Първата къща за гости в България с чатбот от 2018 г. е „Билкарската къща“ на стопаните Мариела и Михаил. И до ден днешен той им помага с обслужването на чуждестранните гости и предоставянето на информация, защото домакините не знаят езици. Хотелски комплекс „Изгрева“ освободи вечерите на управителката от телефона – 41% от заявките към хотела се случват извън работно време и през AI чатбота на хотела. Хотелът е сложил QR-код с директен достъп до чатбота и на ключодържателите на ключовете от хотелските стаи, за да може чатботът да е винаги под ръка на гостите. В 5-звездния Casa di Fiore Medical & Spa денонощно на работа е г-ца Фиоре, умната дигитална домакинка на хотела, която за 3 месеца е отговорила над 140,000 съобщения на клиенти. А TEZ Tour, най-големият руски туроператор работещ в България и на Балканите, спестява до 12 минути разговор на клиент на персонала си с внедряването на чатбот за приемане на заявки и предоставяне на информация.
„AI чатбот в туризма: добри практики в България“ беше темата на Umni.bg, с която нашият екип взе участие в 5-та Национална конференция SMARTOURISM.BG под патронажа на Министерство на туризма в края на април. Да напомним, Umni.bg беше отличен като „Най-добър софтуер за хотели и ресторанти за 2019 г.“ по време на 3-та Национална конференция SMARTOURISM.BG.