Какво е въздействието на изкуствения интелект върху туристическия бизнес и как индустрията може да се възползва от него? Това беше темата на 1-часовата презентация пред XXII Годишна среща на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), която представи нашият управител Елица Стоилова, самата тя професионалист от индустрията с над 20 години стаж в нея. В презентацията бяха засегнати различни приложения на AI, ChatGPT, AI чатботовете в хотелиерството и туризма, и какво могат да направят днес бизнесите в сферата на туризма за да са конкурентноспособни утре.
Елица обърна внимание на това, че експерименталните чат AI търсачки на Google и Microsoft (Bing) вече могат да създават персонализирани маршрути въз основа на предпочитанията на туристите, като вземат предвид фактори като тип пътуващи (възрастни, деца, с куче и т.н.), бюджет, времеви ограничения и интересни забележителности, опростявайки процеса на планиране на пътуването до разговор с търсачката. Демата и на 2те гигантски компании са точно с примери от сферата на туризма.
ChatGPT може да пише рекламни текстове, имейли за конкретна група потребители, сценарии за видео, блог постове и други текстове за социалните медии.
Dall-e и Midjourney могат да рисуват изображения по зададен текст, от което вече се възползват туристически бизнеси и у нас.
AI чатботовете също стават масова услуга не само глобално, но и в туристическата индустрия у нас – за хотели и други места за настаняване, спа центрове, турагенти и оператори, и други.
В такава среда на работа, професионалистите в туризма трябва да започнат на тестват и практикуват използването на AI инструменти за да оптимизират своята работа и комуникацията с клиентите и да се фоксурат върху това, което AI не може да прави: актуална информация, дълбоко познаване – в детайли, на маршрутите, забележителностите, дестинациите, динамична поддръжка на клиентите по време на целия процес на пътуването (до, по време и след), и проактивно участие в него.
Повече в статията, публикувана в Bgtourism.bg. Благодарим на изданието за бързата реакция и отделеното внимание на презентацията: