В свят, в който маркетингът непрекъснато се развива, е важно да намерите нови и иновативни начини да достигнете до вашата аудитория. И какъв по-добър начин да направите това от игровизацията? Какво е игровизация (или още геймификация)? Игровизацията е процес на прилагане на игра или игрови елементи в технологии, продукти и услуги или други, като чатботове, софтуерни платформи и т.н., за да мотивирате участие, интерес, ангажираност и лоялност към марката. Като вземете нещо, което не е игра и включите игри в него, ангажираността на клиентите ще се увеличи и цялостното изживяване на клиентите ще се подобри, което ще доведе до по-високи реализации и спечелване на лоялността на клиентите. С AI чатбот на уебсайта можете да изведете игровизацията на следващото ниво, като създадете забавно и интерактивно изживяване за вашите потребители използвайки чатбота, което ще ги накара да се връщат за още. Най-хубавото е, че можете да направите всичко, без да харчите много пари за реклама и без технически знания и умения. Трябва повечко въображение.
Игровизацията може да приеме много форми, но често срещаният подход е да се използват промоционални кодове, отстъпки и награди, достъпни в чатбота или с негова помощ, за да се насърчат потребителите да изпълняват определени задачи или цели. Това може да бъде възможност да накарате хората да взаимодействат с вашия чатбот на по-дълбоко ниво и може също да се използва за събиране на данни или обратна връзка от клиентите.
Например, можете да предложите промоционални кодове или подаръци за успешно отговорени от клиентите въпроси във формуляри в чатбота, които сте създали с отговори с множество възможности за избор във въпросници, викторини и състезания, направени в чатбота. Бихте могли да създавате игри като „Лов на съкровища“, за да могат клиентите да събират букви или други части от пъзела на играта, до които могат да получат достъп чрез линкове в публикации в социалните медии или чрез сканиране на QR код на пакетите с продукти, които насочва към информацията, скрита в чатбота. Клиентите трябва да съставят дума със събраните букви или да съберат пълен набор от части, символи или друго и да се регистрират във формуляр в чатбота, за да спечелят награда – отстъпка за следваща покупка, подарък или нещо друго – за каквото се сетите. Линкове и QR кодове към скрита информация в чатбота могат да се използват по други забавни начини като QR кодове на хранителни опаковки, водещи до рецепти какво да сготвят клиентите с този продукт или състезание между клиентите за най-добра рецепта.
Информационна секция с карти може да се използва също за игровизация. Например, можете да насърчите клиентите да изберат една опция за карта (чрез бутон) между две налични карти, който избор ги насочва към друг набор от карти, за да направят отново избор и т.н. Накрая клиентите получават отговор въз основа на изборите, който са направили – като интерактивен тест, например какви хора са (готини, любопитни, креативни, страхливи, амбициозни и т.н.) или друго, както и наградата за преминаване през такъв тест може да бъде отстъпка при следваща поръчка. Можете също така да предложите отстъпка на клиент и безплатен пробен период на негов приятел за предоставяне на препоръка за него чрез формуляр в чатбота, достъпен чрез директна връзка или QR код.
Ето пример за създаване на игра в AI чатбота. Представете си такава лятна семейна игра: родителите с деца трябва да събират скрити букви или думи в градината на хотел, в парк или на друго безопасно място, като сканират QR кодовете, които откриват, използвайки забавна карта на съкровищата – чатботът ще отвори буква или дума за всеки сканиран код. Когато всички букви или думи бъдат събрани, семейството ще трябва да създаде дума или изречение от тях, след което родителите ще сканират друг QR код на картата, за да се върнат към чатбота, за да се регистрират във формуляр за награда ако тяхната дума или изречение е правилното. Или може да попитат чатбота за това изречение и AI модулът ще го провери: ако е правилно, ще задейства отговор с формуляр за регистрация за томболата за теглене на победителя и ако изречението е грешно, семейството ще трябва да разбере кое е правилното за да продължи.
Още един съвет – след като имате аватар за своя AI чатбот, можете да създавате различни емоции и .gif с него и да използвате емоциите на аватара в маркетингови кампании, за да покажете на клиентите нещо вълнуващо и ново. Накарайте клиентите да искат да разговарят с вашия AI чатбот за да получат нещо безплатно или в замяна на имейл. Попълване на въпросник, спечелване на състезание за получаване на промоционален код, специални оферти и подаръци – това са всички възможни идеи в рамките на AI чатбот.
Чатботовете са мощен инструмент за ангажиране и игровизацията може да бъде решението да се възползвате от тази сила. Като добавите забавни и интерактивни елементи, можете да накарате потребителите да се връщат за още, като същевременно събирате ценни данни или обратна връзка от тях. Когато клиент се ангажира чрез игровизация с чатбота, е по-вероятно да използва наградата си по време на пазаруването, защото ще се почувства така, сякаш е спечелил отстъпката си.