Разумен ли е AI чатботът на Google?
Тази седмица топ новина в света на AI чатботовете е скандалът около инженера на Google Блейк Лемоан, който беше отстранен от работата си в компанията, след като обяви, че езиковият модел за диалогови приложения на технологичния гигант, LaMDA (разговорен изкуствен интелект), се е превърнал в разумно същество с ниво на интелигентност на 7- или 8-годишно дете. LaMDA е трениран за диалози модел, в който предварително са заложени 1.56 трилиона думи и съответно 2.81 трилиона изречения. Моделът има достъп до външни ресурси на информация и изчислява какво да отговори на основата на анализ на изреченията или параграфа, получен от потребител, като отговорът трябва да е логичен, специфичен, интересен, да спазва фактологията и да е отговорен (да се избягва дискриминация и други подобни). Нищо чудно, че прекрасно тренираната система на Google за създаване на AI чатботове се е сторила на някого „разумна“.
Предаването “Твоя ден с Лора Инджова” на Нова ТВ потърси за коментар нашия управител, Елица Стоилова. Скандалът с инженера на Google отново повдигна въпроса за ползите на умните чатботовете, а те са много и по никакъв начин не заплашват бизнеса.
Напротив, днес бизнесите масово използват AI чатбот за клиентска поддръжка, маркетинг и продажба, за поддържане и комуникация с персонала и много други ползи. На един AI чатбот на сайта на бизнеса не му трябва да знае трилиони изречения, нито да съставя сам отговорите за клиентите. Всяка запетайка и точка в отговорите е измислена и се поддържа от екипа на бизнеса в платформата, от където ботът се управлява, обучава и надгражда – както е на нашата платформа Umni.bg. Бързо, лесно, достъпно и без мистика.
Ето запис на разговора по темата в ефира на Нова ТВ. Благодарим на екипа на предаването за поканата и възможността да разкажем за ползите от чатботовете!