Един от първите ни клиенти, Варненската регионална библиотека “Пенчо Славейков” днес има двоен празник. Библиотеката навършва 139 години и техният интелигентен дигитален библиотекар, чатботът с изкуствен интелект Ели също има рожден ден. Честит рожден ден на екипа на библиотеката и на Ели!
Случаят на Ели е много интересен. Екипът на библиотеката работи няколко месеца, за да се увери, че Ели знае отговорите на въпросите на клиентите и да им осигури автоматична помощ за няколко ключови задачи, преди да срещне чатбота с клиентите на библиотеката. Представянето на Ели беше планирано за март’20 и се случи заедно с началото на пандемията, когато библиотеката затвори за 13 седмици (25% от цялото работно време за годината). Това беше страхотен стрес тест за AI чатбота и резултатите бяха повече от задоволителни:
1. Ели автоматизира и обработи 23% от презаписването на заетите материали през 2020 г. и 12% през 2021 г., когато библиотеката вече имаше нови процедури за своите клиенти по отношение на пандемията и броят на въпросите и запитванията като цяло намаля. Това се оказа една от най-успешните функционалности на Ели.
2. Ели стана незаменим асистент по време на затварянето на библиотеката и покри нарасналия брой запитвания на клиенти извън работното време. 34% от клиентите на библиотеката са използвали чатбота за помощ между 18:00 и 8:00 часа през 2020 г., като броят им се е увеличил през 2021 г. до 42%. Според екипа на библиотеката клиентите са свикнали с чатбота и неговите функционалности.
3. За времето си на обслужване, Ели се е научила да разпознава и има отговор на над 14 000 въпроса на клиентите, като е обучена директно от екипа на библиотеката на платформата на Umni.bg и е спестила над 30 работни дни време на персонала на библиотеката.
Според директора на библиотеката Радка Калчева внедряването на Ели се е превърнало в идеален инструмент за повишаване на интереса на читателите и авторитета на библиотеката.
Вижте цялото кейс-стъди за дигиталния библиотекар Ели тук