Сигурни сме, че сте запознати с използването на формите и техните плюсове и минуси, но в следващите няколко параграфа ще ви покажем тяхната сила, когато се използват в чатбот. Формите в уебсайтовете се използват отдавна, но когато се поставят в чатбот, те стават по-ефективни от всякога. Причината е, че чатботът може да предостави на всеки клиент форма, специфична за неговите/нейните нужди и интерес въз основа на пътя на клиента в чатбота или в отговор на зададения въпрос. А чатбот с разговорен AI може да пренасочи клиентите от отговорите на техните въпроси към форми за запитване или други, за да продължат своето клиентско изживяване. Например, клиент пита за наличността на хотелски стаи и AI чатботът му отговаря и предоставя форма за директна резервация. Клиентите могат да попълнят форма, за да изтеглят файл, да насрочат среща, да се абонират за информационен бюлетин, да попитат за продукт или услуга, да попълнят въпросник, да оставят съобщение и други.
Формите в чатбот събират важни данни от първа и нулева страна за клиентите, които след това са в помощ на маркетинговите и продажбените екипи да ги използват за бизнес цели, като събиране на имейли за имейл кампании, за бъдещи специални оферти и промоции и много други причини, които помагат на бизнеса да се развива. Чатботовете са винаги онлайн, за да помогнат за затварянето на маркетингови и продажбените фунии. Така че формите трябва да бъдат планирани в един чатбот – каква ще бъде целта им, каква информация ще трябва да се събира, къде ще бъдат изпратени събраните данни, къде в чатбота ще бъдат поставени формите, към какви други елементи на чатбота ще бъдат прикачени. Формите могат да събират кратки и дълги текстове, мобилни номера, имейли, дата, час, да имат падащи менюта с възможности за избор и други, така че бизнесът да разполага с необходимите клиентски данни за бързо обслужване на клиенти и по-нататъшно използване.
Ето някои идеи за това какви форми могат да се създават в чатбот:
- Резервация на услуга
- Регистрация за събитие/уебинар
- Запитване за продукт/услуга
- Остави съобщение
- Запитване за Демо
- Насрочване на обаждане
- Резервация на промоция в бота
- Поръчка на ваучер/подаръчен сертификат
- Оставяне на отзив и обратна връзка
- Въпросник
- Абонамент за информационен бюлетин
- Форма за контакт за повече информация
- Насрочване на лична среща
- Форма за имейл за изтегляне на файл
Направихме цяла поредица от публикации като тази, за да сме сигурни, че сте наясно със силата на формите и други елементи в чатбота, и техните предимства. Ще продължим да надграждаме нашата платформа за чатбот и нейните функционалности, за да ви удивим скоро с още. Така че следете публикацията в блога ни и раздела „Полезни съвети“.