10 предимства да добавите AI чатбот на вашия уебсайт
- Мигновен 24/7 отговор
- Отговори на много езици
- Автоматизация на рутинните заявки
- Спестяване на разходи и време
- Увеличаване на взаимодействията и продажбите
- Събиране на полезни клиентски данни
- Увеличаване на продължителността на сесиите
- По-добро клиентско преживяване
- Изграждане на доверие и лоялност към бранда
- Увеличете трафика към уебсайта с директни линкове към чатбот отвсякъде
Обмисляте ли да внедрите AI чатбот на вашия бизнес уебсайт? Уебсайтът е най-важното място като дигитално присъствие на бизнеса и трябва да бъде проектиран добре с ясна информация и лесен за навигация интерфейс. Внедряването на чатбот с или без AI ще надгради уебсайта ви, така че посетителите не само ще откриват по-лесно информация за компанията, нейните продукти и услуги, но и винаги ще получават отговор на техните въпроси. Проактивният чатбот ще ги поздрави и ще ги насочва според търсенето им, оставяйки трайно впечатление и запомнящо се преживяване.
Споменахме няколко пъти в предишните ни публикации за необходимостта от чатбот на сайта на бизнеса, за да няма посетители, които остават не обслужени. Според доклад от април тази година, 2022 Digital Experience Benchmark от анализаторската компания Contentsquare, до 65% от потребителите напускат бизнес уебсайт, след като са видели само една страница. Ако не намерят това, което търсят бързо и лесно, най-вероятно ще продължат търсенето си на друг сайт. Това не е вашата цел, нали?
Само напомняне и повод за размисъл: добавената стойност на чатбота е да събира данни от първа и нулева страна за поведението на клиентите в дигитален свят, който скоро ще остане без бисквитки, и в който след пандемията 1 на всеки 3 клиента чатят с бизнеса през нощта (~35% за да бъдем точни).
В следващите параграфи ще продължим с 10-те най-важни предимства при внедряване на чатбот с или без разговорен AI на бизнес уебсайт.
10 предимства да добавите AI чатбот на вашия уебсайт
1. Мигновен 24/7 отговор
Сега можете да имате дигитален служител, който да отговаря на клиентите си 24/7 на цена – малка част от заплатата на един служител. Чатботове с разговорен AI осигуряват 24/7 обслужване на клиенти и отговарят незабавно, независимо дали е ден или нощ. В днешно време клиентите обичат бизнеси, които са постоянно онлайн, така че станете един от тях! Чатботовете са проектирани да отговарят незабавно на често задавани въпроси и да управляват хиляди рутинни запитвания наведнъж. Когато бъдат поставени на бизнес уебсайта, той се превръща в машина за поддръжка на клиенти без непосредствена нужда от човешка намеса като служителите ще имат повече време да се справят с по-сложни задачи. Още преди пандемията клиентите очакваха бизнесите да бъдат достъпни 24/7 чрез приложения за съобщения, особено чрез чатботове. Тази тенденция продължава да расте. Според Salesforce, 69% от потребителите предпочитат да използват чатботове, защото дават бързи отговори на лесни въпроси. Ако искате бизнес уебсайтът да бъде центърът на дигиталното присъствие на вашата компания, който осигурява 24/7 опция за самообслужване (означава подобрено обслужване на клиентите и по-доброто им преживяване), внедрете своя чатбот там.
Бизнесите, които са онлайн 24/7/365, са по-добре подготвени за изграждане на успешни отношения със своите клиенти. Тъй като клиентите търсят информация и помощ предимно онлайн и искат тя да е достъпна незабавно, което означава и през нощта, те ще оценят да получат необходимото внимание, отговори и помощ, когато я потърсят, и ще станат по-лоялни към бранда. Чатбот на уебсайта на бизнеса винаги може да се справи с техните търсения и запитвания. Това ще промени очакванията на клиентите към уебсайта, продуктите и услугите на бизнеса по по-положителен и запомнящ се начин и ще ги насърчи да се върнат отново.
2. Отговори на много езици
Имате ли клиенти от цял свят, които посещават уебсайта ви, или искате да ги имате? Чатботовете с разговорен AI могат да общуват на много езици, за да взаимодействат с клиентите на техния език и да ги насочват през маркетинговите и продажбените фунии, създадени от вашия екип за тях в чатбота. Чатбот с изкуствен интелект може да поеме първото ниво на комуникация с всички чуждестранни клиенти по всяко време на деня, така че служителите ви ще имат време за по-комплексни задачи и почивка през нощта.
С чатбот на много езици бизнесът може да персонализира клиентското преживяване в чатбота според националността на госта – от текстове, снимки и бутони с линкове и форми за запитване до конкретни отговори на въпросите на клиента. Между другото, на платформата Umni.bg бизнесите могат да имат и обучават чатбот с разговорен AI на български, английски, немски, френски, руски, италиански, испански… и информационните карти в чатбота могат да се дублират като съдържание и настройки и да се превеждат автоматично от един език на друг с 1 щракване. Има лесен за използване инструмент, сега е моментът да създадете и обучите своя многоезичен чатбот.
3. Автоматизация на рутинните заявки
Получавате ли много рутинни въпроси, които често се задават във формите на вашия уебсайт или в лайфчата с вашите служители, или в акаунтите в социалните медии? Автоматизирането на всички рутинни заявки е възможно с AI чатбот, който може да поеме всички тях вместо вашите служители. Често задаваните въпроси и рутинни запитвания, които са предимно досадни и идват от всички акаунти в социални медии или другаде, могат да бъдат насочени към чатбота чрез бърз достъп до него с линк или QR код, предоставени на клиентите. Това ще подпомогне увеличаването на трафика към уебсайта, а служителите ще имат време за по-интересни задачи за развитие и растеж на бизнеса. Според Accenture, 6 от 10 ръководители казват, че чатботовете могат да подобрят способността на организацията им да обработва заявки на клиенти и че могат да предоставят персонализирано внимание на посетителите на уебсайта, когато той е по-разговорен. Това е доказателство, че разговорният AI вече подобрява изживяването на клиентите и бизнес операциите в света на бизнеса. Ако искате да спестявате до 12 минути на вашите служители за комуникация с клиент, дайте чатенето на вашия AI чатбот. Възможно е да се постигне чрез използването на инструменти за създаване и управление на чатбот, като безкодовата платформата на Umni.bg.
4. Спестяване на разходи и време
Спестяването на време и разходи за обслужване на клиенти и поддръжка чрез използване на уебсайта и други комуникационни канали е в списъка със задачи на всеки собственик и топ мениджър. Ако имате много разходи, свързани с обслужване на клиенти – на вашия уебсайт за заплати на агенти за лайфчат, за колегите, които чатят с клиенти в месинджъри и други, чатботът ще ви помогне да намалите тези разходи. Самият дигитален инструмент струва малка част от заплатата на служител за обслужване на клиенти и е дежурен 24/7 на бизнес сайта, за да отговори на всички клиентски въпроси. Според Accenture, 57% от компаниите са съгласни, че разговорните ботове могат да осигурят голяма възвръщаемост на инвестициите с минимални усилия. Според друго проучване на Juniper Research чатботовете се очаква да спестят 2,5 милиарда часа за обслужване на клиенти на бизнеса и потребителите до 2023 г. само в секторите на търговията на дребно, банкирането и здравеопазването, а спестяването на разходи в същите сектори чрез използването на чатботове ще достигне 11 милиарда долара годишно. Внедрете AI чатбот сега на вашия уебсайт, за да започнете да спестявате утре. Технологията не поема работата на служителите за обслужване на клиенти, тя я оптимизира, като помага при рутинните заявки и ЧЗВ, което спестява повече време и ресурси на бизнеса, за да ги използва за развитието на бизнеса и постигането на неговите цели.
5. Увеличаване на взаимодействията и продажбите
Увеличаването на взаимодействията с клиентите и превръщането им в продажби е една от основните цели на бизнеса и чатбот, базиран на бизнес уебсайта, може да помогне за постигането на тези цели. Дните на чакане на телефона в натоварената телефонна линия на бизнеса, за чакане на отговор в месинджър или имейл вече са отминали. AI чатботът помага на клиентите да получават незабавно информацията, която търсят, денонощно, което увеличава тяхното удовлетворение и възможността да станат клиент. Чатботовете са модерният начин за привличане на потенциални клиенти за вашия процес на продажби и могат да се използват като самостоятелен инструмент на вашия уебсайт или в комбинация с други инструменти и методи като CRM, имейл маркетинг и т.н., така че всички ваши бизнес инструменти да бъдат свързани. Чатботовете с изкуствен интелект улесняват изграждането на взаимоотношения с потенциалните клиенти като те няма да бъдат пропуснати поради възможността за ангажираност на клиентите 24/7. Удовлетворяването на нуждите на всички клиенти, когато те са на вашия сайт, винаги подпомага увеличаването на продажбите.
6. Събиране на полезни клиентски данни
AI чатботът на уебсайта на даден бизнес може да събира данни за поведението на клиентите и обратна връзка от тях (в съответствие с разпоредбите за лични данни) – какво търсят клиентите в бота, кога го търсят, кои са най-задаваните въпроси и др. , и тази информация се предоставя в статистически данни. Бизнесите, които използват тази технология на своя уебсайт, независимо от тяхната индустрия, ще имат правилния инструмент, за да разбират още по-добре своите клиенти.
Чухте ли, че бисквитките на трети страни няма да се използват повече след по-малко от година? Apple вече елиминира бисквитките в браузъра си Safari още преди 5 години. Следващата година Google ще се присъедини към света без бисквитки и също ще спре да поддържа бисквитки на трети страни.
Както споменахме в предишната ни публикация в блога, чатботовете с изкуствен интелект ще придобият допълнително значение като инструмент за бисквитки от първа страна на бизнес уебсайта – фокусна точка за дигитално ориентирани фирми. Бисквитките от първа страна са тези, които уебсайтът събира за поведението на клиентите като цяло – кога посетителите са на уебсайта, какво търсят и др. Всички тези статистически данни могат да бъдат натрупвани и сортирани от чатбот при комуникация на клиентите с него, когато бизнесът ги пренасочва от всички акаунти в социалните медии или другаде направо към чатбота.
Чатботът също е 24/7 инструмент за събиране на данни от нулева страна (zero-party). Това са всички данни, доброволно споделени от потребителите – намерения на клиентите да купят нещо, какво избират и личните им предпочитания. AI чатботът може да помогне като инструмент за събиране на данни от нулева страна, когато в него са вградени различни форми, които потребителите попълват, за да получат нещо – информация, да изтеглят документ, да насрочат среща, да направят резервация, да се абонират за информационен бюлетин, и други. Всички тези данни се събират автоматично от чатбота на сайта и помагат на целия процес на разбиране на клиентите, вземане на интелигентни решения и предоставяне на по-добро обслужване. Като бизнес, започнете отрано да премахвате зависимостта от трети страни за данни и поемете контрола над тях, като имате незабавен достъп до информация за всичко, което се случва в чатбота на вашия сайт.
7. Увеличаване на продължителността на сесиите
Чатботът е представителят на дигиталния бранд, който поздравява посетителите с „Здравейте, как мога да Ви помогна?“ и ги насърчава да останат, да научат, да намерят това, от което се нуждаят, и да си взаимодействат. Когато се ангажират с добре планиран чатбот, клиентите няма да напуснат уебсайта за няколко секунди и ще останат по-дълго на него.
Степента на напускане е процентът на посетителите, които отиват на една страница на уебсайта, след което напускат без никакво взаимодействие със страницата или посещават някоя друга от страниците. В проучване на Top Design Firms, 42% от потребителите казват, че напускат един уебсайт поради лоша функционалност, а 31% от хората смятат, че ангажиращото потребителско преживяване е основен приоритет на интерфейса на уебсайтовете. Фирмите трябва да обмислят добавянето на чатбот с разговорен AI, за да осигурят по-добро преживяване на клиентите, като общуват, насочват и ангажират посетителите повече, отколкото самият интерфейс на уебсайта може да го направи.
Ако искате клиентите ви да останат на вашия уебсайт по-дълго и да намалите степента на напускане, започнете с анализ на това, което ги кара да напускат първоначално – липса на информация, трудно намиране на отговор или задаване на въпрос, или друго. Чатботът може да бъде решението за всички ваши открития със своите функционалности и способността да взаимодейства и да помага на хората да намерят това, от което се нуждаят за секунди.
Средната продължителност на сесията е показател на Google Analytics, който отчита средното време, което потребителите прекарват на вашия уебсайт. Можете да намерите средната продължителност на сесията на вашия уебсайт в Google Analytics, като отидете до Audience и след това Overview. Наблюдавайте увеличението на този показател, като добавите чатбот към уебсайта, предоставяйки полезна информация и помощ 24/7, когато посетителите ги търсят.
Средното време на страница е показател, който измерва средното време, прекарано на една страница от всички потребители на един уебсайт. Оказва се, че 54% от потребителите не достигат дори до средата на една страница и отиват да търсят някъде другаде. Чрез удовлетворяване на очакванията на клиентите за бизнеса да бъде наличен и помага по всяко време с помощта на чатбот и подобряване на времето за зареждане на страницата, средното време на страницата със сигурност ще се увеличи.
Повторно връщащите се и новите посетители можете да проследявате в акаунта си в Google Analytics, но тези данни сами по себе си не са достатъчни. Бизнесът трябва да знае поведението на своите клиенти и чатботът също изпълнява задълженията си тук, като предоставя статистически данни не само за повторните клиенти, но и за това какво търсят клиентите, кога го правят и др. Тези данни за клиентите са по-важни от броя на новите и завърналите се посетители, а чатботът може автоматично да събира такава информация и да я предоставя в статистически данни за по-нататъшен анализ. Яко е, знаем! Можете да го изпробвате за 14 дни безплатно на нашата платформа тук.
Процентът на напускане е терминът, използван в анализа на трафика на уебсайта и представлява процентът посетители на страница в уебсайта, от която те излизат за да отидат на друг уебсайт. Е, не може всички клиенти да останат завинаги на вашия уебсайт, но можете да предоставите инструмент, който ще помогне за намаляване на процента на напускане – чатбот, който предоставя полезна информация, има CTA и материали за привличане на внимание, с изскачащ прозорец за безплатни материали в чатбота с регистрация с имейл, когато клиентът иска да напусне уебсайта и много други начини, с които чатботът може да помогне, така че посетителите да останат много по-дълго или поне да оставят данните си за контакт. Използвайте вашия чатбот на ваша страна за да увеличите всички KPI показатели (ключови показатели за ефективност) и да опознавате клиентите си още по-добре, за да сте в крак с тенденциите.
8. По-добро клиентско преживяване
Страхотното клиентско преживяване е най-добрата стратегия на бранда! Ако пътят на клиента в уебсайта е по-бърз и по-лесен и всички отговори на въпроси и информация са на едно място, представени по мигновен и интерактивен начин, защо клиентът да напусне уебсайта и да търси друга алтернатива. Уверете се, че чатботът разполага с всички необходими функционалности за да напътства клиентите безпроблемно през тяхното пътуване във внимателно проектираните маркетингови и продажбени фунии в чатбота и по този начин преживяването на клиентите ще отиде на следващото ниво на удовлетвореност. Клиентите предпочитат брандове, които предоставят удобен, лесен за навигация и атрактивен интерфейс на сайта с комбинацията от възможност за самообслужване 24/7. Уверете се, че имате уебсайт, който предоставя на клиентите всичко, което искат, когато пожелаят. С чатбот технологията използвана правилно, клиентите ще имат най-доброто преживяване на вашия уебсайт. Чатботът на сайта може дори да го надмине по полезност и удобство, за да запази клиентите ви за цял живот.
9. Изграждане на доверие и лоялност към бранда
Изграждането на доверие и лоялност към бранда е по-вероятно да се случи, когато използвате чатбот на сайта на вашия бизнес. Ще попитате как. Доверието и лоялността се изграждат с течение на времето, но чатботът може да ускори този процес, като винаги е готов за чат и да помага. Той няма извинение защо да не помогне веднага, когато клиентите търсят отговори на въпроси относно продуктите и услугите на бизнеса и всичко, свързано с него. Никога не спи и не ходи на почивки, и когато имате нужда от него, винаги е с вас. Не е ли това инструмент, който всеки клиент би искал да види на бизнес уебсайта като опция за самообслужване? Повечето клиенти чакат да получат отговор от бизнеси в продължение на часове или дори дни, когато попитат нещо във формите за контакт, особено през уикендите или през нощта – чатботът ще се погрижи за всички тези клиенти и това ще помогне за спечелването на тяхната лоялност веднъж и завинаги.
10. Увеличете трафика към уебсайта с директни линкове към чатбот отвсякъде
Увеличаването на трафика към вашия уебсайт е решаваща маркетингова задача, ако искате клиентите ви да видят какво прави вашия бизнес. Можете да насочвате клиенти от всички акаунти в социалните медии, от имейл, офлайн с QR код или където и да е другаде към чатбота на уебсайта (и към точно определена страница с точно място в чатбота), за да извършат определено действие: попълване на регистрационна форма, изтегляне на файл, резервация или друго. Насочването на клиенти към форма или друго в чатбота отвсякъде увеличава трафика към уебсайта и също така представя опциите на уебсайта на клиентите, които не са имали първоначално намерение да го посетят. Когато чатботът се погрижи за тях, те ще останат по-дълго, ще се ангажират и вероятността да направят покупка ще се увеличи.
Бъдете преди вашите конкуренти
Бъдете не една, а стотина крачки пред конкурентите си, като внедрите чатбот на вашия сайт с всички предимства, които може да предложи, за да се развивате още повече. Според Juniper Research, 43% от съществуващите чатботове се намират на уебсайтове срещу 48% в месинджъри и се очаква броят на чатботовете, разположени в уебсайтовете на бизнеса, да се увеличи.
Уеб-базираните AI чатботове могат да действат като първа и непосредствена точка за контакт с клиентите, където те търсят информация, и могат да помогнат за стимулиране на интереса към бизнес уебсайта, да отговорят на често задавани въпроси и да събират запитвания както от потенциални, така и от съществуващи клиенти. Планирайте стратегически и уебсайтът ще се превърне в най-използвания инструмент на вашия бизнес с чатбот на него. Не се колебайте да се свържете с нас и да започнете своята история за чатбот сега!