Библиотекарят с изкуствен интелект Ели спестява поне 2 работни места
Регионална библиотека “Пенчо Славейков” е най-старият културен институт на град Варна и водеща библиотечна институция в страната с отговорности, подпомагащи образователната, информационната, социалната и културна функции. Дигиталната й трансформация е във фокуса на дейността на библиотеката през последните няколко години.
*за да имате целия казус, кликнете на бутона “Свали”.

Персоналът на библиотеката не е на разположение 24/7. Остарялата писмена кореспонденция или разговор по телефона в библиотеката са заменени от съвременни комуникационни канали, като електронна поща, онлайн чат, месинджър, което отнема много време на библиотекарите, за да отговарят на съобщения и имейли и прекъсва ежедневните им задачи, оказвайки влияние върху цялостната им работа.
Решението за внедряване на чатбот като виртуален асистент-библиотекар е взето като част от мерките по преструктуриране и оптимизиране на работния процес. Задълженията, вменени на чатбота, надграждат вече съществуващи услуги, като ги видоизменят в зависимост от търсенията и изискванията на потребителите. Използването на чатбот като виртуален асистент-библиотекар се ограничава основно върху предоставяне на информация по теми, най-широко застъпени в комуникацията „читател/ползвател-библиотекар-читател“, както и извършване на търсения в БД. Създадена през 2019 г., Ели стана първият виртуален асистент-библиотекар в България.
След внедряването на AI чатботът Ели в преките дейности на библиотеката, това доведе до:
- Спестяване на поне 2 работни места, а служителите, които са изпълнявали тези дейности, могат да бъдат пренасочени към други задачи, отговарящи на тяхната квалификация.
- Експоненциално увеличаване на комуникацията между читателите и библиотеката
- Ели се грижи за 23% от заявките за презаписване на заета литература, една от най-успешните функционалности на чатбота
- През 2020 г., в продължение на 13 седмици по време на локдауна, Ели беше единственият канал за комуникация с библиотеката
- По време на пандемията, от 34% до 42% от потребителите комуникираха с чатбота през нощта
- Удължено работно време на библиотеката и успешно заместване на служителите след 17:00ч
- AI модулът беше обучен за над 15 000 въпроса на клиентите
Обратна връзка от бизнеса
“Чрез своята навременна и персонализирана помощ, AI чатботът Ели се превърна в част от цялостната стратегия на библиотеката за привличане на нови потребители. Неговото прилагане се превърна в идеален инструмент за повишаване на интереса на читателската публика и авторитета на библиотеката. Чатботът предостави възможност за цялостното възползване от технологиите, които ефективно спестяват време. Внедрената иновация позволява да се обработва огромно количество информация за кратко време и благодарение на нея, е полезна както за нашите потребители, така и за самата библиотека.”
Радка Калчева
Директор
Регионална библиотека “Пенчо Славейков”, Варна
Прегледай казуса
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.