Знаете ли защо е важно когато имате чатбот с изкуствен интелект да създадете аватар за него? Превръща се в Тя или Той и става част от семейството на бизнеса – дигитална персона с лик и име, така че клиентите да преживяват технологията не като робот, а по по-човешки начин. Изберете аватар с бранд цветове, които искате клиентите ви да запомнят и да асоциират с вашия бизнес. Аватарът може да бъде специално проектиран за вашия бизнес, може да бъде 3D аватар, гиф или просто изображение на нещо/някой, което искате клиентите да асоциират с вашата компания. Вижте как го направиха нашите клиенти – 5-звездният хотел Casa di Fiore Medical & Spa с тяхната Мис Фиоре, хотелски комплекс “Изгрева” – с техния AI чатбот Изгревчо, и разбира се, чатботът на Umni.bg – Робо. Можем да ви разкажем за още един наш клиент – Ели, дигиталния библиотекар на Варненската Регионална библиотека, която също има свой аватар. Много други компании, които използват такава технология, също го правят. Защо не и вие?
Всички тези чатботове се разпознават от клиентите, които чатят и говорят с тях, защото имената им са лесни за запомняне, а аватарите им са трудни за объркване с други. Включването на чатбота в социални медии и маркетингови кампании също ще помогне за популяризирането му, така че клиентите лесно да го опознаят. Не забравяйте за значението на името на чатбота, за да не се обидят определени групи от хора с религиозни вярвания или други. Имайте предвид, че изображенията също не трябва да обиждат никого. Изборът на всичко това ще направи чатботът с изкуствен интелект да бъде толкова известен и да се разраства, колкото искате да бъде вашият бизнес.
Когато срещнете някого, първо го поздравявате, нали? Поздравителното съобщение е първото нещо, което клиентът вижда в чатбота от вашия бизнес заедно с аватара и името на AI чатбота. Поздравителното съобщение е неразделна част от аватара и името на чатбота. По този начин чатботът ще изглежда по-приятелски и по-човешки и ще се впише по-бързо в процеса на комуникация. Съобщението за добре дошли е първото нещо, което клиентът вижда в чатбота от вашия бизнес, заедно с аватара и неговото име. Поздравът е толкова важен, колкото и всеки друг елемент от един чатбот – какво биха си помислили клиентите за вашия бизнес, как ще го приемат и какво искате да каже на вашите клиенти. Основната цел на съобщението за добре дошли е да създаде правилните очаквания у клиентите относно комуникацията им с чатбота и бизнеса. Можете да покажете в приветственото съобщение каква е основната мисия на вашия чатбот, да споделите конкретно събитие, което ще се случи, дата за отваряне на хотели, ресторанти, магазини или други бизнеси, кратко въведение за основните функционалности на чатбота и много други. По този начин потребителите ще знаят дали са на правилното място за да намерят това, което търсят. Имайте обаче предвид да бъдете кратки, или клиентите ще превъртят надолу и ще пренебрегнат това, което искате да споделите. Аватарът, името и поздравът на AI чатботът са първото впечатление за вашия бизнес на клиентите, така че го направете впечатляващо, защото няма втори шанс за първо впечатление. Някои от вас могат да не са съгласни с това твърдение, но за бизнеса е по-важно да привлекат вниманието на клиентите от първия път, нали?