Както подсказва името, главното меню в чатбот предлага на потребителя да избира от няколко опции, представени под формата на карти с изображения, текстове и бутони. Главното меню е най-важната информация, която вие и вашият бизнес искате да предоставите на клиентите – вашите продукти и услуги с директни връзки за достъп до тях, информация за контакт и форми за попълване, местоположения, често задавани въпроси, важни известия, новини, промоции или друга полезна информация. Информационните карти в него представляват основните теми, за които искате клиентите да научат, и всичко друго, което ще бъде на разстояние от само едно щракване или превъртане, за да могат потребителите да имат достъп. Цялата информация може да бъде представена чрез карти с изображения и текстове с бутони с призив за действие, които да насочат потребителите към конкретно действие. Добра практика е да се използват до 7-10 карти, за да се покаже най-важната информация, защото потребителите ще загубят търпението си да превъртат по-нататък. Самият бизнес избира какво да включи в главното меню, но трябва да има предвид, че има хора, които обичат да превъртат и кликат, и такива, които предпочитат да си чатят. Не забравяйте да планирате информацията да бъде предоставена и по двата начина – чрез разговорен AI и чрез информационни карти с изображения, текстове и бутони.
Ето един пример за главно меню на един от нашите клиенти 5-звездния хотел Casa di Fiore Medical & Spa с техния AI чатбот – Miss Fiore. Главното меню на AI чатбота включва видовете стаи с повече информация и бутон за форма за резервация (или линк към системата за резервации), менютата на ресторантите и баровете с форма за резервация на маса, характеристиките на СПА процедурите с повече информация в детайли и най-важните удобства (фитнес, Wi-Fi, паркинг, плувни басейни и др.), за които клиентите питат, когато избират хотел за престой. Организирането на информацията по този начин помага на гостите на хотела да научат най-важните неща за престоя си, да попитат за бързо обслужване или да резервират директно престой. Това е пример за продажбена фуния в чатбот в меню с карусел от карти и разговорен AI – бизнесът е 24/7 онлайн, за да обслужва потенциалните и настоящите гости на хотела. Няма значение в каква индустрия е вашият бизнес, чатбот с разговорен AI винаги може да помогне с онлайн присъствието, за да разговаря с клиенти, да им асистира и да освободи времето на служителите за по-сложни задачи. Всеки бизнес има свои собствени основни продукти и услуги, които могат да се показват в чатбота в главното му меню, така че клиентите лесно да имат достъп до тях. Няма да е необходимо да превъртат целия уебсайт, за да намерят нещо, те могат просто да чатят с AI чатбота 24/ 7/365 и да кликат върху информацията, за да получат незабавно това, което търсят.