Тези от вас, които са слушали предаването “Радиокафе” на 6 януари с водещата Лилия Големинова, Радио София, знаят, че се получи един много пъстър и весел разговор на тема изкуствен интелект. Нашият CEO, Елица Стоилова говореше за ползите, за възможностите и дори за интересни и куриозни случки от света на разговорния AI. Ако обаче трябва да обобщим разговора в 3 важни точки, те биха изглеждали така:
-2023 ще е година на изкуствения интелект в ежедневието и в работата. Технологията днес е достъпна на всеки да прави много и различни неща. Това, което ще излезе на преден план, е комбинирането на експертизата на човек, неговата емоционална интелигентност и въображение, със силата на тази технология.
-Гигантските чатбот модели са широкопрофилни чатботове – могат да разговарят на стотици хиляди теми (захранени са с всичката налична информация до 2021 година и търсят сами още в интернет), но са все още на етап изследвания и разработка. Особеност на големите модели е, че не може да им се има доверие що се касае фактологията, която предоставят. Звучи истинско и много добре, но може да е пълна измислица. Те са чудесни за всякакви текстови и други задачи, в които човек дава задачата и знае какъв резултат очаква на края, т.е. знае предварително отговора – например, за създаване на чернови – от статии до песни, реклами и сценарии. След което човекът довършва проекта.
-Бизнес чатботовете с разговорен изкуствен интелект се отличават силно от гигантските чатботове – те са тясно фокусирани върху нуждите на бизнеса и неговите клиенти, и се разработват и обучават от екипа на бизнеса в контролирана от бизнеса среда: както теми за обучение, така и отговорите и друго съдържание. Имат това, което “големите” нямат: индивидуален интерфейс за комуникация (прозорец за чатене, който може да се брандира според бизнеса), форми за събиране на клиентска информация, възможност за споделяне онлайн и офлайн с 1 клик на линк или сканиране на QR-код – за маркетинг и продажби, интеграции с други софтуери…
С други думи, ако гигантските чатботове са “черна дупка” и никой не знае какъв ще бъде резултатът и как чатботът стига до него, то в бизнес чатботовете всичко е под контрола на бизнеса – до запетайката в отговора на клиентския въпрос.
Технологията вече е достъпна на всеки! Използвайте я за да спестявате време и ресурси, за да растете и да творите!