Всички пътища водят към Рим. Изречение, казано от френския поет Ален дьо Лил през Средновековието през 1175 г., е валидно повече от всякога днес в дигиталния свят: всички пътища трябва да водят до уебсайта на бизнеса.
Въпреки че месинджърите са силни в комуникацията с клиентите и омниканалното клиентско изживяване изисква бизнесът да се “настани“ в различни канали, за да се увери, че клиентите са посрещнати във всяка точка на допир… именно уебсайтът трябва да бъде фокусната точка на дигиталната екосистема на бизнеса.
Какво да правим, ако не искаме или не можем да наемем повече хора за чат с клиенти в целия интернет?
Отговорът е ясен и вече известен – дигитализирайте и автоматизирайте.
Ето как малък хотел в България с 20+ стаи, „Изгрева“, използва базов чатбот във Facebook Messenger, за да пренасочи своите клиенти и гости към основния AI чатбот на уебсайта на хотела.
Бутоните в информационните карти в съдържанието на чатбота в Месинджър свързват с точната информация в подробности в основния чатбот. По този начин търсениятя на потребителите на информация и отговори преминава гладко, въпреки че са пренасочени от Facebook към уебсайта на хотела.
Чатботът на уебсайта се захранва от разговорен AI. Той показва от една страна подробна информация по стария за чатботовете начин чрез карти, бутони, връзки и формуляри за събиране на информация за клиентите и подпомагане при запитвания. А от друга, чрез разговорния модул в бота, може да отговори на често задавани въпроси незабавно.
Освен това чатботът с изкуствен интелект на уебсайта служи като нощния дежурен, улавяйки въпросите и запитванията на около 45% от клиентите на хотела. На екипа на хотела дигиталният асистент спестява време и ресурси. AI чатботът също играе жизненоважна роля като средство за събиране на данни от първа страна и нулева страна. Той показва статистически данни за поведението на клиентите в чатбота и сортира въпросите на клиентите, за да помогне на хотела да анализира търсенето на клиенти, и да ги превърне в подобрения и нови бизнес възможности.