Знаете ли за тайното съдържание, което може да създадете във вашия AI чатбот? Това, което много компании може да не знаят, е, че бизнес чатботовете с изкуствен интелект могат да имат неограничено съдържание, което не е необходимо да бъде свободно достъпно за всеки човек, който влиза в чатбота, и може да отговори на нуждите само на определена група клиенти, партньори или други. Такова тайно съдържание също може да се използва за ангажиране с клиенти или партньори по по-съдържателен или забавен начин. Може да бъде предизвикано от въпрос и да предостави ценна персонализирана информация, която да помогне за подобряване на обслужването на клиентите ви, да повиши ефективността на вашия уебсайт и цялостното потребителско изживяване.
Чатботовете с изкуствен интелект се превърнаха в задължителен елемент за много уебсайтове, осигурявайки гъвкавостта да бъдат използвани с изненадващо интелигентно съдържание, скрито вътре, за по-персонализирано изживяване. През 2022 г. 9 от 10 от гласувалите се съгласиха, че разговорните решения са ценни за създаването на цялостно по-добро изживяване както за клиентите, така и за бизнеса, според доклада за състоянието на разговорите за 2022 г. (2022 State of Conversations Report) от Drift.
Предлагането на AI чатбот може да се окаже благоприятно и за имиджа на вашия бизнес. Според проучване на GoodFirms (Usage & Statistics for an Engaging Online Chatbot Design) хората смятат, че такива брандове са технологични (87,62%), ориентирани към клиента (83,81%) и проактивни (85,71%). Нека да разгледаме какво означава тайно съдържание в чатбот с изкуствен интелект, как може да се използва и как може да помогне за по-нататъшния растеж на вашия бизнес.
За да разберете какво се случва по време на разговори между AI чатбот и неговите потребители, е важно да имате разбиране за необходимостта от тайно съдържание, което се крие под повърхността на тези разговори. Тайното съдържание е нещо в чатбота, което не е свързано директно с видими менюта и логики, и e определящо за това какво конкретен потребител(и) (човек или група) ще получи в чатбота за персонализирано изживяване. Може да включва:
– важна информация – карта или карусел от карти с бутони за повече детайли, линкове и форми,
– форма за попълване,
– отговор от разговорния AI модул на конкретен въпрос, последван от други елементи на чатбота (информационен раздел, форма), или друго,
и може да се задейства/предостави на потребителя от:
– задаване на определен въпрос в чатбота,
– щракване върху споделен линк,
– сканиране на QR код с конкретен линк.
AI чатботът непрекъснато събира данни и статистика за поведението на потребителите от потребителските взаимодействия с него. Като следи тези клиентски данни от първа и нулева страна, компанията може да предостави персонализирана информация или действия на конкретни групи, както и да предостави по-подходящи отговори, да подобри бизнес продуктите и услугите и да създаде по-насочени бъдещи маркетингови кампании.
Идеи за създаване на тайно съдържание във вашия AI чатбот
Използвайки силата на AI, компаниите вече могат да персонализират своята стратегия за съдържание, така че да отговаря директно на нуждите на техните клиенти. Това им позволява да създават персонализирани изживявания за целевите групи, като гарантират, че ще извлекат максимума от това, което бизнесът може да им предложи. Чрез добавяне на тайно съдържание към вашия AI чатбот на сайта, можете бързо да увеличите продажбите и конверсиите, както и цялостната ангажираност с вашия бранд.
Форми. Тайно съдържание във вашия AI чатбот може да бъде персонализирана форма в чатбот, достъпна чрез линк, споделен в социалните медии, по имейл, в месинджър или другаде, за целевите потребители да я попълнят. Формата също може да бъде прикачена към отговор от разговорния AI модул, задействан от въпрос, зададен в чатбота – означава, че ще се показва само на онези, които задават точно този въпрос. Това може да се случи и като част от кампания с имейл или в социалните медии чрез споделяне в нея на проследим директен линк, който води до формата в чатбота. Същевременно чатботът ще се отвори и на конкретна уеб страница или целева страница, също показвана само на целевите групи в кампанията. Това може да бъде форма за записване за състезание или уебинар, привличащо интереса съдържание (lead magnet) – за изтегляне на нещо след предоставяне на имейл или други ценни данни, форма за запитване за продукт или услуга, въпросник, директна поръчка, участие в игра или раздаване на брандирани подаръци, или друго.
Информационни карти и секции. В платформата Umni.bg всяка информационна секция (от единична карта до колекция от карти – карусел) може да има собствен линк и QR код за директен достъп до нея. Следователно, споделяйки ги навсякъде онлайн и офлайн, където са целевите клиенти, те могат да достигнат до информацията с 1 щракване или сканиране. Това може да бъде повече информация за промоция, продукт или услуга, специални цени или други, които са предназначени да се видят само от хората, които ще имат този линк. По този начин, например, в B2C AI чатбот на сайт, бизнесът може да разполага и с B2B информация, достъпна за партньори или B2B клиенти, дори персонализирана за всеки партньор. Или бизнесът може да има информационни секции в чатбота за монтаж, отстраняване на неизправности или друга специализирана информация за своите продукти, достъпна чрез QR код отпечатан върху самия продукт, върху опаковката, върху гаранционната карта или друго.
В допълнение, чатботът автоматично ще събира данни за поведението на клиентите и ще сортира всички кликвания и въпроси, за да помогне на бизнес екипа по-късно да ги анализира. С този анализ маркетолозите могат да създадат имейл автоматизация с по-персонализирани оферти, за да задоволят клиентите и да изпълнят действителните им нужди. Подобен пример за кампания е с чатбота на студио Beauty Point: когато клиент резервира час, той или тя получава по имейл специален линк, който води до чатбота, където клиентът може да намери информация за своята процедура, дата и час и опции за промяна/отмяна. По този начин клиентите на салона за красота имат бърз и персонализиран достъп до информация и действия за техния график, всичко в едно в чатбота.
Друга идея е, когато бизнесът пуска нов продукт или услуга, или за целите на A/B тестване, да се създаде конкретна целева страница за него и, например, да се предостави начин да бъде купен, използван или потребителите да дадат обратна връзка за него в AI чатбота. Създаденият конкретен директен линк би отворил целевата страница с точния елемент в чатбота. Всичко, което остава, е да изпратите линка до целева група клиенти, след което да изчакате техните действия или обратна връзка.
Ключът е разбирането на данните зад взаимодействията на вашите клиенти с вашия AI чатбот. Като анализирате разговорите с клиенти в бота, можете да придобиете представа за това какво съдържание ще се приеме най-добре от вашите конкретни целеви групи. След това можете да използвате тази информация от данни, за да създадете бъдещи персонализирани изживявания и да подготвите подходящи съобщения, които ще резонират с всяка целева група, докато взаимодействат с AI чатбот на вашия сайт. Използването на тайното съдържание в AI чатбот може да ви помогне да изградите по-силни взаимоотношения между вас и вашите клиенти, като същевременно това да доведе до увеличаване на броя на продажбите и общата възвръщаемост на инвестициите по отношение на маркетинговите операции, използвани от брандовете.
QR код. Една от любимите ни практики също е изпращането на QR код по имейли, публикуването му онлайн, използването му в кампании в социалните медии или поставянето му върху продукти – за обслужване на клиенти, продажби и маркетингови цели или за забавление. Може да се използва за геймификация: поставяне на случаен принцип върху продукти (не на всички), и тези хора, които са го намерили, сканират QR кода, който ще ги отведе в чатбота за да получат специална оферта, подарък или ценна информация. Бизнесът може да постави такъв QR код върху флаер, банер, плакат, визитна картичка, тениска, подарък или да го прожектира на екран за специално събитие. 1 сканиране и клиентите използват чатбота за регистрация, за споделяне на електронната си поща, за да получат нещо, за намиране на информация – всичко се случва в чатбота, чрез текст, изображения, линкове към VR или видеоклипове, за получаване на отговори на ЧЗВ и др. Всичко това и много повече може да бъде поставяно в чатбота и запазено като данни за поведението на клиента, за да се анализира след събитието. Правейки това, ще имате шанс да увеличите взаимодействията с вашите клиенти.
Чрез насочване на определени групи от потенциални и настоящи клиенти, където искате да бъдат с 1 щракване или сканиране, бизнесът може да увеличи трафика към уебсайта, да увеличи продажбите и конверсиите. Всички клиенти ще бъдат насочвани към едно място – чатбота, но по-персонализирано – към техните търсения и нужди, и това ще бъде точното място, към което сте искали да ги насочите – конкретно съдържание в чатбот, което се отваря на конкретна уеб страница.
Оптимизиране на комуникацията: насочване на конкретни групи чрез социални медии, месинджъри, СМС и реклами към конкретно съдържание в AI чатбот. Когато даден бизнес има много акаунти в социалните медии и клиентите задават въпроси във всички тях, компаниите могат да пренасочат всички към AI чатбота, като споделят специален линк или QR код към точната информация в чатбота, за да попълнят форма или да зададат своя въпрос в чатбота. Директните линкове в публикация в социалните мрежи, в реклама, месинджър и други могат да отведат клиента до повече детайли за продукт или услуга, отговор на въпрос, запитване или форма за регистрация, резервация, или регистрация, за получаване на нещо безплатно (lead magnets) като безплатен пробен период, промоционални кодове, електронна книга, безплатни наръчници или друго в чатбота, и също така ще отвори чатбота на предварително избрана страница на уебсайта. Изключително целенасочена помощ, с 1 щракване или сканиране и от всяко място.
Ето още един пример за директен линк, поставен в публикация във Facebook страницата на наш клиент, който води клиента до форма за попълване в чатбота. Клиентът се изпраща да направи директна резервация на стая за хотелски комплекс “Изгрева” на сайта им на точното място в чатбота: информационна карта с данни за стаята и бутон за резервация. По този начин потенциалните клиенти са само на 1 клик разстояние от директната продажба, която трябва да се направи. Това е много лесен начин да го направите и много ефективен, не сте ли съгласни? Ако все още не сте сигурни, винаги можете да научите повече добри практики за използване на AI чатбот, за да се доверите изцяло на технологията.
Тайно съдържание във вашия AI чатбот може също да се използва за конкретни бизнес партньори, за да споделяте ценна информация само за тях чрез достъп до нея чрез проследим директен линк или QR код, изпратен по имейл или по други начини. Така само тези партньори ще имат достъп до съдържанието, никой друг.
Стойността на AI чатбота и неговото тайно съдържание
AI чатботът е мощен инструмент за бизнеса и организациите, когато е внедрен правилно. Такъв инструмент не само автоматизира повтарящи се задачи, но също така предлага уникални възможности за създаване на персонализирано съдържание, което може да се използва за предоставяне на наистина по-човешки разговори. Това съдържание, когато е създадено според предназначението и целите на организацията, може да предложи огромна стойност отвъд базовите възможности за автоматизация.
По-конкретно, това съдържание може да действа като крайъгълен камък за създаване на доверие и лоялност у потребителите, да предоставя на клиентите и партньорите полезна информация и обслужване за продукти или услуги, да персонализира изживяването на клиентите, да увеличи ангажираността с посетителите на уебсайта, да подобри определянето на потребителската пътека на клиентите и да предостави подробни данни за клиентите и техните предпочитания.
Като цяло, стойността, предлагана от тайното съдържание на AI чатбот, е в огромния потенциал за бизнесите, които искат да успеят в конкурентна пазарна среда, която до голяма степен се захранва от технологичния напредък, като разговорния изкуствен интелект.
Освен че комуникацията е налична цял ден, всеки ден и на много езици, може да има и скрито съдържание, посочено за определени целеви групи в чатбота, което би го направило по-привлекателна опция за комуникация с бизнеса. Тайното съдържание, вградено във вашия AI чатбот, може да се използва за подобряване на стойността и задържането на клиента през целия му живот като клиент, за автоматизация на квалифицирането на потенциален клиент и др. Това съдържание помага на бизнеса да подобри цялостното клиентско изживяване, като предоставя ценни данни в реално време. Чрез намирането на начини за използване на функционалностите на AI чатбот за споделяне на тайно съдържание, включено в AI чатбота, една компания може да предостави допълнителна стойност при внедряването на нейното решение за разговорен AI за маркетингови и продажбени цели.
Тайното съдържание в AI чатбот на вашия сайт е невероятно мощен и гъвкав инструмент. Бизнесите могат да го използват, за да осигурят подобрено изживяване на клиентите, по-добро обслужване и увеличение на продажбите. 73% от клиентите очакват компаниите да разбират техните уникални нужди и очаквания и затова брандовете трябва да измислят постоянно много начини за да осигуряват най-доброто клиентско изживяване и то да е по-персонализирано. Една от най-добрите маркетингови тактики, използвани в момента с по-висок темп на растеж според доклада за състоянието на маркетинга на Salesforce, 8-мо издание (State of Marketing, 8th Edition), е създаването на интерактивно съдържание – с 37% увеличение от 2021 г. до тази година.
AI чатбот на вашия сайт със сигурност е интерактивен инструмент, който ангажира потребителите в реално време. Усъвършенстването на техния опит със създаването на тайно съдържание, посветено на конкретни групи, ще внесе Wow-фактора в тяхното изживяване и ще помогне за подобряването на двупосочната комуникация бизнес-клиент. Така че, не забравяйте да се възползвате от тези мощни функционалности, за да мотивирате вашите екипи за обслужване на клиенти и продажби и маркетинг, и започнете да виждате предимствата на чатбот за бизнеса още днес! Започнете да растете сега, само трябва да се свържете с нас, за да получите своя акаунт в нашата платформа и да тествате сами възможностите, които AI чатботовете дават!