магнити за потенциални клиенти (lead magnets), за да привлечете тяхното внимание. Има и други начини да насочвате клиентите направо към фунията за маркетинг и продажби, за да направят поръчка или резервация – с отговор от AI модула (разговорен изкуствен интелект), насочващ към друго действие: клиент задава въпрос и вместо само да отговори простичко с текст, чатботът може да насочи клиента след отговора автоматично към нещо повече – форма за заявка, да прочете повече по темата с полезни съвети, карта с опция за директна покупка, промоционални кодове или всичко, което ви хрумне, за да не пропуснете възможността за продажба.
Може ли чатботът да бъде част от продажбена фуния, която започва някъде другаде, онлайн или офлайн? Сега е повече от възможно. Създаването на директни линкове към форми в чатбота или към карусел с карти с повече информация и споделянето им онлайн в публикации или реклами в социалните медии може да накара клиентите да извършат определеното действие с 1 кликане или сканиране. Конкретно място в бота на определена уеб страница също може да бъде достъпно до клиентите с QR код не само онлайн, но и офлайн и това може да задейства продажбената фуния, когато клиентите са на място във вашия магазин, например. Чрез използване на директни линкове и QR кодове, които водят до точно място в AI чатбота на конкретна уеб страница, продажбената фунията може да започне отвсякъде, където се намират вашите клиенти, за да не пропуснете нито една нова възможност.
Екипите по продажби и маркетинг отдавна използват чатботове с изкуствен интелект, за да помогнат при сключването на сделки и да насочват потенциални клиенти през продажбената фунията, като отговарят на техните въпроси, предоставят препоръки и дори правят кръстосани продажби на продукти и услуги, за да помогнат за сключването на самата сделка. Тъй като чатботовете са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, вашите клиенти винаги могат да получат помощта, от която се нуждаят, когато имат нужда от нея, което може да бъде стимул за повече продажби по времето, когато вашите служителите спят.
2. Бизнес каталог в AI чатбот
Бизнес каталозите в pdf формати или на хартиени материали не са толкова ефективни, когато клиентите не могат директно да направят поръчка и трябва да отидат на друга страница на вашия уебсайт, за да купят необходимия продукт или да се абонират за услуга. Когато един бизнес предлага ограничен брой видове продукти или услуги, той може да ги покаже по по-интересен и атрактивен начин на клиентите с реална опция за поръчка в AI чатбот в допълнение към функционалностите му да отговаря 24/7 на всички въпроси и да се занимава с всички други рутинни запитвания.
Продуктов каталог в AI чатбот
Чатботовете са интерактивен избор да представите продуктите си пред повече хора. Продуктовият каталог в чатбот е ефективен начин да ангажирате вашите клиенти и да им предложите кратък път за закупуване на вашите продукти. Ползите от използването на чатботове за продуктови каталози включват:
– Повишен ръст на продажби поради ангажираността на клиента в брандирана и по-интерактивна комуникация – ето защо чатботът може да служи и като продавач.
– По-добро клиентско изживяване, тъй като чатботът е на разположение 24/7, отговаря незабавно и осигурява по-персонализирана комуникация.
– Намалени оперативни разходи, тъй като чатботът няма почивки, не се нуждае от високо заплащане и спестява на служителите много работни часове за отговаряне на рутинни въпроси.
Продуктовият каталог в чатбота може да включва бутони с повече подробности за продуктите и техните характеристики. Бутоните могат да водят до видеоклипове с презентации, до файлове за изтегляне с инструкции за употреба или всякакъв вид полезни съвети и трикове. Бутоните също могат да водят до форми за попълване и директни поръчки с линкове за плащане. Организирането на информацията в чатбота с помощта на всички негови функционалности ще гарантира, че всичко ще бъде на едно място – вижте продукта, научете предимствата му и директно го поръчайте, получете помощта на разговорния AI, който ще отговори на често задавания въпрос относно продукта и неговите специфики.
Каталог на услугите в AI чатбот
Каталозите с услуги в чатбот с изкуствен интелект са по-интерактивен метод за демонстриране на услугите, които вашият бизнес предлага, и улеснява клиентите да намерят това, от което се нуждаят. Каталогът с услуги в чатбот може да бъде отличен инструмент за компании, които искат да предложат разнообразие от услуги и търсят опции да направят своите предложения по-видими и привлекателни. Това е възможност за вас да съобщите предложенията на вашата компания по по-организиран начин, като включите цени, наличност и други подробности. Това ще позволи на клиентите бързо и лесно да намерят правилната услуга за техните нужди и ще направи процеса на покупка много по-ефективен. По какво се различава това от списъка с услуги в уебсайта? Ето и отговора: когато клиентите търсят услуга, която да изберат, те винаги имат въпроси за нея като те могат да бъдат повече от информацията, включена в описанието на уебсайта, и ето къде разговорният AI идва на помощ. Чатботът с разговорен AI винаги ще помагне, независимо кое време на деня е, а клиентите могат да получат цялата информация за услугата веднага и да направят поръчката сега, не по-късно или никога, защото ще бъдат насочвани и ангажирани от AI чатбота с по-конкретни отговори на техните въпроси.
С каталога на услугите е същото както с продуктовия каталог – дайте на клиентите си двупосочно средство за комуникация, за да се абонират за услугата, да изтеглят файл за повече информация, да изгледат видеоклип, да попълнят форми или нещо, което ще помогне клиентите да направят директна поръчка, заедно със задаването на въпроси и получаването на отговор за секунди от разговорния AI – всичко това на едно удобно място. Чрез предоставяне на лесни за следване стъпки за конкретни действия с денонощната помощ от AI чатбот, клиентите ще бъдат по-доволни от вашите услуги и ще станат по-лоялни към вашия бранд. Нека бъдем честни – клиентите обичат да получават всичко лесно, веднага и със сигурност по по-атрактивни начини от традиционните и с AI чатбот това е по-възможно от всякога. Нашите клиенти, 5-звездният хотел Casa di Fiore Spa and Medical и Хотелски комплекс “Изгрева” вече предоставят услугите си с опция за резервация в своите чатботове и имат страхотни резултати – клиентите използват техните чатботове с изкуствен интелект, създадени на платформата Umni.bg, за да резервират престой в хотела, и това става много бързо и лесно. С помощта на хотелски AI чатбот тези два хотела насочват трафик към своите уебсайтове като освобождават времето на служителите от събиране на информация за клиентите, за да направят резервациите и спестяват време от отговарянето на рутинни клиентски въпроси, свързани с престоя им в хотела, и за да се справят с по-важни задачи.
3. AI чатбот– базата знания, каквато вашият уебсайт не може да бъде
Вашият уебсайт е страхотен. Има много информация и е добре организирана. Има обаче ограничение колко информация можете да поставите на уебсайта си, преди той да стане труден за ориентиране при намирането на тази информация. AI чатботът може да ви помогне да покажете повече информация, отколкото може вашият уебсайт, и тази информация ще бъде и по-персонализирана, защото се предоставя според въпросите на клиентите. Клиентите задават въпрос и AI чатботът им отговаря мигновено – двупосочен начин на комуникация, която самите уебсайтове в повечето случаи не предоставят, Сайтовете имат секции с ЧЗВ или друга подбрана информация, която клиентите да прочетат, но не предоставят опция на клиентите да намерят какво търсят мигновено въз основа на техните въпроси, освен когато трябва да се свържат със служител.
Вашият уебсайт е като брошура. Това е статично представяне на вашата компания. Не се променя въз основа на интереса и търсенето на клиента. Чатботът, от друга страна, е интерактивен. Той може да отговори на въпроси и да даде повече информация, като всичко това е персонализирано според търсенията на клиентите: самите отговори, секцията с информация, прикрепена към отговор, формата, прикрепена към отговора, която ще бъде подходяща за зададения въпрос от клиента, който го задава.
Помислете за такава ситуация. Ако потенциален клиент дойде на вашия уебсайт и има въпрос, той ще трябва сам да потърси отговора. Ако не може да намери отговора и няма връзка с бизнеса (или няма желание, време, готовност или възможност) за такава, той вероятно ще напусне вашия сайт и ще отиде на сайта на конкурент. С чатбот можете да отговорите на клиентските въпроси незабавно и автоматично. Това ще ги задържи на вашия сайт по-дълго и ще увеличи шансовете им да правят бизнес с вас.
В допълнение, чатботът може да ви помогне да събирате повече информация за потенциални клиенти. Чатботът става още по-важен през 2023 г. като инструмент за събиране на данни от първа и нулева страна. Тази информация може да се използва за подобряване на вашите продукти и услуги. Може да се използва и за създаване на целеви маркетингови кампании.
Като цяло използването на чатбот може да ви помогне да покажете повече информация, отколкото уебсайтът ви може. Това е нова възможност за взаимодействие с потенциални клиенти и събиране на информация от тях. Чатботовете дават възможност за неограничени информационни секции и персонализирани форми за конкретни случаи, които се задействат от клиентските въпроси. Това означава, че клиентите получават информация на базата на техните запитвания и точно по темата, която търсят. Данните, събрани от AI чатбот, по-късно могат да бъдат и по-лесно анализирани и структурирани в теми за по-нататъшно използване и по-широко вникване в нуждите на клиентите.
Можете да научите повече за причините да използвате AI чатбот на вашия уебсайт в публикацията в нашия блог.
4. Насочване на клиентите към конкретно място в AI чатбота
Ако сте като повечето компании, вие винаги търсите начини да подобрите ангажираността на клиентите и да увеличите продажбите. Един от начините да направите това е като насочвате клиентите към конкретно място в AI чатбота на определена уеб страница.
Когато клиент се ангажира с вашия чатбот, той вече се интересува от това, което предлагате. Така че, ако можете да ги заведете до конкретно място в чатбота, можете да увеличите шансовете за продажба.
Ето няколко начина да насочите клиентите към конкретно място в AI чатбот:
- Използвайте промоции и отстъпки
Ако имате промоция или отстъпка, не пропускайте да я споделите във вашия чатбот. Това ще привлече клиентите да кликнат, за да научат повече. Можете да насочвате клиенти от всички ваши бизнес акаунти в социални медии, имейли, месинджъри, СМС с линк или чрез споделяне на QR код офлайн точно към правилната секция в AI чатбота (на избрана уеб страница), където искате да бъдат вашите клиенти за да вземат отстъпката и да направят покупка.
- Използвайте елемента на ограничение
Ако имате оферта за ограничено време, не забравяйте да я споменете във вашия чатбот, като използвате привличаща вниманието нотификация. Това ще създаде усещане за неотложност и ще насърчи клиентите да кликнат, за да научат повече. Линкът може да бъде споделен с клиенти чрез СМС известие, например, което води директно към промоцията в чатбота.
- Използвайте любопитството
Ако имате да предложите нещо ново и вълнуващо, покажете го във вашия чатбот. За да събудите любопитството на клиентите към него, насърчете ги да кликнат върху линка в публикация в социалните медии, например, за да го видят. Не забравяйте да направите материал с интригуващо съдържание и публикации в социалните медии с CTA (призив за действие), които водят до конкретно място в чатбота с действието, което искате вашите клиенти да направят – да направят резервация, да изтеглят файл, да се абонират за информационен бюлетин, да попълнят форма за участие в уебинар или нещо друго, което ви хрумне и което ще бъде привлекателно за вашите потенциални клиенти.
- Използвайте персонализиране
Персонализирането е правилното решение, за да сте сигурни, че вашият клиент получава възможно най-подходящата информация. В AI чатбота персонализирането се случва като насочите клиента към конкретно място в чатбота въз основа на техните нужди чрез линк или QR код, или, на база натрупани клиентски въпроси/предвиждане на клиентските въпроси предоставите специфичен отговор, с разширена релевантна информация и/или форма – всички те достъпни и активирани само когато клиентът зададе конкретен въпрос.
Още една възможност за персонализация: да приемем, че AI чатботът е събрал данни за поведението на клиентите за нещо, което клиентите не могат да намерят, защото вашият бизнес не го предоставя. Въз основа на търсенията и тенденциите в бота, можете да добавите нова информационна секция, услуга или друго, и да насочите клиентите в последствие към тази секция с линк в имейл, пост в социалните медии, СМС или другаде.
Насочването на клиенти до конкретно място в AI чатбота e възможност за подобряване на потребителското изживяване и увеличаване на продажбите. Като отделите време да обучите своя чатбот да разбира въпросите на клиентите и използвате директни линкове от акаунти в социалните медии, имейли, СМС или други места, за да ги насочите към правилната информация, CTA или форма, можете да гарантирате, че вашият бот предоставя самообслужване, което помага на клиентите да намерят това, което търсят и да постигнат целите си.
Използвайки тези стратегии, можете да увеличите шансовете за продажба. Започнете да ги използвате още днес!
5. Форми в чатбот за събиране на данни за клиенти
Ако сте като повечето хора, вероятно използвате чатботове ежедневно, без дори да го осъзнавате. Много приложения сега се предлагат с вградени чатботове, които могат да изпълняват различни задачи, от поръчка на пица до преглед на прогнозата за времето.
Чатботовете могат да се използват и за нещо повече от непринуден разговор. Те могат също да се използват като инструмент за събиране на данни на клиенти от първа и нулева страна. Ако не сте запознати с предстоящите през 2023г световни тенденции за маркетинг без бисквитки, предизвикани от ограниченията на Google и др., сега е моментът да научите как да се подготвите за тях – повече в нашата публикация в блога.
Различни форми могат да бъдат вградени във чатбот на вашия уебсайт или приложение, и могат да се използват за събиране на разнообразна информация от вашите клиенти и техните данни.
Например, можете да използвате форма в чатбот, за да събирате информация за контакт, като имейл адреси и телефонни номера. Можете също да ги използвате за събиране на информация, като възраст, пол, нужди и интереси на клиентите и т.н. Формата може да бъде превърната във въпросник за събиране на предпочитанията и мненията на клиентите, така че по-късно да анализирате тази информация и да я използвате за бъдещи продажби и маркетингови кампании.
Формите в един чатбот се използват за привличане на потенциални клиенти: клиентите предоставят информацията си доброволно, за да получат нещо обратно – проучване, отстъпка, оферта, файл или нещо друго, което искат да имат и заради което дават своята информация в замяна на това. Бизнес формите могат да се използват за събиране на имейли, за да се изпращат на клиентите по-персонализирани оферти, новини и полезна информация. Формите в чатбот се използват също и за конкретни групи клиенти – персонализирани и достъпни, когато се задейства точен отговор от разговорния AI, така че само тези, които задават определен въпрос, ще имат достъп до формата, за да я попълнят. Те могат да получат нещо в замяна и бизнесът ще събере тези данни за клиентите за допълнителен анализ, за да насочи към тези групи по-персонализирани си предложения.
Най-доброто от всичко е, че формите са лесни за използване и могат да бъдат персонализирани, за да отговарят на специфичните нужди на вашия бизнес. Така че, ако търсите инструмент за събиране на клиентски данни, те могат да бъдат идеалното решение.
Достигнете целите на вашия бизнес с помощта на AI чатбот
Ако търсите решение, за да изведете бизнеса си на следващото ниво, може да помислите за инвестиране в AI чатбот за вашата компания. AI чатботовете бързо се превръщат в един от най-популярните инструменти за бизнеса и има основателни причини за това. Те предлагат много предимства и функционалности, които могат да помогнат на вашия бизнес да постигне целите си и да отговори своите нужди.
Според доклад от април’22 за 12-те най-добри технологии за обслужване на клиенти, публикуван от CBInsights, чатботовете с AI са поставени на върха като първи избор на технология, която бизнесът трябва да дава приоритет, за да остане конкурентоспособен. Лидерите във всички индустрии вече го правят, така че какво ви пречи да станете лидер във вашата индустрия? Ако имате въпроси или притеснения и нашите публикации в блога и полезни съвети не са отговорили на тях, не се колебайте да се свържете с нас, за да започнете вашето пътуване с AI чатбот по-информирано.