Чатботът – безпристрастен социолог по време на протести
БНР София отрази с интервю по темата пускането на чатбот за сондиране на общественото мнение от Umni.bg само 24 часа след първото гласуване на граждани в него.
Чатботът като платформа за обществено мнение дава еднаква възможност на всички, които искат да споделят какво мислят – с няколко клика, денонощно. До него има достъп потенциално много по-голяма аудитория, защото е във Фейсбук Месинджър, и може да се разпространи много по-бързо защото се споделя лесно, без да се ангажира времето на хора за такава рутинна дейност като интервюта по телефона. Важна характеристика на този иначе съвсем простичък чатбот е възможността за обратна връзка с готови резултати – в реално време!
Използването на чатботове за обществено полезни задачи не е ново. Чатботовете-анкети се използват от бизнеси, от неправителствени или държавни организации за събиране на информация по обществено значими теми и обратна връзка от гражданите. През пролетта в разгара на епидемията в медиите се появиха много публикации за КОВИД 19 чатботове, които информираха хората какво се случва и как да се предпазват. Има множество чатботове-обучители, които са създадени за да повишат интереса на хората към някаква важна тема като например проблемите на различни групи хора, опазването на околната среда, на застрашени животински видове, и други.
За да споделите своето мнение за протестите в страната през чатбота на Umni.bg, влезте в бота на този линк: https://m.me/yes.or.not.bot
Umni.bg в Bloomberg TV за чатботовете срещу пандемията
Umni.bg беше поканен в ефира на “Бизнес старт” на Bloomberg TV за 15-минутен разговор по темата на деня: как чатботовете помагат на хората и бизнесите по време на пандемията и защо те са инструмент за излизане от кризата.
В разговор с водещия Христо Николов коментирахме инвестициите в армия от чатботове-адвокати в Щатите и тяхното значение за обществото, виртуалните асистенти като тенденция и необходимост за бизнеса, чатботовете за хотели на Umni, успехите на българските чатботове и как виртуалните асистенти се справят с лоши думи.
Технологиите в помощ на туризма: Umni.bg в уебинар на БББА
Британско-Българската Бизнес Асоциация организира уебинар „Съвети за планиране на бизнес и туризъм през 2020: Бъдещето на туризма“.
Umni.bg взе участие в панела за иновации в туризма, където разказахме за чатботовете, защо Gartner преди 2 месеца ги сложи в списъка на ТОП 5 решения за бизнеса в момента и през следващите 18-24 месеца за по-бързо излизане от кризата, а през юни CB Insights ги посочи като технологията, която ще промени клиентската поддръжка и обслужване в света след корона-вируса.
Umni.bg с 3 чатбот кейс-стъдита на клиенти
Umni.bg публикува едновременно 3 кейс-стъдита на свои клиенти от 3 различни индустрии и тип бизнеси. Общото за тях е, че чатботовете спестяват време на персонала, помагат в обслужването на клиентите, удължават работното време и автоматизират рутинни задачи. Интересен факт е, че средно 35% от потребителите си общуват с чатботовете на бизнесите нощем.
Ето накратко за 3те чатбота от Umni.bg:
Ели, чатботът на Варненска Регионална Библиотека, е интегрирана с електрония каталог на библиотеката. Ботът отговаря на често задаваните въпроси и позволява на читателите да презаписват книги по всяко време на денонощието. Ели „удължава” работното време на библиотеката и успешно замества служителите след 17:00. 3 месеца след активирането на чатбота презаписването на заетите книги е функцията, използвана най-активно от потребителите. През м. март 2020 г. Ели е поела 30 % от заявките за презапис на заета литература. След активирането на Ели се наблюдава експоненциално увеличение на комуникацията между читателите и библиотеката в месинджър. Кейс-стъди тук.
Кейс стъди Варненска библиотека
ТЕЗБот, чатботът на туристическа агенция TEZ Tour България, помага на персонала на агенцията да събере необходимата информация от клиентите за да може да им бъде направена оферта, отговаряща на техните изисквания. Чатботът предлага информация за пътуване до различни дестинации. Преди внедряването на ТЕЗБот, съобщенията във Фейсбук и на сайта в чат са отнемали за отговор средно 4 до 6 работни часа от времето на 1 човек на 8 часов работен ден. За 10 месеца работа ТЕЗБот е помогнал на над 4200 потребителя, обработил е успешно над 1100 заявки, спестил е средно 12 минути на клиент на персонала – общо над 850 работни часа. Кейс-стъди тук.
„Д-р Рос“ е първият в България виртуален естетичен асистент. Той помага на клиентите на дерматологичен център Reverse да определят какъв естетичен проблем имат и да запишат час за подходяща процедура. Преди Д-р Рос да поеме тази роля, 80% от съобщенията на клиенти в социалните медии на клиниката са оставали неотговорени, а един разговор е отнемал 15-20 минути. Само за 11 месеца работа, виртуалният помощник на клиниката е спестил 1460 часа на персонала. Кейс-стъди тук.
Чатботовете: революция в туризма
Статия от Umni.bg за ползата на чатботовете в хотелиерството и туризма беше публикувана на сръбски в онлайн списанието за туризъм и хотелиерство TURISTIČKI SVET.
Заглавието “Революция в туристическата индустрия: изгряващата звезда на чатботовете” отразява отлично необходимостта от дигитализация и автоматизация в индустрията като дългосрочно решение и важна инвестиция за изхода от кризата и възстановяването след Covid-19.
Екипът ни благодари TURISTIČKI SVET и главния редактор Лиляна Реброня за споделянето на нашата статия и подкрепата