ТЕЗБот: Стотици спестени работни часове и хиляди навременно обслужени клиенти
ТЕЗ Тур е международна туристическа компания, която организира пътувания в България и чужбина. На българския пазар компанията предлага чартърни програми и не само, до различни международни дестинации. За хората, предпочитащи красотите на родината ни, туроператорът предлага почивка в България за лято и зима. Поради тази причина компанията предлага голямо разнообразие от оферти и обслужва хиляди клиенти целогодишно.
*за да имате целия казус, кликнете на бутона “Свали”.
Съобщенията във Фейсбук и на сайта в чат станаха толкова много, че заемаха средно 4 до 6 работни часа от времето на 1 човек на 8 часов работен ден, което водеше до забавяне в отговора до клиентите и пречеше на бързото им обслужване.
ТЕЗ Тур се довери на чатбот от Umni за автоматизация на първоначалната комуникация с клиентите. Основните задачи, поставени пред чатбота ТЕЗБот са:
- Помощ по пътя за реализиране на резервации
- Събиране на информация за запитвания
- Даване на обща информация за дестинации, визови изисквания, телефони, адреси на компанията
- Препратки към сайта – изпраща се трафик към сайта
- Събиране на данни, мейли, телефони на клиентите, статистики, както и често задавани въпроси от хората.
- На разположение на клиентите – денонощно!
- Клиентите да не чакат, за да получат информация
През първите 10 месеца от внедряването на ТЕЗБот през 2019 година, дигиталният асистент на туристическата агенция постигна:
- Над 4200 клиенти са общували с бота един или повече пъти
- Близо 30000 отговорени съобщения, средно 140 до 350 съобщения на ден в натоварени дни
- Над 1100 успешно постъпили заявки
- Над 700 клиента абонирани за новини
- Нощният дежурен в екипа: обработени запитвания между 19:00-8:00 – средно 35% от всички запитвания (нощен пик в комуникацията с чатбота 20:00-23:00)
- Спестени: средно 12 минути на клиент в Отдел Маркетинг и в отдел Резервации или над 850 работни часа на персонала
Обратна връзка от бизнеса
“(Преди ТЕЗБот) включванията бяха много по-малко от сега и ми отнемаше по половин работен ден да отговарям на всяко съобщение наред с всички други мои задължения. Мога да кажа, че вместо 2ма човека в отдел Маркетинг, сега сме 3ма с чатбота.”
Ромина Лепоева
отдел Маркетинг
ТЕЗ Тур