Umni.bg достигна нов крайъгълен камък при реализацията на възможностите на платформата за AI чатбот: градски туристически AI чатбот. Базовата версия на такъв чатбот за град в България вече е действителност и беше презентирана пред местната общественост, а 3 нови проекта са в процес на обсъждане!
4 години след създаването на първия градски туристически AI чатбот от екипа на Umni.bg за туристите на Пловдив като Европейска столица на културата и след 1 спечелено глобално състезание на Световната туристическа организация към ООН (UNWTO) с умен чатбот за дестинация, сме щастливи, че тази замразена от пандемията визия получи нов тласък за развитие и то на неочаквано място – градски туристически AI чатбот за Перник и региона!
Сърдечни благодарности на Център за развитие на устойчиви общности, Международен младежки център – Перник и Граософт ООД, че се довериха на екипа на Umni.bg и споделят идеята за умен градски чатбот, зад който стоят младите хора от местната общност: от местните за местните! Отделно благодарим партньорите от TravelMind, че сме заедно в това прекрасно приключение и създаваме иновации заедно!
Първи новината отразиха в BGTourism.bg:
https://bgtourism.bg/pernik-breznik-radomir-turisticheski-chatbot .
Градският туристически чатбот с изкуствен интелект като дигитален туристически офис в телефона на посетителите е част от стратегията на град или община за смарт туризъм и стъпка в посока на дигитална свързаност между „умния“ град и неговите граждани и посетители. Той работи 24/7, отговаря на често задаваните въпроси, насочва към допълнителна информация, автоматизира заявки, събира полезна статистика за клиентското преживяване и е достъпен с 1 кликане или сканиране от всякъде онлайн и офлайн.
На посетителите на града и туристите, AI чатботът предоставя достъп до разнородна информация за бизнеси, услуги, места, развлечения и друга полезна информация в реално време и незабавно. Чатботът подобрява преживяването в града и интереса към него и спомага за откриването на непознати непланирани места, нови забележителности и услуги. Поради по-добрата свързаност с дестинацията, туристите имат възможност за повече свобода в решенията, да взимат спонтанни решения по време на своя престой, а значи да има по-силен и позитивен емоционален заряд, повече спомени, повече споделяне от града и за града.
За общината туристическият AI чатбот се превръща в умен комуникационен хъб, който отразява местната култура и промотира местните бизнеси. Чатботът спомага за управлението на туризма, намалява разходите и оптимизира ресурсите чрез дигитализиране на информацията и нейната дистрибуция на общинско ниво. Поради своята иновативност и функционалности, той спомага и за привличането на нови пазари – млади и активни хора, посреща техните информационни нужди и създава условия за изграждане на лоялни туристи – с по-чести визити за по-дълго време.
Туристическият AI чатбот също така вдъхва втори живот на загубили популярността си интересни места и популяризира малко известните чрез равностойно представяне и образование на посетителите и контрол върху информацията от страна на екип, представляващ дестинацията.
Повече за концепцията можете да прочетете тук:
https://umni.bg/bg/blog/the-ai-chatbot-the-city-concierge-to-connect-places-with-people/