ITB Asia Community публикува голяма статия за използването на AI чатботове в хотелиерството и туризма, наречена „Постпандемичните възможности за AI чатботовете в хотелиерството и туристическата индустрия“, написана от нашия CEO, Елица Стоилова. Статията, първоначално публикация в блога на Umni, беше актуализирана за тази цел с най-новите изследвания в тази област. 11-минутната статия споделя многото причини за използване на тази технология, примери за това, което чатботът с изкуствен интелект може да направи, и кои са някои важни стъпки, които бизнесите трябва да обмислят, ако са фокусирани върху обслужването на клиенти и автоматизацията на комуникацията. Ето кратък, но важен цитат от статията:
Според Juniper Research, 43% от съществуващите чатботове са разположени на уебсайтове срещу 48% в месинджъри и се очаква броят на чатботовете, разположени на бизнес уебсайтовете, да се увеличи. Уеб-базираните AI чатботове могат да действат като първа и непосредствена точка за контакт с клиентите, да отговарят на често задавани въпроси и да събират запитвания както от потенциални, така и от настоящи клиенти. Те стават още по-важни за хотелите и хотелиерския бизнес, тъй като ново проучване на Site Minder от януари 2022 г. показва, че бумът на директния трафик към хотели в световен мащаб през изминалата година доведе до класирането на уебсайта на хотела в списъка на 3-те водещи канали за приходи от хотелски резервации в повечето пазари, обхванати от изследването. Още една причина да се уверите, че уебсайтът е интелигентен, като има AI чатбот на него – необходимост, за да се гарантира, че бизнесът може да отговори на всички въпроси и нужди на клиентите и да запази клиента, а не технологична мода. Не е изненадващо, че през 2022 г. се очаква внедряването и предлагането на чатбот от хотели да се увеличат с 53% (64% сред независимите хотели), според проучване от януари 2022 г. на NYU Tisch Center of Hospitality и StayNTouch PMS.
ITB Asia Community е най-голямата глобална общност от професионалисти в туризма от туристически бюра, туристически оператори, настаняване, авиокомпании и др., и свързва над 10 000 членове на общността от повече от 120 страни и територии.